mistä apua??seinät kaatuu niskaan yh äipällä kun joulukin tulee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha tilanne :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sossusta saa harkinnanvaraista toimeentulotukeen kun pyytää, laitat hakemuksen lisätietoja kohtaan että lapsen talvivaatteisiin tarvitset harkinnanvaraista tukea niin antavat - ainakin pitäisi.

Itse olimme sossun asiakkaana raskausaikana ja sain harkinnanvaraista tukea raskausajan äitiysvaatteisiin 100e.

Kirpputorit, tori.fi, huuto.net, ym nettihuutokaupat on paikkoja joista voi tehdä halpoja löytöjä. Ruoka-apupaikkoja varmaan löytyy netin kautta myöskin.

työtilanne ei ole ollut 4v näin huono.olin hoitovapaalla kunnes lapsi täytti 3v ja minulla piti olla työpaikka mihin palata mutta kun olin tehnyt sopimuksen että teen 3vuorotyötä niin se ei nyt sitten onnistunutkaan..jouduin irtisanoutumaan työstäni koska he eivät olleet halukkaita sopimusta muuttamaan,minulla alkaa koulutus keväällä joten nyt on vielä hetki selvittävä näillä mitä on,onneksi koulutus on vain vuoden ja sosiaali alalta töitä löytyy mutta tosiaan vielä olisi se 1,5v sinniteltävä ennen kun pääsee kunnolla tienaamaan..

On kyllä TODELLA harmillista kun haluaisi auttaa juuri tällaisissa tilanteissa olevia ihmisiä, vaikka sitten myymällä kirpparilla tosi halvalla kunnollista vaatetta ja vaikka henkilökohtaisesti antamalla tavaraa ja ruokaakin esim.jouluksi. Sitten tulee se MUTTA: Kun vien kirpparille jotain hyvää halvalla, siellä on oikein kyttäämässä jotkut varakkaamman näköiset (?) äidit tai pahimmassa tapauksessa ne jotka MYY ne sitten KALLIIMMALLA eteenpäin!!! Argg...

soitin tänään juuri neuvolaan ja yritin kysyä juuri tuosta onko se nyt MLL vai punaisen ristin joulukampanjasta missä voi saada sen lahjakortin ruokakauppaan mutta neuvola täti ei ollut kuullut koko asiasta mitään?eikä siis näin ollen osdannut auttaa..pitänee varmaan soittaa sossuun ja kysellä sieltä.
ja noi harkinnanvaraiset tt tuet..joo kyllä minulla on kavereita jotka sieltä saanut vaikka ja mitä!!saa punttisali ja uima kortteja,pyörän,vaatteita ym viime talvena kysyin juuri kuravaatteisiin apua kun tarha aloitettiin ym niin totesi vaan että nämä kuuluu maksaa toimeentulo tuella..ja tosiaan on lainaa ollut ennen eroa jota maksellaan edelleen,en mä nyt herranjumala sentään mene toimeentulotuella mitään kalliita pesukoneita,telkkareita ym ostamaankaan,,huuto net ja tarjoukset juostaan kyllä läpi..ja televisio ei ole pakollinen mutta siinä vaiheessa kun olet näillä rahoilla sinnitellyt useamman vuoden ja rahaa ei ole omiin menoihin ikinä,totaali yhna illat on todella yksinäisiä kun lapsi nukkuu niin kyllä siinä pää lahoaa jos ei itselle mitään ole..ja minulle se illan oma aika on usein tvn parissa.

Ihan meidän vieressä siis :)

Vekarakirppis kumpulassa ja vuosaaren piilo kirppis on ainakin sellaisia kohtuu lähellä olevia joissa hyvät lastenvaate valikoimat. Myös malmin pöytäparkista on silloin tällöin tehty löytöjä. Suurin osa myynnissä olevista vaatteista usein on alle 100cm mutta kyllä vekaralla haalareita ja takkeja varsinkin on ollut isommillekin, muutamassa pöydässä ihan vaatteitakin on usein yli 100cm kokojakin.

