Onkohan kuinka normaalia että 2-vuotiaalla on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No lastenlääkäri on sanonu mulle että monesta peräkkäin syödystä antibiottikuurista voi tytölle tulla hiivasienitulehdus, harvinainen kyllä, mutta täysin mahdollinen.
Myöskin (ja nyt en tarkoita sinua/teidän tilannetta) on tytön hiivasienitulehduksesta selvinnyt että isä/muu mies on käyttänyt lasta seksuaalisesti hyväkseen.

Ainakin meillä tuli korvatulehduskierteen yhteydessä jatkuvista antibioottikuureista ja ei kai se kauhean havinainen ole, kun ei vatinut edes käyntiä lääkärillä. Soitin lääkärille, että pimppa punoittaa hurjasti, eli ei vaikuttais siltä että kakka on polttanu, kun on vaan etupuolella ja lääkäri sanoi heti että se on hiivaa ja laitto reseptin aptekkiin, joku Pimacort tjsp voide.

kyllä on mahdollista,meillä ollut lääkekuurin jälkeen ja kai se on jotenkin perinnöllistä tai ainakin jotain alttiutta..lähtee ainoastaan lääkerasvalla jonka lääkäri määrää; kannattaa hoitaa huolellisesti lääkärin ohjeiden mukaan.

Huono käsihygienia tartuttaa sen helposti myös aikuiselta lapselle. Pyyhit esim. lapsen peppua, etkä ole oman vessareissusi jäljiltä pessut käsiäsi kunnolla. En siis kohdista juuri sinuun, vaan ihan yleisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja käymässä:
No lastenlääkäri on sanonu mulle että monesta peräkkäin syödystä antibiottikuurista voi tytölle tulla hiivasienitulehdus, harvinainen kyllä, mutta täysin mahdollinen.
Myöskin (ja nyt en tarkoita sinua/teidän tilannetta) on tytön hiivasienitulehduksesta selvinnyt että isä/muu mies on käyttänyt lasta seksuaalisesti hyväkseen.

Herra siunatkoon!!! Onko tämä totta? Itselläni ei ole tyttöä, mutta olen alkanut kovin pelkäämään, että minua olisi lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi! En ole varma tunteistani, siksi tämä kysymys. Minulla on 2 vuotiaana ollut hiivasienitulehdus ja alla ei ole ollut antibioottikuureja! :"(

Epäilet hyväksikäyttöä, otat selvää 2-vuotiaana olleesta tulehduksesta, ja sitten kysyt onko 2-vuotiailla yleensä tulehdusta ja miksi. Et siis ollut epäillyt näiden asioiden yhteyttä jo etukäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Epäilet hyväksikäyttöä, otat selvää 2-vuotiaana olleesta tulehduksesta, ja sitten kysyt onko 2-vuotiailla yleensä tulehdusta ja miksi. Et siis ollut epäillyt näiden asioiden yhteyttä jo etukäteen?

En ole epäillyt, sillä tää tunne on tullu mulle voimakkaana elämän kriisin yhteydessä, ja lapsuudesta on tullut ilmi muitakin asioita, joita en voisi uskoa todeksi. Pelkään nyt vaan että keksinkö kaiken päästäni. Nyt olen lähtenyt parhaani mukaan selvittämään asioita, ja ainakin tuo hiivasienitulehdus mulla on ollut lapsuudessa ilman selkeää syytä :"(

Yhteistyössä