Mistä johtuu ettei paino putoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen nyt ollut jonkin aikaa laihiksella, mutta nyt kävin pitkästä aikaa vaakalla eikä paino ole pudonnut yhtään! Missä vika? Olen vähentänyt herkkuja ja muutakin ruokaa, mutta ei. Vaatteet mahtuu kyllä paremmin. Lannistavaa kun tuloksia ei näy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähinnä lenkkeilen.

Otappa sen lisäksi jotain muutakin liikuntaa mukaan.:) Itse laihdutin 13kg melkein kahdessa kuukaudessa liikunnalla ja ruokavaliolla. Ja mun liikunta on kuntopyöräilyä, tosi tehokasta!:) Ja lisäksi lenkkeilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Syöt liikaa! Liikut liian vähän, se on fakta.

Mistä sinä mun liikkumiset tiedät?

No jos ei paino putoa vaikka syöt mielestäsi vähemmän kuin ennen. Tai sitten et oikeasti syö tarpeeksi tai tarpeeksi vähän. Laihtuminen on matikkaa, its that simple. 1 pudotettu kg= 7000Kcal vajaus.

http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/kg/laskurit/energiankulutuslaskuri

Laske perusaineenvaihduntasi. Tarkkaile ettei tule syötyä LIIAN vähän, elimistö menee säästöliekille.

Mulla kaikki oli kiinni ruokavaliossa, eli söin liikaa. Nykyään laitan kaikki syömiset ylös kiloklubiin ja paino hilautuu alaspäin joka viikko :)
Eli väittäisin että usein liikunta on toissijainen juttu, ja tärkeintä olis pistää syömiset syyniin.
Täytyy myös muistaa et se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi itselle.
Itsellä ainakin on mennyt aikaa löytää se tapa, joka itselle sopii, ja jolla oma kroppa toimii ja polttaa rasvaa, säästäen lihakset.

Jos aineenvaihdunta on hidastunut niin paino ei välttämättä tipu kovin nopeasti. Paljon hyviä rasvoja huonojen tilalle, 2litraa vettä päivässä ja syö hiilarit erikseen. Kaikki valkoinen vehnä pois ruokavaliosta pois ja peruna myöskin.
Laihuttaessa pitää syödä mutta pieniä annoksia tarpeeksi päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Mulla kaikki oli kiinni ruokavaliossa, eli söin liikaa. Nykyään laitan kaikki syömiset ylös kiloklubiin ja paino hilautuu alaspäin joka viikko :)
Eli väittäisin että usein liikunta on toissijainen juttu, ja tärkeintä olis pistää syömiset syyniin.
Itsellä ainakin on mennyt aikaa löytää se tapa, joka itselle sopii, ja jolla oma kroppa toimii ja polttaa rasvaa, säästäen lihakset.

Onko sulla paljon ylipainoa? Mulla olisi jotain 12 kg.

Ja nimenomaan muistaen se fakta, että elimistö toimii ilman/pienellä määrällä hiilareita, mutta ilman proteiinia ja rasvaa ei ihminen pärjää!
Ja jos koostaa ruokavalionsa terveellisistä, paljon proteiinia ja hyviä rasvoja, hiilareista parhaimpia sisältäen, niin saa kuitenkin ihan reippaasti syödä.
Mikään 1200kcal/vrk ei todellakaan ole järkevä vaihtoehto!

Alkuperäinen kirjoittaja h:

Onko sulla paljon ylipainoa? Mulla olisi jotain 12 kg.

Ei periaatteessa ole, vaikea sanoa kun ei oo mihin verrata. Itsellä tavoitteena siis lihaksikas kroppa, lihaksia löytyy jo nyt jonkun verran, mutta myös sitä ylimääräistä. Eli niitä tiristelen nyt tässä, ja niinkun sanottu, ne viimeiset on ne kinkkisimmät!
Itsellä kuitenkin hidas tahti, koska haluan säilyttää myös lihaksia.

Jos olet vasta kuukauden laihduttanut niin ei välttämättä vielä näykään. Joskus kun aloittaa laihdutuksen niin paino voi jopa väliaikaisesti nousta, minulla on näin käynyt. Mutta kun vaan jatkaa niin kyllä ne tulokset rupee näkyyn. Keholla kestää vähän aikaa päästä vauhtiin!

Alkuperäinen kirjoittaja ****:
Alkuperäinen kirjoittaja Elli:
elimistö menee säästöliekille.

Säästöliekki on legendaa. Sitä ei ole olemassa.

Legendaa ehkä jooo, mutta jos on tiukalla miinus kalorisella ruokavaliolla, niin aineenvaihdunta alkaa jumittaa.. sen takia on hyvä pitää välillä "tankkaus"päiviä, että aineenvaihdunta saa uutta buustia :)

Yhteistyössä