Parturi-kampaajat ja muutkin paljon hiustenhoitotuotteita kokeilleet, kertokaapa mielipiteenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitoainehirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitoainehirmu

Vieras
Eli mulla on hakusessa _hyvä_ hoitoaine.

Hiukset on pitkät, luonnollisessa värityksessään, helposti kuivuvat, kampaajani mukaan "siimamainen tai lasimainen hiuslaatu". Olen käyttänyt ihan marketin värjätyille hiuksille tarkoitettuja hoitoaineita, koska ne ovat mielestäni hoitavampia. Tässä mättää a) purkki kuluu todella nopeasti, kun hoitoainetta tarvitaan paljon pitkiin hiuksiin b) hiuksiin tulee nopsaan semmoinen "jänskä" haju, vaikka hiukset eivät olisi edes likaiset. Sopiva hiustenpesuväli on 2-3kertaa viikossa, mutta tuon hajun takia joudun pesemään ne useammin.

En haluaisi pistää hirveästi rahaa kampaamoon tyyriisiin hoitoaineisiin, ennen kuin tiedän, ovatko todella hyviä. Bonacure ei ainakaan ollut mulle kovin tehokas. Onko esim. tuo paljon mainostettu Syoss hyvä? Tigi (ainakin tuoksui pitkään hyvälle) ?

Suositelkaa siis, tai haukkukaa, jos on huonoja kokemuksia :) . KIITOS!!

Moikka!
Suosittelisin kysymään ihan suoraan omalta kampaajalta mikä sopisi juuri sinun hiuslaatuun, lasimaisiakin hiuksia on monenmoisia. Yleensä lasimainen hius tarkoittaa sitä, että hius ei oikein ime vettä. Suosittelen kokeilemaan kampaamoista saatavaa Sassoon-sarjaa tai Paul Mitchell-sarjaa.
Et kerro kuinka pitkät hiukset sinulla on, mutta esim. puoleenselkään asti ulottuviin hiuksiin riittää 2? kokoinen läntti hoitoainetta. Muistathan pyyhekuivata hiuksesi ennen hoitoaineen laittamista?

Jos hajuhaittoja on, suosittelen päivittäis suihkutettavaa kevyttä hoitavaa seerumia tai kampausnestettä. Niitä on jokasorttia, kaikille hiustyyleille ja pitää kuontalon kurissa koko päivän :)

Huippu hyvä ja todella laadukas hiustenhoito- ja muotoilusarja on KMS California. Meillä asiakkaat tykkäävät myös riittoisuutensa takia, ihanat luonnon raaka-aineet ja tuoksut takaavat huipputuloksia jo ensimmäisen käyttökertansa jälkeen. IOPS-teknologia takaa huippu ihanan kiillon ja hoitaa hiusta myös sisältä päin. Sarja tarjoaa huippu laatua jokaisen tarpeeseen. Takuukin voimassa jos ostettu alan liikkeestä :)

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja- ja hoitola yrittäjä:
Huippu hyvä ja todella laadukas hiustenhoito- ja muotoilusarja on KMS California. Meillä asiakkaat tykkäävät myös riittoisuutensa takia, ihanat luonnon raaka-aineet ja tuoksut takaavat huipputuloksia jo ensimmäisen käyttökertansa jälkeen. IOPS-teknologia takaa huippu ihanan kiillon ja hoitaa hiusta myös sisältä päin. Sarja tarjoaa huippu laatua jokaisen tarpeeseen. Takuukin voimassa jos ostettu alan liikkeestä :)

Anteeksi, kampaaja olenminäkin, mutta et voi väittää, että hiusta hoidetaan myös SISÄLTÄ päin. Vai onko nämä jotain kapseleita, joita syödään?

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Moikka!
Suosittelisin kysymään ihan suoraan omalta kampaajalta mikä sopisi juuri sinun hiuslaatuun, lasimaisiakin hiuksia on monenmoisia. Yleensä lasimainen hius tarkoittaa sitä, että hius ei oikein ime vettä. Suosittelen kokeilemaan kampaamoista saatavaa Sassoon-sarjaa tai Paul Mitchell-sarjaa.
Et kerro kuinka pitkät hiukset sinulla on, mutta esim. puoleenselkään asti ulottuviin hiuksiin riittää 2? kokoinen läntti hoitoainetta. Muistathan pyyhekuivata hiuksesi ennen hoitoaineen laittamista?

