mistä apua??seinät kaatuu niskaan yh äipällä kun joulukin tulee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha tilanne :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="rose";27335861]On kyllä TODELLA harmillista kun haluaisi auttaa juuri tällaisissa tilanteissa olevia ihmisiä, vaikka sitten myymällä kirpparilla tosi halvalla kunnollista vaatetta ja vaikka henkilökohtaisesti antamalla tavaraa ja ruokaakin esim.jouluksi. Sitten tulee se MUTTA: Kun vien kirpparille jotain hyvää halvalla, siellä on oikein kyttäämässä jotkut varakkaamman näköiset (?) äidit tai pahimmassa tapauksessa ne jotka MYY ne sitten KALLIIMMALLA eteenpäin!!! Argg...[/QUOTE]

Hope ry:n kautta vaatteet ja tavarat löytää perille vähävaraiseen kotiin!
Hopeyhdistys

:)

Hei!
Mulla on myynnissä 21.10 3-4v tytön vaatetta vaikka kuinka asukastalo Kaaressa Viikissä. Mll kirppis siis. 9.30-12 auki. Hinnoittelin kengät ja vaatteet halvoiksi, max 2e. Toppapuku 4e jne. Voin vaikka antaa sinulle kaiken mikä ei kaupaksi mene. Ovat ihan ok kunnossa.

mutta miksi ihmiset ei annakoi..itse ainakin katon kaikki mainokset aina läpi ja usein on esim.cittarissa kaikki kuravaatteet -50% tai sisävaatteet -50%.Talvikengät osrin viime vuonna toukokuussa kauppojen lopualaista lapsille,samoin kaikki urheiluvälineet.täydellä hinnalla ostan harvoin mitään lapsille.Mutta olen aina askeleen edellä hankinnoista.Lapsia on 4kpl ja kylläs rahaa menis sikana jos kaikki pitäs ostaa kerralla täydellä hinnalla.Mula on ensi kesällekkin lenkkarit/sandaalit joka iikalle kaapissa valmiina=) ihmettelen miksi et voinut jatkaa 3-vuoro työssä,Helsingissä on kyllä vuoropäiväkotejakin jos se oli ongelma..

[QUOTE="vieras";27336501]Mistä ihmeestä sinä tiedät, mikä on syynä varattomuuteen? Sairaus, esimerkiksi syöpä, aiheuttaa monenlaista ongelmaa myös talouteen, saati sitten puolison kuolema tmv. Sinuna miettisin kahdesti, ennen kuin lähtisin noin nimettömänä aukomaan päätäni. Joskus on aihetta pitää mölyt mahassaan.[/QUOTE]
Tai jalat ristissä ;)

Tai jalat ristissä ;)

*tun kusipää. Tuo ei auta ap:ta eikä varsinkaan hänen lastaan.

AP! Asun tässä suht lähellä sua. Mulla on vielä ihan pieni lapsi eikä itsellänikään sen kummemmin omaisuutta mutta haluaisin koittaa auttaa jotenkin. Mitä esimerkiksi tarvitsisit jouluksi? Onko tyttö toivonut jotain erityisesti? Kelpaako sulle vanha puhelin vai mimmosta tarttet? Mulla olisi samsungin valkoinen kosketusnäyttöpuhelin jossa on ruutu vaan ikävässä kunnossa mutta toimiva. Se on siis ns. älypuhelin mutta ei siinä mitään androidia ole tms.. laturikin taitaa olla tallella..

Ei sun tyttö pehmoleluista tykkää? Meillä on niitä jonkin verran ja ei tuo pieni niihin ole vielä ehtinyt kiintyä..

Se tunne että kaikki kaatuu niskaan ja valoa ei ole näkyvissä on henkisesti raskasta kenelle tahansa yhteiskunnalliseen asemaan katsomatta. Sympatiaa mä en kuitenkaan jaksa osoittaa koska kirjoitustyylilläsi osoitit olevasi juuri sitä ihmistyyppiä mitä en ole koskaan sietänyt.

Yritäpä nyt selvitä omin voimin ja toivottavasti olet tullut vanhempiasi edes jossain kohdin vastaan, eli auttamalla vuorostasi heitä. Osta itse omille lapsillesi vaatteita ja ruokaa - ei muilla ole mitään velvollisuutta niitä sinulle tuoda - ilmaiseksikaan.

anteeksi ulkona oltiin välillä touhuamassa..nytkin pitää ilta hommia ruveta touhuamaan..joku kommentoi noista uffin hinnoista niin siellä toki kävin juuri kun siellä oli kaikki tuotteet max 2e ja seuraavana päivänä max 1e muuten onkin todella kallista..

""Se tunne että kaikki kaatuu niskaan ja valoa ei ole näkyvissä on henkisesti raskasta kenelle tahansa yhteiskunnalliseen asemaan katsomatta. Sympatiaa mä en kuitenkaan jaksa osoittaa koska kirjoitustyylilläsi osoitit olevasi juuri sitä ihmistyyppiä mitä en ole koskaan sietänyt.