Malmin UFF on myös lähellä sinua ja tarjoustalostakin on tehty monia hyviä löytöjä.

niin ja helsingissä pihlajamäessä asutaan

Jos sinulla on auto tai pääset muuten liikkumaan, niin mene espoon ja vantaanpuolelle kirppareille. Varmasti löytyy vaikka mitä, koska itse käyn täältä Lohjalta kirppareilla Helsingissä, espoossa ja vantaalla ja löydän kolmelle lapselle valtavasti tavaraa ihan pikkuhinnalla. Myös Vihdissä on muutama hyvä kirpputori, josta olen löytänyt leikki-ikäisille todella hyviä ulkovaatteita esim. Lassie haalari ( täysin uudenveroinen ) 2 eurolla. Sadevaatteita eurolla, goretex-kenkiä 5 eurolla ( hyväkuntoisia ) jne jne...

Sulla on todella Todella kamala sossutäti osunut kohdalle, se on tosiaan työntekijästä kiinni että viitsiikö se käsitellä tuota harkinnanvaraista ja se harkinnanvarainen joudutaan aina kysymään sieltä "ylemmältä taholta" eli itse käsittelijä ei tietenkään sitä yksin päätä... Sinuna ottaisin yhteyttä sosiaalitoimistoon johonkuhun ylempään henkilöön kuin oma käsittelijäsi ja kertoisin ahdingostani ja siitä että pitäisi sitä talvivaatetta lapselle saada kun ei voi ilmankaan mennä ulos.

Onko perhettä / hyviä ystäviä joilta voisin pyytää apua / lainaa?

Seurakunta ( ota yhteys diakoniatyöntekijään) auttaa, MLL:n joululahjakorttia voit kysyä esim. neuvolasta tai sosiaalitoimesta. Hope toimii siellä myös (www.hopeyhdistys.fi).

Olisiko sinulla mitä aivan akuuttia tarvetta just heti nyt?

joo autolla joskus mummon kanssa tehty löytyjä kirppareilta mitkä on kaumpana,mutta sinne mennään kun mummo jaksaa ja sitä huvittaa..itselläni ei tosiaan autoa näillä tuloilla ole..
malmin pöytäparkki on tuttu paikka mutta nyt viime aikoina mielestäni tarjonta ollut todella heikkoa tämän kokoiselle..toi kumpulan onkin ihan uusi paikka siis en ole kuullutkaan,pitänee käydä siellä ainakin.kiitos vinkistä!!! :D

Harmi kun asut niin kaukana, teen jouluisin ihan hirveästi liikaa kaikea syötävää joten meiltä olisi saanut leivonnaisia :/ Mut meilläkään ei ole autoa, joten ei päästä tuomaan..

niin ja malmin uffissa kävin juuri kun oli ne euron päivät ja siellä oli tasan yhdet housut tuon kokeiselle.ne tietysti nappasin mukaan,olihan siellä hameita ja mekkoja mut niitä nyt ei tässä tilanteessa syksyllä osteta..

ja joo mulla on käyny sossu tädin kanssa todella huono tuuri!!se on tullut selväksi kun on kuullut kavereiden juttuja,joskus äitini laittoin 20e ruokarahaa niin tämänkin tämä sossu täti vähensi sitten tt tuesta..ja onhan tt tuki oikeesti hyvä raha juuri jos sillä hetken joutuu elämään mutta näin pidempiaikaisena se ei todella riitä,aina tulee hakintoja mitä pitää tehdä,niin se vaan menee.

ja minä todella yritän saada sen rahan riittämään,toki joskus herkutellaan,mutta nekin itse leipomalla esim pullaa,kakkua tms.leivon myös meille leivät aina itse jne

Joo sieltä kyllä pitäisi löytyä :)

Sossussa lasketaan tiliotteesta 20e ja siitä ylöspäin tulleet kertapanot tuloiksi, pyydä vaan 19e kerralla aina ruokarahaa ;) paras tietysti olisi kun käteisellä saisit niin ei näkyisi missään.

