Mistä kaikesta voi johtua 2-vuotiaan tytön hiivasienitulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
kuten jo aiemmin sanoin ekaksi tuli hyväksikäyttö mieleeni,ja samaa tunnut itsekkin miettivän.sanan käyttö palstalla oli kiellettyä ja ja paheksuntaa herättävää.
käykääpä hyäksikäytettyjen vertaistukipalstalla tutustumassa aiheesen ja avaamassa silmänne tämän maailman pahuudelle

Itse en jotenkin kuitenkaan halua loppupeleissä isästäni uskoa tuollaista koska kai se muutoin ihan hyvä isä kuitenkin on ollut... Mutta ajatus vaivaa. Vaikka sen kuinka yrittäsin sen sulkea pois, mieleeni tulee että mitä jos kuitenkin...

No jos jotain on, niin muistat varmaan jossain vaiheessa. :hug: Voithan kysyä myös ihan suoraan.

Olen itsekkin miettinyt, että kysyisin suoraan ja voisinkin sen tehdä, mutta jos isäni olisi minulle pahaa tehnyt, tuskin se sitä myöntäisi?

Mutta näyttäisi omituiselta. Mä vaan luulen, että sä varmaan muistaisit siitä jotain.

Mitä tarkoitat näyttäisi omituiselta? Ja voihan se olla todellakin nii, että turhaan höyrötän. ettei mitään ole ollut, ja toivottavasti niin. mutta nuo lapsuuden kokemukset vaa jotenki vahvistaa kuvaa siitä että jonkinnäkösiä perversiivisä taipumuksia isälläni on ollut (itse koetan parhaani mukaan ainakin omaa lastani suojella moisilta asioilta hänen ollessaan vielä lapsi)
No, äimistyisi, näyttäisi syylliseltä, jotain... Mutta vaikka isäsi nyt olisijonkin sortin pervo, niin ratkaisevapaa taitaa olla, onko hän pikkulapsista kiinnostunut.

Hiivasieni kyllä tekee ihon araksi ja voi tehdä haavojakin. Olet myös saattanut raapia ihoa. Toisaalta jos maha on ollut kovalla ja suoleen on tullut haavoja niin silloinhan hiivasieni on saattanut helpommin ja rajumpana tulla, kun iho on rikki. Mulla itsellä on lapsena ollut hiivasieni ja se levisi kaikkialle alapäähän, jopa reisiin asti. Ja taatusti mua ei ole käytetty hyväksi. Sinulla on kyllä joitain asioita, jotka jokatapauksessa painavat mieltäsi. Ei noista ole helppoa vanhempien kanssa puhua. Tuskin he haluavat tunnustaa noista mitään, mutta jotenkinhan tuo tilanne pitäisi saada purettua... En osaa kyllä auttaa miten. Oliskohan joku ulkopuolinen apua tarpeen?

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
kuten jo aiemmin sanoin ekaksi tuli hyväksikäyttö mieleeni,ja samaa tunnut itsekkin miettivän.sanan käyttö palstalla oli kiellettyä ja ja paheksuntaa herättävää.
käykääpä hyäksikäytettyjen vertaistukipalstalla tutustumassa aiheesen ja avaamassa silmänne tämän maailman pahuudelle

Itse en jotenkin kuitenkaan halua loppupeleissä isästäni uskoa tuollaista koska kai se muutoin ihan hyvä isä kuitenkin on ollut... Mutta ajatus vaivaa. Vaikka sen kuinka yrittäsin sen sulkea pois, mieleeni tulee että mitä jos kuitenkin...

No jos jotain on, niin muistat varmaan jossain vaiheessa. :hug: Voithan kysyä myös ihan suoraan.

Olen itsekkin miettinyt, että kysyisin suoraan ja voisinkin sen tehdä, mutta jos isäni olisi minulle pahaa tehnyt, tuskin se sitä myöntäisi?

