Mistä johtuu joidenkin miesten ominaishaju?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jfhhfshfkahadk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jfhhfshfkahadk

Vieras
Tai en tiedä, onko se ominaishaju vai mikä. Olen haistanut sen eri ikäisissä miehissä, sellainen vähän voimakas haju. Omasta mielestäni se on epämiellyttävä ja jotenkin pistävä, mutta ei kuitenkaan johdu mistään sellaisesta että eivät olisi peseytyneet tms. Ei ole siis sellainen haju. Ja koska olen haistanut sitä vaan miehissä, oletan että on joku joidenkin(?) miesten ominaisuus. Mistä se johtuu? Miten sen saa pois?

Esimerkiksi näin :xmas: :

Epämiellyttävien hajujen poistoon riittää usein pelkkä tuulettaminen, olipa kyseessä sitten sisätilassa tai yksittäisessä tekstiilissä oleva haju. Hajuja on kuitenkin erilaisia, ja toiset hajut ovat selkeästi sitkeämpiä kuin toiset - - esimerkiksi pinttyneen tai erittäin ummehtuneen hajun poistoon pelkkä tuulettaminen ei yleensä riitä, vaan apuun on hyvä ottaa hajuja neutralisoivat tuotteet ja laitteet. Monet epämiellyttävät hajut saadaan lähtemään pois käyttämällä esimerkiksi etikkaa, kahvinporoja tai muuta hajuja sitovia aineita. Joissain tapauksissa hajunpoisto kaipaa avukseen myös höyrypuhdistinta tai otsonointilaitetta. Edellä mainitut keinot ovat ammattilaisten käyttämiä työtapoja pinttyneidenkin hajujen poistoon.

• Tykkää
Reactions: Inanna
Eräs exäni haisi pahalle ja epämiellyttävälle eikä se ollut hiki, lika tms. Ominaishaju joka työnsi luotaan. Ei sovittu kyllä yhtään toisillemme. Vähän aikaa sitten kuulin tuosta ja elää yhä vaan sinkkuna ja vanhempiensa luona vaikka alkaa olla jo 40v. Tiedä sitten haiseeko se toistenkin nenään yhtä kamalalle.

voi johtua ihan heidän feromoneistaan, jotka eivät vaan sovi sinulle. Jostain toisesta ne voivat olla vstustamattomia.

Voi tietysti olla. Oma mieskin on alkanut haista sellaiselta :O Tällaista ei kyllä ollut ennen. Ja meillä on kyllä lapsia yhdessä, tosin välit ovat huonontuneet. Mutta olen joskus nuorempana haistanut tuon saman hajun sellaisissakin miehissä, joihin olen ollut tosi vahvasti ihastunut/rakastunut.

Olen miettinyt, jos en sittenkään ole hetero, kun kerran miehet haisevatkin minusta pahalta :D

Se on miehinen myskin tuoksu, jonka tarkoitus on vetää naisilta taju kankaalle. Kun taju on lähtenyt niin naista on helppo panna (=välttämättömyys ei-maksimaalisen markkina-arvon omaaville miehille).

Tupakan haju pinttyy vuosikymmenien aikana syvälle elimistöön. Tajusin sen kerran noustessamme autooni, kun olimme menossa johonkin juhliin. Kaikki olivat peseytyneet ja pukeutuneet puhtaisiin vaatteisiin. Haju ei tuntunut vanhempieni kodin sisällä, koska siellä kaikessa oli sellainen mieto tupakan perushaju, vaikkei enää vuosiin sisällä oltu poltettu. Se on sellainen pistävän "lääkemäinen", ilmeisesti terva- tai nikotiinijäämiä. Ja se haju tuli selvästi ihon läpi, ei pelkästään hengityksestä.

Jotkut ruoka-aineet aiheuttavat sellaista pistävää hajua, samaten kipeänä ominaishaju on tavallista kitkerämpi. Tai sitten tosiaan kyse on vain siitä, että ette sovi toisillenne.

Tai en tiedä, onko se ominaishaju vai mikä. Olen haistanut sen eri ikäisissä miehissä, sellainen vähän voimakas haju. Omasta mielestäni se on epämiellyttävä ja jotenkin pistävä, mutta ei kuitenkaan johdu mistään sellaisesta että eivät olisi peseytyneet tms. Ei ole siis sellainen haju. Ja koska olen haistanut sitä vaan miehissä, oletan että on joku joidenkin(?) miesten ominaisuus. Mistä se johtuu? Miten sen saa pois?
En tiedä luetko enää kyseisestä asiasta mutta itsellä on sama ongelma eli välillä hiki haisee hieltä mut välillä taas hiki haisee ku ketun/ampiaisen kuselle suoraan sanottuna. Ihmettelin aikoinaan itsekin et miks musta lähtee niin paha hienhaju mutta kun lopetin tupakoinnin niin siihen loppui myös ketunkusen haju. Se et miks hiki haisee pistävältä/epämiellyttävältä niin johtuu tosiaan tupakan polttamisesta ja myös siitä kun testosteronit pukkaa hien mukana ulos, kai ne tupakan myrkyt jotenkin sekoittuu hienhajun ja testosteronin kanssa ja aiheuttaa siten sitä ketunkustan löyhkää ja mikä kyllä häiritsee todella paljon itseä ja myös vieressä olijoita.. eli rööki pois niin ei haise ampiaisen pissa!

Yhteistyössä