Meidän pienehköllä paikkakunnalla toimii Pelastakaa lasten kirpputori.Eräs tuttava ollut siellä vapaaehtoisena töissä. Antavat sieltä vaatetta ilmaiseksikin jos todella on tarve. Lisäksi antavat juurikin Jouluksi ruokalahjakortteja kauppaan. Jonkinlainen hakemus kai pitää tehdä ja sitten hallituksessa päättävät. Myös lapsille harrastusjuttuihin voivat antaa tukea jos on pienituloinen. Ilmeisesti jokainen paikallisyhdistys päättää itse kuika rahaa jaetaan ja mihin sitä käytetään, mutta kannattaa kysyä paikalliselta yhdistykseltä!

mitäpä jos nyt hyvissä ajoin alkaisit ostamaan vaikka kirpparilta lapselle leluja joululahjaksi, leluissa ei juuri kuluma näy ja haittaako se jos ne ei ole hienoissa pahvilaatikoissa pakattuna,roskaa tulee. Ja näin ollen voisi sitä jouluksi jäädä rahaa juhlaruokaan ;)

[QUOTE="rose";27335861]On kyllä TODELLA harmillista kun haluaisi auttaa juuri tällaisissa tilanteissa olevia ihmisiä, vaikka sitten myymällä kirpparilla tosi halvalla kunnollista vaatetta ja vaikka henkilökohtaisesti antamalla tavaraa ja ruokaakin esim.jouluksi. Sitten tulee se MUTTA: Kun vien kirpparille jotain hyvää halvalla, siellä on oikein kyttäämässä jotkut varakkaamman näköiset (?) äidit tai pahimmassa tapauksessa ne jotka MYY ne sitten KALLIIMMALLA eteenpäin!!! Argg...[/QUOTE]

Minä olen ehkä ostanut sinulta ja myynyt kalliimmalla eteenpäin (jos vaatteet eivät ole omien lasten kokoa). ja tiedätkö, olen tosi kiitollinen siitä, että olet myynyt halvalla. Ne välirahat ovat tuleet tarpeeseen!

Kerroppa apppp onko tuo 4v lapsesi tyttö vai poika?

Täältäkin löytää aikamoisen kasan ihmisiä jolla on pieneksi jääneitä talvivaatteita joita hyvinkin voisi lahjoittaa...

t.liian laiska kirpparille, kaappeja juuri siivonneena. Mä voin vaikka tuoda sulle pari turvaistuinta myytäväksi niin niistäkin saat joulurahaa....

Sanopa muuta. Itselläni on useampi lapsi ja tosiaankin joutuu miettimään, mistä lapsille saa kaiken, esim. talvikenkiin uppoaa helposti rahaa, kun ei noin kouluikäisille enää löydy käytettynä mitään siistiä. Usein tulee yölläkin valvottua ja mietittyä, miten saa rahan riittämään, on niin paljon kaikkea mitä pitää hankkia..

[QUOTE="vieras";27336401]Sanopa muuta. Itselläni on useampi lapsi ja tosiaankin joutuu miettimään, mistä lapsille saa kaiken, esim. talvikenkiin uppoaa helposti rahaa, kun ei noin kouluikäisille enää löydy käytettynä mitään siistiä. Usein tulee yölläkin valvottua ja mietittyä, miten saa rahan riittämään, on niin paljon kaikkea mitä pitää hankkia..[/QUOTE]

Oikeesti - miks niitä kersoja pitää hankkia lauma jos ei ole kerran varaa elättää?

tyttöhän tuo omani on :D oiskin oikeesti hienoa jos vois vaikka joskus auttaa jotain ihmistä niin että menisi vaikka avuksi jonkun kellaria siivoamaan ja voisi sieltä samalla hakea vaatetta kirpparille myyntiin jos ei kyseinen henkilö itse jaksa,kaikki hyötyisi saisi vaikka kahvittelu seuraa ja uuden tuttavuuden,kaapeista turhat pois ilman että niitä tarttee itse mihinkää raahta ja tälläiset kun minä mielellään niitä veisi vaikka sinne kirppikselle myyntiin :D

ja saahan siitä aina niin hyvän fiiliksen siitä auttamisesta,itse ainakin ajattelen aina että pitää laittaa hyvä kiertämään,kyllä se aina tulee jossain vaiheessa takaisin päin :D

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä näin;27336447:
Oikeesti - miks niitä kersoja pitää hankkia lauma jos ei ole kerran varaa elättää?

Mistä ihmeestä sinä tiedät, mikä on syynä varattomuuteen? Sairaus, esimerkiksi syöpä, aiheuttaa monenlaista ongelmaa myös talouteen, saati sitten puolison kuolema tmv. Sinuna miettisin kahdesti, ennen kuin lähtisin noin nimettömänä aukomaan päätäni. Joskus on aihetta pitää mölyt mahassaan.

Yhteistyössä