Mutta näyttäisi omituiselta. Mä vaan luulen, että sä varmaan muistaisit siitä jotain.

Mitä tarkoitat näyttäisi omituiselta? Ja voihan se olla todellakin nii, että turhaan höyrötän. ettei mitään ole ollut, ja toivottavasti niin. mutta nuo lapsuuden kokemukset vaa jotenki vahvistaa kuvaa siitä että jonkinnäkösiä perversiivisä taipumuksia isälläni on ollut (itse koetan parhaani mukaan ainakin omaa lastani suojella moisilta asioilta hänen ollessaan vielä lapsi)
No, äimistyisi, näyttäisi syylliseltä, jotain... Mutta vaikka isäsi nyt olisijonkin sortin pervo, niin ratkaisevapaa taitaa olla, onko hän pikkulapsista kiinnostunut.

Mutta mitä ootte mieltä, voisiko tuollaiste kokemukset antaa jotakin viittauksia siitä, että jollain tapaa voisi nauttia siitä, että lapsi on ainakin läsnä seksijutuissa? vai olenko vain vainoharhainen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hiivasieni kyllä tekee ihon araksi ja voi tehdä haavojakin. Olet myös saattanut raapia ihoa. Toisaalta jos maha on ollut kovalla ja suoleen on tullut haavoja niin silloinhan hiivasieni on saattanut helpommin ja rajumpana tulla, kun iho on rikki. Mulla itsellä on lapsena ollut hiivasieni ja se levisi kaikkialle alapäähän, jopa reisiin asti. Ja taatusti mua ei ole käytetty hyväksi. Sinulla on kyllä joitain asioita, jotka jokatapauksessa painavat mieltäsi. Ei noista ole helppoa vanhempien kanssa puhua. Tuskin he haluavat tunnustaa noista mitään, mutta jotenkinhan tuo tilanne pitäisi saada purettua... En osaa kyllä auttaa miten. Oliskohan joku ulkopuolinen apua tarpeen?

Siis en periaatteessa koe vaikeaksi puhua näistä asioista vanhempien kanssa (vaikka ei se tietysti mitenkään mukavaakaan ole). Mutta kun isä kieltää nuo kertomani asiat, sanoo, ettei muista. Ja niinkuin aikasemminkin sanoin, ei varmaan myöntäisi jos jotain hyväksikäyttöä olisi ollut. Itsekkään en mitään konkreettista muista, mutta kuitenkin asia vaivaa. Auttakaa mitä voisin tehdä, tai miten voisin auttaa itseäni muistamaan (siis jos jotakin pahempaakin olisi ollut)? Tässä vaiheessa en osaa lakaista asiaa maton alle. Antakaa näkökulmia ja perusteita jos se edes auttaisi itseäni ymmärtämään, että nämä asiat on täysin normaaleja?

hyväksikäyttö on niin traumatisoiva kokemus,että lapsi sulkee sen mielestään.lapsena ja nuorena oirehtii muilla tavoin.aikuisiällä joku tilanne,haju,kosketus laukaisee muistikuvat tapahtuneesta.

entäs jos vaan johtuis siitä että aikasemmin maha on ollu niin kovalla että se tavara on puskenu ittensä ulos ja tehny peräsuoleen haavoja ja nääsitten kutiaa parantuessaan?
mulla oli ainakin näin synnytysken jälkeen..kutisee ihan sikana kun rupeevat paranemaan,ja rasvasin millon milläkin rasvalla.

oletko siis varma että kyseessä on hiiva?

No jos itseäni mietin, niin tässä on nyt monta muttaa. Ensinnäkin tarvitsisin jonkun epäilyn jostain, että edes alkaisin penkoa lapsuuteni sairauksia. Eli sinulla taisi olla hyväksikäyttöepäily jo ennen kuin tiesit hiivasta? Jos näin, niin tietysti tulkitset hiivan tukevan teoriaasi.

