mistä apua taloudelliseen ahdinkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin tosiaan sitä voisi pyytää vaikka sen 3kk lyhennysvapaata. Jotenkin helpotti paljon oloa, kun kirjoitti tänne. Yleensä täällä ollaan ilkeitä, mutta nyt sain paljon positiivista tukea.
Kiitos siitä teille! Puhun nyt miehen kanssa mitä mieltä hän on näistä täällä ehdotetuista vaihtoehdoista. Tunnen mieheni ja itseänikin tosiaan hirvittää, jos vielä ottaisi lisää velkaa. Velkaa ei ole paljoa, mutta silti tässä taloustilanteessa sitä kun ei vaan tahtoisi ottaa lisää.
Kiitos kiitos kiitos paljon! Mua helpotti jo paljon tämä tuki ja se, että huomasin, etten joutunut sylkykupiksi..(se että mitäs ootte ittellenne tommosen tilanteen hommannut)
Kiitos kiitos kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja tuittupää:
jos et meinaa ryöstää pankkia tai kaapata mummoa niin roskiin nuo moraalipuheet. Tiäkkö oikeesti teillä on tarvetta ja soskusta saa rahaa niin moni sellainen joka ei oikeasti sitä tarviskaan tai tarvis mutta se pistää sen jonnekki alkoon kun ruokakauppaan.

tämä on kyllä totta.

Mikäs se sosiaalilaina (vai mikä se nyt on..) on..? Eikös sossu lainaa pikkumäärän juuri tälläisissä tilanteissa periaatteella että kun saat ekan palkan ni maksat takaisin. Kysy piruuttasi sitä kun soitat sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Mikäs se sosiaalilaina (vai mikä se nyt on..) on..? Eikös sossu lainaa pikkumäärän juuri tälläisissä tilanteissa periaatteella että kun saat ekan palkan ni maksat takaisin. Kysy piruuttasi sitä kun soitat sinne.

pitää kysyä. Kirjoitan oikein paperille ylös, niin ei unohdu.

kiitos vielä kaikille vastanneille. Mä lähden nyt iltapalalle (teeleipää ja kuppi teetä). Keskustellaan samalla miehen kanssa. Tässä jo mainitsin ton 3kk lyhennysvapaata ja oli suostuvainen. Kiitos vielä teille!

Alkuperäinen kirjoittaja tuittupää:
jos et meinaa ryöstää pankkia tai kaapata mummoa niin roskiin nuo moraalipuheet. Tiäkkö oikeesti teillä on tarvetta ja soskusta saa rahaa niin moni sellainen joka ei oikeasti sitä tarviskaan tai tarvis mutta se pistää sen jonnekki alkoon kun ruokakauppaan.

eikä tästä ole kauan kun joku suunnitteli lomamatkaa sossusta saatujen rahojen säästöillä

Toi sosiaalinen luotto on vain isompien kaupunkien juttu. Ei ainakaan meillä tääl Kymenlaaksossa puhettakaan... Ite ollaa melkein samanlaisessa tilanteessa; kaksi pientä lasta, mies huonostipalkattuna työssä, jossa aina palkka myöhässä ja ite joutunut just työttömäx. Ei muita vaihtoehtoja ku painua sossuun. Edes koulutoimi ei anna rahaa vaikka vanhempi tyttö vamman takia oikeutettu taksikyydillä kouluun, ja jostain kumman syystä ei taksi haekaan. Olen joutunut kuskaamaan likkaa kolmena päivänä kouluun ja takaisin. Koulumatka tommoset 25 km/sivu. Eli äitee ajaa sen kahdesti päivässä mennen tullen. Bensaa kulunu noin 80egee... Ihan kiva vaan ku sossuun tarttee tehdä hakemus kirjallisesti ja toimittaa kahen kuun tiliotteet... Mut hei; täähän on vaan elämää. Se mikä ei tapa vahvistaa. JAKSAMISIA SINNEPÄIN. KYLLÄ KAIKKI SELVIÄÄ, ON EDES SULLA TYÖTÄ TIEDOSSA, MULLA EI.

Yhteistyössä