Mistä bändistä et pidä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yö, suurlähettiläät, mamba, arttu wiskari...
Sitten on paljon sellaisia joista en tykkää, mut saattaa olla ihan tarttuvia biisejä esim. Pariisin kevät, haloo helsinki, Lauri Tähkä. Eilen heräsin tajuamaan, että PMMP on aika paskaa, jotain muka-niin-vitun-taiteellisia sanotuksia, ettei erkkikää saa selvää siitä kiekumisesta ja Paulan lärvi liian kulunut julkisuudessa.

Vastaajat on aika lailla samoilla linjoilla. Minullakin nämä samat eli Yö ja Lauri Tähkä. Niistä Lauri Tähkä on pahempi, Yöllä sentään 1980-luvulla muuutama siedettävä biisi.

Mamba, Yö, Katri Ylander, Petri Nygård, suomiräppärit, Maija Vilkkumaa, Paula Koivuniemi, Apulanta, U2, Aikakone, Samuli Edelmann, Arttu Wiskari, Anssi Kela, Happoradio... Näitähän riittää...

Helpompi olisi vastata mistä pidän... mutta mainittakoon vaikka että hirveää skeidaa on ainakin Yö, Popeda, Kotiteollisuus, Mamba, Arttu mikälie ja kaikki suomalaiset heavybändit HIMiä lukuunottamatta :xmas:

Ei ole mitään erityistä bändiä josta en pitäisi ollenkaan. Minä kuuntelen kappaleita ja musiikkimakuni on hyvin laaja, voin kuunnella sujuvasti melkein mitä vaan, ilman inhonväristyksiä. Täällä haukuttu Yö ja Mambakin kuuluvat molemmat mun suosikkibändeihin, niillä on paljon hyviä kappaleita.

Helpompi olisi vastata mistä pidän... mutta mainittakoon vaikka että hirveää skeidaa on ainakin Yö, Popeda, Kotiteollisuus, Mamba, Arttu mikälie ja kaikki suomalaiset heavybändit HIMiä lukuunottamatta :xmas:

Pidätkö ulkomaalaisesta hevibändeistä? Jos, niin mistä?
Tarkentava kysymys siksi, koska itse pidän suomalaista heavygenreä monipuolisena ja laadukkaana, mikä sinusta erottaa sen ulkomaalaisista?

Kaikkia jotka ovat tulleet kuuluisiksi Idolsista tai jostain muusta vastaavasta huuhaa ohjelmasta. Suurin osa niistä ei osaa edes laulaa ja itse arvostan enemmän esim. vaikkapa Yötä, Popedaa jne. koska ovat omalla kovalla työllään tulleet kuuluisiksi ja ansaitsevat kyllä paikkansa suomalaisessa musiikki bisneksessä ihan oikeasti.

Pidätkö ulkomaalaisesta hevibändeistä? Jos, niin mistä?
Tarkentava kysymys siksi, koska itse pidän suomalaista heavygenreä monipuolisena ja laadukkaana, mikä sinusta erottaa sen ulkomaalaisista?

Olen joutunut edellisessä elämässä kuuntelemaan paljon suomalaista musiikkia, siksi sanoin että suomalaiset bändit. Ulkomaista tuotantoa en Kornia ja Disturbedia lukuunottamatta edes tunne.

Niin ja ulkomaille mentäessä nuo kaikki vetelät, tukkatalille haisevat muka boheemibändit joiden lapsetkin ristitään omenoiksi ja jaksetaan kerran kuussa nousta futoniltaan haudutetun nepalilaisen tofukukkasieniteen ääreltä "laulamaan" Elton Johin aidsiin kuolleen koirankarvan kampaajan muistijaisiin. Niin ne on aika yök.

Se nyt radiossa soiva Sturm und drang (?), ne ketkä oli edellisen levynsä aikaan ihan pikkupoikia (vaikka tuskin ne nytkään kovin vanhoja on :D ). Sen niitten biisin kun kuulee , tuntuu että pää räjähtää..Ja tää loppuraskaus vielä nostaa sen vitutuksen potenssiin kymmenen.