Jos taas kuulit hiivasta ennen hyväksikäyttöepäilystä, niin aikamoisen johtopäätöksen vedit. Harvalle tulee varmaan lapsuuden tulehduksesta mieleen, että mahtoikos tämä johtua hyväksikäytöstä. Mun mielestä toi hiiva ei ole nyt ollenkaan oleellinen asia. Sinulla on vahva epäilys, että jotain kamalaa on sattunut. Ei se epäilys hiivaa pohtimalla pois lähde.

Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ottaa asia puheeksi vanhempiesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
entäs jos vaan johtuis siitä että aikasemmin maha on ollu niin kovalla että se tavara on puskenu ittensä ulos ja tehny peräsuoleen haavoja ja nääsitten kutiaa parantuessaan?
mulla oli ainakin näin synnytysken jälkeen..kutisee ihan sikana kun rupeevat paranemaan,ja rasvasin millon milläkin rasvalla.

oletko siis varma että kyseessä on hiiva?

Kyllä kyseessä on ollut hiivasienitulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
No jos itseäni mietin, niin tässä on nyt monta muttaa. Ensinnäkin tarvitsisin jonkun epäilyn jostain, että edes alkaisin penkoa lapsuuteni sairauksia. Eli sinulla taisi olla hyväksikäyttöepäily jo ennen kuin tiesit hiivasta? Jos näin, niin tietysti tulkitset hiivan tukevan teoriaasi.

Jos taas kuulit hiivasta ennen hyväksikäyttöepäilystä, niin aikamoisen johtopäätöksen vedit. Harvalle tulee varmaan lapsuuden tulehduksesta mieleen, että mahtoikos tämä johtua hyväksikäytöstä. Mun mielestä toi hiiva ei ole nyt ollenkaan oleellinen asia. Sinulla on vahva epäilys, että jotain kamalaa on sattunut. Ei se epäilys hiivaa pohtimalla pois lähde.

Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ottaa asia puheeksi vanhempiesi kanssa.

Kyllä hyvin pieni epäilys oli jo ennen tuota hiivasienen paljastumista, en oikeastaan tiedä edes miksi. Varmaan noiden seksijuttujen takia, mitkä vasta hiljattain olen muistanut lapsuudesta. Mutta kuten sanoit, hiivan löytyminen lapsuudesta on saanut minua miettimään asioita enemmän.

Mietin noita muistikuviasi. Lapsen mielessähän usein asiat korostuu, joten sekin kannattaa ottaa huomioon. Voit muistaa toki oikeinkin, mutta voi olla myös, että tv:ssä on ollut seksikohtaus tyyliin "salatut elämät" tms (ennenhän ne oli hyvin hämmentäviä, kun ei niitä joka tuutista tullut) ja vanhemmat taas on voineet vain halailla + pussailla? Olisiko mahdollista?

Itseasiassa hiivatulehdus voi olla ihan pientenkin tyttöjen vaiva, minusta on aika karmivaa lähteä siihen heti hyväksikäyttöä ymppäämään. Vaikka toki sitäkin ikävä kyllä tapahtuu.'
Mulle lääkäri sanoi, että jos on kovin tiiviit häpyhuulet ja sinne jää esim.pissaamisen jälkeen virtsatippoja muhimaan, voi se edesauttaa tulehduksen syntyä.

Mietin noita muistikuviasi. Lapsen mielessähän usein asiat korostuu, joten sekin kannattaa ottaa huomioon. Voit muistaa toki oikeinkin, mutta voi olla myös, että tv:ssä on ollut seksikohtaus tyyliin "salatut elämät" tms (ennenhän ne oli hyvin hämmentäviä, kun ei niitä joka tuutista tullut) ja vanhemmat taas on voineet vain halailla + pussailla? Olisiko mahdollista?

Ei ollut kyse tuollaisista asioista, vaikka ymmärränkin että lapsen mieli on lapsen mieli.

Ei ollut kyse tuollaisista asioista, vaikka ymmärränkin että lapsen mieli on lapsen mieli.