Jos hajuhaittoja on, suosittelen päivittäis suihkutettavaa kevyttä hoitavaa seerumia tai kampausnestettä. Niitä on jokasorttia, kaikille hiustyyleille ja pitää kuontalon kurissa koko päivän :)

Viimeksi olikin tarkoitus kysyä, mutta unohtui kun mies oli pojan kanssa marketissa leikkuun ajan ja rupesivat soittelemaan että tule jo :ashamed: .

Hiukset oli ennen kampaajalla käyntiä lähes vyötärölle, mutta lyhennettiin reilusti ja nyt ulottuvat lapojen alle. Eli kun olen pitkä ihminen, taitaa hiuksillekin tulla mittaa. Kuivaan hiuksia hieman pikkupyyhkeellä ennen hoitoainetta, mutta silti saan pursottaa hillittömät kasat että jotain tehoa on :(. Ostin kyllä viikko sitten Schwartzkopfin got2b smoothing lotionia ( ? ) tms, ja se on kyllä ollut hintaansa nähden hyvää mitä nyt olen kerran kokeillut, ja hyväntuoksuistakin :) . Paul Mitchelliä joskus on tainnut ollakin, mutta se ei tainnut olla tarpeeksi tehokasta sekään.

Kiitti kaikille vastanneille :) Lisää mielipiteitä!

Moikka! Mullekin sopii tuo KMS. Ei liian voimakas tuoksu ja vaihtelen aina tuotteita tilanteen mukaan. Elikkäs välillä kun rasvoittuu niin pesen syväpuhdistavalla shampoolla joka on tarkoitettu myös rasvoittuvaan hiuspohjaan. Ja välillä pesen esim.kosteuttavalla shampoolla joka hoitaa myös hiuspohjaani. sit hoitoaineita on myös maskeja ja jätettäviä ja poishuuhdeltavia normaaleja hoitoaineita. Ja huippu ihana yö naamio jota ei huuhdella pois! Se imeytyy hiukseen yön aikana. Todellakin huippu laatua ja RIITTOISA!!! ;)

Heipä Hei! Ennen tosiaan uskottiin,että hiusta ei voi hoitaa sisältä päin. Mutta nykyaikana näin todellakin on! Esim.juuri tuo IOPS-teknologia johon kannatta oikeasti perehtyä. Ei IOPS tietenkään pysty siihen mihin sakset jos latva huono. Mutta myös minulla on kokemusta tästä jo useamman vuoden ajalta. Teknologia kehittyy koko ajan ;) Kannatta kokeilla ja perehtyä;)

Minulla ei tuo kehuttu Tigi toiminut koskaan. Samaa pystyi sanomaan melkein jokaisesta merkkituotteesta mitä kampaamoista lähti- mutta hiukseni piristyivät siitä kun jätin hoitoaineet kaappiin ja aloin syömään terveellisemmin. En nyt väitä että toimii kaikilla, mutta en tähänkään mennessä ole löytänyt parempaa keinoa pitää huolta hiuksistani.

Niin ennenhän uskottiin,että hius on kuollutta. Mitä se tavallaan on,mutta nykyään sitä voidaan hoitaa myös sisältä päin. Itse tunnen myös IOPS-teknologian ja sen tuloksista on todella hyviä tuloksia. Kokeilkaa ihan huvikseen,koska takuu on voimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myös alan osaaja:
Heipä Hei! Ennen tosiaan uskottiin,että hiusta ei voi hoitaa sisältä päin. Mutta nykyaikana näin todellakin on! Esim.juuri tuo IOPS-teknologia johon kannatta oikeasti perehtyä. Ei IOPS tietenkään pysty siihen mihin sakset jos latva huono. Mutta myös minulla on kokemusta tästä jo useamman vuoden ajalta. Teknologia kehittyy koko ajan ;) Kannatta kokeilla ja perehtyä;)

No ihan purematta en niele, ainahan näitä hiusta sisältä hoitavia aineita on ollut. Ja huuhaaksi todettu. En kiellä, etteikö hyviä aineita olisi, mutta kuolleen keratiinin hoitaminen sisältä.. :o

SystemProfessionalin maskit on mielettömiä ja löytyy joka "ongelmaan" tuote. Suosittelen! Ja tosiaan sitä shampoota tai hoittista ei tarvii kuin tuon reilu kahen euron kolikon verran. Ja marketin tuotteissa on monissakin silikoonia täyteaineena joten niissä ei niitä hoitavia aineita ole purkilliseen nähden kovinkaan paljoa, siksi menee nopsaa kun saa olla jatkuvasti pesemässä. Itse käytän KC:n tuotteita ja olen tyytyväinen sekä sillointällöin SP:n naamion. Ja suosittelen myöskin Erityisesti pitkään tukkaan ainakin viimeisen huuhtelun viileällä vedellä! Siitä tykkää tukka!

Alkuperäinen kirjoittaja Pääasia:
SystemProfessionalin maskit on mielettömiä ja löytyy joka "ongelmaan" tuote. Suosittelen! Ja tosiaan sitä shampoota tai hoittista ei tarvii kuin tuon reilu kahen euron kolikon verran. Ja marketin tuotteissa on monissakin silikoonia täyteaineena joten niissä ei niitä hoitavia aineita ole purkilliseen nähden kovinkaan paljoa, siksi menee nopsaa kun saa olla jatkuvasti pesemässä. Itse käytän KC:n tuotteita ja olen tyytyväinen sekä sillointällöin SP:n naamion. Ja suosittelen myöskin Erityisesti pitkään tukkaan ainakin viimeisen huuhtelun viileällä vedellä! Siitä tykkää tukka!

Kylmää vettä kokeilen :wave: !

Muuten millä nimillä se silikoni löytyy tuoteselosteista? Silicone jotain?

Testaa ihmeessä! Ala kehittyy koko ajan. Voidaanhan hilseitäkin hoitaa ja saada jopa pois ja saada jatkohoidolla ihmeitä aikaan. Suositteletko siihenkin pelkästään Nizoralia. Älä niele purematta,mutta kokeile ihmeessä ja ole avoin uudelle kehitykselle.

Alkuperäinen kirjoittaja kampaamoasiakas:
Testaa ihmeessä! Ala kehittyy koko ajan. Voidaanhan hilseitäkin hoitaa ja saada jopa pois ja saada jatkohoidolla ihmeitä aikaan. Suositteletko siihenkin pelkästään Nizoralia. Älä niele purematta,mutta kokeile ihmeessä ja ole avoin uudelle kehitykselle.

Tämä oli varmaan minulle tarkotettu, vaikka et lainausta osannutkaan käyttää. Joo, tiedän että hilseen ja muiden päänahan ongelmien hoito on kehittynyt huimasti. Mutta se hius ON kuollutta ainetta, jota voidaan hoitaa ULKOPUOLELTA. Ja sisäpuolelta toki hyvää hintaa vastaan..:D Siis ainakin mielikuvissa..

mulla pitkä, luonnonkihara tukka ja olen ihan kypsä hiuksiini. ne rasvoittuu päivässä, haisee likaiselle jne jne.... mitään hyvää hoitoa en vaan ole löytänyt hiukselleni.

en tajua että joku voi pestä tukkansa vaan 2-3krt viikossa. mun on pestävä päivittäin. joskus pidän päivän väliä, mutta seuraavana päivänä mun on pidettävä töissä jotain hattua päässä kun nolottaa niin likaiset hiukset.

Huomioikaa myös,että kaikki silikonit eivät ole huonoja. Laadukkaissa kampaamotuotteissa ei ole huonoja silikooneja ollenkaan. Vesiliukoiset silikoonit ovat nykypäivää. KOKEILKAAPAS MUUTKIN SP:N INFUSION MASKI TEHOHOITOJA WELLA KAMPAAMOISTA. AIVAN HUIPPUJA JA NIIN IHANA HIERONTA! KOTIIN VOI MYÖS OSTAA IHANAT JA RÄÄTÄLÖIDYT JATKOHOITOTUOTTEET:) AIVAN IHANIA:)

Yhteistyössä