Yritäpä nyt selvitä omin voimin ja toivottavasti olet tullut vanhempiasi edes jossain kohdin vastaan, eli auttamalla vuorostasi heitä. Osta itse omille lapsillesi vaatteita ja ruokaa - ei muilla ole mitään velvollisuutta niitä sinulle tuoda - ilmaiseksikaan. ""

ja tämän kirjoittajalle!!surullista että sun mielestä mä olen sietämätön,en viitsi täällä palstalla ruveta sääliä kerjäämään enkä ole keneltäkään täällä ilmaiseksi mitään muuta pyytänyt kun vinkkejä jos jostain voi jotain avustusta saada kun tilanne nyt valitettavasti on aika kova!!enkä mä nimenomaan haluaisi keneltäkään mitää ilmaiseksi,mielellään tekisi vastapalveluksia,etenkin kun kyse tuntemattomista ihmisistä!!kirjotinkin että voisi olla hyvä idea olla avuksi jollekin joka ei esim kirppikselle jaksa mennä niin minun kaltaisessa tilanteessa oevat ihmiset voisi mennä kellarin raivaus avuksi ja viedä tarpeetonta kamaa myyntiin tai itselle ja nämä toiset taas pääsisivät turhasta eroon ilman että niitä pitää itse jonnekin kantaa!!

ja toki minä autan vanhempiani.siivoa heillä,teen aina käydessäni ruan siellä,leivon kotona samalla myös heille..ym ym en mielestäni pidä itseäni mitenkään itsekkäänä kysyessäni onko jotain mistä saada apua..

tämähän on hyvä paikak saada tietoonsa jos on jotain yhdistyksiä mistä apua saada,ei varmasti kaikki tiedä kaikkien yhdistysten olemassa oloa,ja tosiaan nämä 4v olen kyllä selvinnyt juuri ja juuri omin neuvoin mutta nyt rupee olemaan aika liian tiukkaa!!
ei varmaan olisi pitänyt edes täällä mitään kysyä..kiitos kovasti kaikille mukaville ihmisille kirppis vinkeistä ja tosta hope yhdistyksestä,otan varmasti neuvosta vaarin :D ihanaa kun on olemassa vielä noin paljon ihmisiä ketkä haluavat auttaa!!

Kolmen tytön äiti ja nuorin nyt kohta 6 vuotta ja meillä vaatetta niin paljon. Mielelläni lahjoitan. Löytyy myös uudehkoja leluja/kirjoja joita voisin antaa. Meillä kun suku ostaa, eikä auta sanomiset ja tavaraa ihan liikaa. Sen vuoksi mielelläni auttaisin erityisesti yh-äitejä/isiä, joilla vaikeampaa taloudellisesti.

Voi kun olisikin joku sivusto tai järjestö joka huolehtisi näistä perheistä, jotka eivät ole köyhiä(tilastollisesti), mutta eivät oikein kunnolla pärjää.

ja ERÄSVAAN kiitos olet ihana kun tarjosit puhelinta minulle.toki minulla nyt puhelin löytyy,tarkoitin txtissäni että on tullut kuluneiden vuosien aika vastaan noita yllättäviä menoeriä jota toimeentulotuki ei varsinaisesti kata tai rahat ei niihin riitä,esim juuri kun on hajonnut puhein,pesukone ym ym....mutta kiitos!!toivottavasti voit joskus tulevaisuudessa auttaa vaikka jotain toista köyhää yh mamma jonka lapsi on vaikka puhelimen hajottanut ja rahaa ei ole <3

ärsyttää tuo kirjoitustyyli minuakin.
oikeasti hädässä olevat kirjoittavat yleensä lyhyesti, eivät jaksa selitellä samaa asiaa 100 kertaa, että kun olen yh ja on joulu ja talvi. ja päläpäläpäälä

Heips Apppp....

Laita mulle viesti yksärillä niin saan nuo ylimääräiset tavarat (turvaistuimet )roudattua sulle ja mä saan tilaa kaappeihin--> sä myyt ne kirpparilla tms. Eikös diili ole molemmille aika hyvä.

Edellyttäen että asut Helsingin Pitäjänmäellä, sinne voin vielä ohimennessään ajaa.
Laita sen lapsesi kokokin niin tiedän katsoa nuo vanhat vaatteet, oma tyttö nyt 7v joten pieneksi jää tavaraa kokoajan eikä lähipiirissä ole tarvitsevia.

Ja ei, en mä roskatavaroista puhu, mutta tiedoksi että en luksuksestakaan. Tavallista käyttövaatetta yms. tavaraa löytyy

tämä on ihan kamalaa aikaa kun talvi ja joulut tulee!!

pitää hommata uudet talvikamppeet,sadekamppeetkin tarhassa jäänyt pieneksi,laskuja vino pino :(

olen siis ollut yh jo 4vuotta ja nyt teen pätkätöitä joita ei todellakaan ole ollut tarjolla nyt muuta kun muutamana hassuna päivänä,eli koko ajan joutuu olemaan toimeentulotuen asiakas..

mistä oikeasti voi saada apua selvityä tästä kaikesta!!eikö punasella ristillä tms ole joku joulukeräys mistä voi saada jotain ruoka apua??
kiltit kertokaa mulle mistä mä taas revin kaiken tarpeellisen!!

käyppä tässä osoitteessa Hopeyhdistys ja katso ovatko he likelläsi jos ovat ota välittömästi yhteyttä. heiltä saa vaatetta, leluja yms tarvikkeita lapsille sekä aikuisille. sinne on ihmiset vieneet lahjoituksia :)

Yhteistyössä