Mistä hyvä shampoo ja hoitoaine lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elina"

Vieras
Onko jossain esim. kampaamotuotteissa olemassa lapsille suunnattuja shampoita ja hoitoaineita? Tai joku nettikauppa? Nuo kaupan shampoot ei kovin hyviä ole, joten parempi tuote olisi hakusessa :)

Olen tullut samaan lopputulokseen, ainakin ns. Muumishampoo oli kamalaa kuraa. Itse olen pessyt sillä aikuisten XZ suklaa-vanilja shampoolla ja hoitoaineella. Lasten hiukset ainakin tuoksuvat ihanalle sen jälkeen.

Meillä marketin shampoo käytössä. Hoitoaine - hiuksiin jätettävä suihke - on ostettu kampaamosta, ihan aikuisten tuote. Tyttö on siis 5v. Kysy, kyl ne osaa neuvoa.

Kaupan shampootkin on itse asiassa ihan hyviä. Kampaamoista monet ostaa huonoa, mutta kalliilla rahalla! Kannattaa opetella tutkimaan vähän INCI-listoja. ;) Jo ne "Hyvä suomalainen koivushampoo" ja muut vastaavat ovat OK. Linna-shampoo ja LV shampoo ovat kans hyviä.
Kyllä niitä löytyy :)

Tällainen shampoo löytyy, kampaamo tuote. muita kampaamo tuotteita en lapsille tiedä olevan http://www.hairstore.fi/webstore/index.php?frame=&search=normal&query=WWW%20Infinit%E9%20Kids%20Shampoo

Miksi lasten hiuksia ei voisi pestä aikuisten shampoolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24329258:
Lienenkö mä ainoa äitee, jonka mielestä lapsi ei tarvitse shampoota? :whistle:
Meillä alkaneet käyttää vasta silloin kun hiukset ovat alkaneet rasvoittua ja puhtaita on olleet.

Meillä lapset käy navetalla ja tekevät traktorin korjaushommia pitkin päivää. Hiuksissa on välillä "suloinen" navetan tuoksu, öljyt ja muut mukavat sekaisin. Mielelläni pesen shampoolla lasten hiukset tuollaisten päivien jälkeen.

Ja etenkin toisen lapsen hiuslaatu on sellainen, että tarvii vähän hoitoainetta tai selvityssuihketta, jos meinaa saada hiukset harjatuksi.

Tämän vuoksi etsin jotain hyvää shampoota lasten hiuksille. Ja ajattelin vain, että kun aikuisillekin on jos minkälaista mömmöä ja suihketta, niin eikös lapsillekin olisi joku oma :) Mutta jos ei löydy niin pitää ostaa joku ns. aikuisten shampoo.

Meillä käytettiin vauvojen pesunestettä noin kolmivuotiaaksi asti myös hiusten pesuun. Sen jälkeen oli hiukset jo niin pitkät ja varsinkin sähköiset, että oli pakko siirtyä shampooseen ja hoitoaineeseen. Useammalta kampaajalta sain vinkin käyttää ihan sitä samaa shmapoota ja hoitoainetta kuin omaankin päähän, lapsille tarkoitetut kun usein miten ovat täyttä kuraa. Hirveästi väri- ja hajuaineita niin että ovat sekä hiuksille, että varsinkin lapsen päänahalle vahingollisempia kuin tujummatkaan aikuisten aineet.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24329258:
Lienenkö mä ainoa äitee, jonka mielestä lapsi ei tarvitse shampoota? :whistle:
Meillä alkaneet käyttää vasta silloin kun hiukset ovat alkaneet rasvoittua ja puhtaita on olleet.

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta meillä kyllä lapsella alkoi hiukset rasvoittua jo kolmivuotiaana. Talvisin pärjää monta viikkoa pelkällä vesipesulla mutta kesäaikaan kun hikoilee, on pakko pestä vähintään joka toinen viikko jollain shampoolla.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä