Mistä erottaa normaalin raskauspahoinvoinnin ja oksennustaudin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen tiedossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoinen tiedossa

Vieras
Olen viikoilla 6+3 ja oksensin eilen aamulla ekan kerran. Paha olo on ollut alusta asti, mutta oksentaa ei ole tarvinnut vain vähän kakoa. Tänään sitten mikään ei ole pysynyt sisällä. Ei mehu, ei jugu, ei viili, ei vesi. Kaikki vain kaarena ulos. Vatsaa ei särje, eikä muutenkaan "kipee" olo vain tuo huono olo ja oksentaminen. Mistä tiedän kumpaa tämä nyt on ja milloin pitää ottaa terkkaan yhteyttä jos mikään ei pysy siällä? Onko varaa vauvalle?

Kyl mulla se raskauspahoinvointi oli sellasta "vain" pahoinvointia. Mahataudissa kiertää erilailla ja on kipujakin. Vauvalle ei oo vaaraa, äiti voi mennä kehnoksi jos ei saa tarpeeksi nestettä ja ravintoa.

no varmaankin on vaaraa vauvalle jos et tarpeeksi nesteitä saa. herkistytkö hajuille? se on aika varma merkki raskauspahoinvoinnista, tosin joskus oksutaudissa sama vika..
eihän se mitään haittaa, jos varuilta soittaisit neuvolaan? voisit saada jotain vinkkejä pahaan oloon

Yleensä raskauspahoinvoinnissa olo paranee huomattavasti oksentamisen jälkeen, näin ainakin itselläni on ollut.

Vatsataudissa taas se heikko-olo (tärisyttävä ) jatkuu vielä oksentamisen jälkeenkin.

Jos mikään ei yhtään pysy sisällä niin soittaisin neuvolaan jo toisen päivän jälkeen, jos ei muuten niin ainakin saisi sairaslomaa jos olet siis työelämässä.

onneksi olkoon, minä oksensin juurikin nuin viikoille 20 asti (no loppuviikoilla en ihan yhtä reippaasti). Se loppuu sit aikanaan, yritä löytää jotain, jota voisit napostella, ettei verensokerit heittele -> pahentaa pahoinvointia.

ja ei vaaraa vauvalle.

Yhteistyössä