Mistä johtuu että mä olen jotenkin tunkkainen aina??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunkkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunkkanen

Vieras
Käyn suihkussa, puen puhtaat vaatteet päälle, laitan hiukset, meikkaan ja näytän silti jotenkin tunkkaiselta. Ja omasta mielestä tuntuu että haisenkin tunkkaiselta.
Monet ystäväni ovat hikisen työpäivänkin jälkeen niin fressejä ja tuoksuvat raikkaalta ja hyvältä kun kävelevät esim.ohi niin tulee sellainen raikas hyväntuoksuinen tuulahdus. Mistä tuo johtuu? Enkä puhu mistään hienhajusta tms vaan "yleistuoksusta". Onko eroa käyttääkö roll-onia vai suihkedeodoranttia? Monikaan ystävistäni ei käytä hajuvettä töissä, mutta käyttävät suihkedödöjä ja tuoksuvat aina raikkailta. Mut minä en vaikka käyttäsin mitä. Onkohan tää nyt vaan mun päässä tää juttu.... :ashamed:
Tiätteks mitä tarkotan?

Mulla on sellanen mielikuva että ruokavalio vaikuttaa tuohon ominaistuoksuun. Eli jos syöt jotain pitsa kebab mättöä ja kaverisi on salaattilinjalla niin eroa on taatusti. Näin siis kärjistettynä.
TOki sitten riippuu pesuaineista ja just kuin puhtaaksi pyykkikone ne vaatteet pesee. Nykyajan koneet säästää vettä ja sähköä sen verran että millään pikaohjelmalla ei saa puhdasta. Sitte toki vielä pesuaineet tekee oman vaikutuksensa, niissäkin on eroja.

Kaikki tuoksut ei myöskään sovi kaikille. Minulla sellainen dödö missä on sitruunan tuoksua tuntuu muuttuvan kissanpissaksi heti parin tunnin jälkeen. Vaikka olisin aamulla käynyt suihkussa, niin silti sellaisen tuoksun kanssa tulee tunkkainen fiilis.

Eiköhän se tunkkaisuus ole vaatteissa, jos nyt ylipäätään olet tunkkainen, ehkä kuvittelet :D
Mutta huuhteluaineen jatkuva/liikakäyttö tekee mun mielestä vaatteista tosi tunkkaisia. Käytätkö?

Yhteistyössä