Ok. Ei minusta sitten ihan normaalilta kuulosta. Oli sitten isäsi muutakin tehnyt tai ei...

Kuten moni on jo sanonutkin, hiivatulehdus on voinut tulla ihan muusta syystä kuin hyväksikäytöstä. Mutta jos sinulla on vahva tunne, että jotain on sattunut ja haluat ottaa asiasta enemmän selvää, niin varaahan aika ammattiauttajalle. Jos olet haudannut ikävän muiston jonnekin alitajuntaasi, niin se voidaan saada ongittua sieltä esille.

Ja todellakin, jos alat isältäsi kysymään, niin melko todennäköisesti hän tulee katsomaan sinua kummallisella ilmeellä. Oli sitten syyllinen tai ei.

Entäpä jos se hyväksikäyttäjä onkin ollut äitisi? Yhtä lailla äitisi on ollut harrastamassa seksiä sinun ollessa paikalla. Kyseleppä äidiltäsi ja tarkkaile meneekö hän omituiseksi.

Entäpä jos se hyväksikäyttäjä onkin ollut äitisi? Yhtä lailla äitisi on ollut harrastamassa seksiä sinun ollessa paikalla. Kyseleppä äidiltäsi ja tarkkaile meneekö hän omituiseksi.

Sen olen terapian kautta saanut kaivettua ylös että isäni on narsisti ja olen äitini kanssa puhunut heidän seksielämästään, ja se on ollut sitä että silloin on menoa kun isä haluaa.

Mä lähinnä silmäilin tämän ketjun läpi, mutta jotenkin jäin miettimään sitä että luulisi että lääkäri olisi puuttunut tilanteeseen jotenkin, jos olisi ollut oletettavaa että sinne takapuolen seutuun olisi kohdistunut jotain kummallista tai nähtävillä olisi ollut jotain hyväksikäyttöön viittaavaa. Ja olisivatko vanhempasi kertoilleet noin tarkkaan sinulle tuosta hiiva-asiasta, jos heillä olisi ollut jotain tekemistä sen kanssa? Uskoisin että olisivat varmaan enemmin olleet hissun kissun jos olisi jotain salailtavaa..

onko vielä ongelmia?
omalla pojallani oli vakava hiiva 4- vuotiaana. Hänellä oli myös ihossa kuivuneita kohtia koska hiiva oli niin paha. hiiva lähti sitten pois kun ruokavaliosta jätettiin pois kaikki vehnät ja sokerit. Eli ei karkkia paahtoleipää limuja viinirypäleitä mandariineja.. kuuri kesti 4 kk ja sillä siisti. suosittelen myös lääkäri rauli mäkelää antioksidanttiklinikalta!

Ehkä AP voisit kokeilla jonkinlaista hypnoosia? Ota kuitenkin huomioon, että aivot saattavat oikeasti muodostaa jonkinlaisia valemuistoja, että kannattaa pitää järki mukana. Toinen, mitä voisit harkita, olisi etsiä/pyytää terveyskeskuksesta tai sairaalasta omat lapsuudenaikaiset tietosi, JOS niitä on säilytetty näin pitkään. En tiedä mikä on käytäntönä, kuinka vanhoja vielä löytyy. Niistä voisi ilmetä onko lääkärillä ollut jotain epäilyksiä, tai yleensä mikä tilanne on tarkalleen ottaen ollut.

Jos et löydä epäilyjesi tueksi mitään konkreettista, etkä kärsi pelkotiloista tms. oireista, kannattaa jossain vaiheessa unohtaa koko juttu ja jatkaa elämää eteenpäin. Olisihan ikävää, jos tuhlaisit paljon aikaa ja energiaa asiaan, mahdollisesti tuhoaisit suhteesi vanhempiisi, ym. vaikka mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Luulen että jossain vaiheessa muistat asian, jos se alitajuntaasi vaivaa.

Yhteistyössä