Mistä housut pienelle ja pyöreälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni ja pyöreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pieni ja pyöreä

Vieras
Olisiko kenelläkään vinkkejä mistä voisi löytää housut 163 cm pitkälle ja pyöreähkölle tyttöselle? Vatsani on masennuslääkkeiden turvottama eikä esim. Espritin koko 44 mahdu. Ja turhan usein sopivien housujen löytyessä lahkeet ovat 10 cm liian pitkät. Asun Jyväskylässä ja täällä näitä kauppoja on, mutta ei oikein tahdo löytyä sopivia pöksyjä mistään! Ellokselta voisi kokeilla tilata, mutta postimyynti on aina postimyyntiä. Mistä muut lyhyet ja pyöreät ostatte housunne? Enkä sitten halua vastauksia, joissa kehotetaan laihduttamaan tms.!!! Kiitos:)

sä oot vaan läski, ei kannata pistää syytä lääkkeiden piikkiin. itse olet ahminut itsesi paksuksi. en miellä itseäni lyhyeksi, myöskin 163cm. etkä sä mikään tyttönen oo. nainen. onko sulla jotain itsetunto-ongelmia? paljo painat? osta itselles sopivaa kokoa. osta sit vaikka 46 jos ei pienempi koko mahdu. yksinkertaista. paljoko ees syöt masennuslääkkeitä?

No niin sieltähän tuli heti toivomani vastaus! Heittäisin vastakysymyksen sinulle äly hoi, että onko sinulla muitakin ongelmia itsesi kanssa kuin pään aukominen tuntemattomille netissä? Opettele lukemaan äläkä vastaile asiattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja äly:
joo mut en usko että lihomisen kaikki syyt lääkkeissä. missä ajassa oot sitten lihonu? kauan käyttäny lääkkeitä?

Etkö osaa tukkia turpaas ajois???? Lukihäiriöitä???????
Justhan ap sulle sano, ettei kaipaa laihdutusvinkkejä tai läskiysarviointeja.

Kannattaa kokeilla kappahlia tai lindexiä, löytyy helpommalla vähä isompia housuja, joskus seppälässäki. mulla kans tuo pitkien lahkeiden ongelma, mutta ainahan ne lyhennettyä saa :)

Jyväskylän tarjonnasta en tiedä, mutta itse suunnistan aina tavallisiin kauppoihin (lindex, h&m, seppälä ym.) ja sieltä isojen mallistoon. Ihan nappiin ei se lahkeen pituus mene, mutta lyhentelen niitä. Farkkuihin ei neulat aina jaksa, joten ne ihan vaan kääntelen. Onko muuten palttausnauha tuttu juttu? Parempia housuja metsästäessäni suuntaan NP:n myymälään. Ne on sika kalliita,mutta ale-aikaan kannattaa olla liikkeellä. Elloksen isot koot on kans mulle sopivia ja niissä käytän surutta palautusoikeutta. Eli tilaan useamman koon samoja housuja ja palautan sopimattomat.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja äly:
joo mut en usko että lihomisen kaikki syyt lääkkeissä. missä ajassa oot sitten lihonu? kauan käyttäny lääkkeitä?

Etkö osaa tukkia turpaas ajois???? Lukihäiriöitä???????
Justhan ap sulle sano, ettei kaipaa laihdutusvinkkejä tai läskiysarviointeja.

ei mua haittaa vaikka ap jotain tästä tuntis. on surkeita ihmisiä ne jotka syyttää lääkkeitä siitä että ovat lihoneet muodottomiksi. suosittelen isojen housujen ostoa ja niiden lahkeiden lyhentämistä niin kuin edellä sanottiin. ei se niin vaikeaa ole.

Hame pukee monesti pientä ja pyöreää paremmin kuin housut. Housujakin tietty joskus tarvitsee, eikä niiden ostamiseen multa löydy muuta vinkkiä kuin lyhentäminen. Itsekin lyhyenä ihmisenä olen ihan joka painossa, leveydessä ja vaatekoossa ollessani joutunut lyhentämään housuja. Siis silloinkin, kun vaatekoko oli 34, kun eihän se vaatteen pienuus housun lahkeiden pituudessa ole.

(ja jätä omaan arvoonsa nuo ilkeät kommentit, joillekin kun ei vaan sitä viisautta ole liiemmin suotu)

Oon katellu netistä jonkin verran. Mutta olisihan toki mukavampaa saada sovittaa ennen ostamista. Toi lahkeiden lyhentäminen on toki aina vaihtoehto, mutta oon ainaski ite melko tunari kaikessa ompelussa eli ompelijalle pitäis sitten viedä.
Tämä on kyllä sangen mielenkiintoista, että LIHAVUUTTANI vastaan hyökätään saman tien, vaikka siihen en mitän kommentteja pyytänyt. Itselläni housujen löytäminen oli suht vaikeaa LAIHANAKIN, kun jalkani ovat niin pirun lyhyet. (Nyt varmaan joku älykääpiö ehdottaa jalkojenpidennysleikkausta:D)
Ja vielä, onko kukaan käynyt Tampereella Isosiskossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni ja pyöreä:
Oon katellu netistä jonkin verran. Mutta olisihan toki mukavampaa saada sovittaa ennen ostamista. Toi lahkeiden lyhentäminen on toki aina vaihtoehto, mutta oon ainaski ite melko tunari kaikessa ompelussa eli ompelijalle pitäis sitten viedä.
Tämä on kyllä sangen mielenkiintoista, että LIHAVUUTTANI vastaan hyökätään saman tien, vaikka siihen en mitän kommentteja pyytänyt. Itselläni housujen löytäminen oli suht vaikeaa LAIHANAKIN, kun jalkani ovat niin pirun lyhyet. (Nyt varmaan joku älykääpiö ehdottaa jalkojenpidennysleikkausta:D)
Ja vielä, onko kukaan käynyt Tampereella Isosiskossa?

Lyhennyksen (muihin kuin farkkuihin) pystyy tunarimpikin tekemään niin, että kääntää vain lahjetta sisäänpäin ja muutamalla pistolla kursii kiinni. Hyvä keino varsinkin silloin, jos ei halua pestä housuja ennen käyttöä (jos housut vähän kutistuu, niin on varaa päästää lahkeesta lisäpituutta).

Kiitos ASIALLISISTA vastauksista:) Löysin juuri Ellen nettisivuilta aika hyvän listan kaupoista ja nettikaupoista. Onneksi esim. britit on sen verran pulskaa sakkia että niiden nettikaupoista löytyy kaikkia kokoja;)
Piccola kiitos sinunkin kommentistasi. Itse olen huomannut saman että hame tai mekko pukee paremmin, mutta onhan välillä kiva käyttää housujakin:)

Yhteistyössä