Missähän vaiheessa on tarpeen lääkitä kuumeinen potilas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen antanut lapselle lääkettä jo kun kuume noussut hiukan yli 37. Oli pojalla pahoja lihas kipuja. Toisaalta olen antanut lapsen "kärsiä" yli 39 asteen kuumeesta, ilman lääkitystä, kun ei ole kipuja. Jos kuume jatkuu yli 3 päivää otan yhteyden lääkäriin... Olen siis huono äiti?

En osaa kyllä vastata kysymykseen, koska kyseessä on reumalapsi. Kysyisin asiaa lääkäriltä, en täältä.
Perusterveelle lapselle annan kuumetta alentavaa, kun kuumetta on yli 37,5 astetta ja/tai lapsi on kipuilevan oloinen. Jos flunssa päällä, niin annan kipulääkkeen ainakin yöksi. Näin toimin myös itseni kohdalla.

Mä en tajuu ihmisiä jotka tulee tänne kyselemään asioita joihin pitäis varautua etukäteen (hankkia tietoa) ja joista pitäis keskustella lääkärin tai hoitajan kanssa.

itse olen sellainen etten edes huomaa töissä ollessa jos kuume on 38 yleensä nousee nopeasti noin 40 asteeseen on noin päivän ja se on siinä . kahdella pojalla sama juttu ei huomaa käytöksestä 39 asteen kuumetta ellei kokeile otsaa tai mittaa .kolmas poika meni tajuttomaks heti ku kuume nousi äkillisesti 38 asteeseen .kouristeli ja joutui sairalaan neljäs on tullut myös minuun ja tytöllä ei ole ollu kuumetta yli 37.5 vaikka jo yli 5 v . oma kuume huippuni on 42.3 tulehdus arvoni samalla 265

Sinänsä ap:n tilanteeseen kommentoimatta sapetta ihan hirveästi äidit jotka antavat lapsilleen illalla tai yöllä kipulääkettä alentamaan sitä noin 38 asteen kuumetta jotta lapsen voi tuoda aamulla päiväkotiin tartuttamaan muut lapset niin että puolilta päivin viimeistään saa soittaa äidin hakemaan lapsen pois. Ja tämä sama saattaa jatkua viikonkin verran kun ei viitsitä hoitaa lasta kotona kun ei muka ole kuumetta. Ei sitä kuumetta alnetavaa kannata antaa ennen kuin kuumetta on oikeasti korkeasti (yli 39) tai lapsi on kovin kivuloinen. Kuume itsessään ei ole vaarallista ja päin vastoin on elimistön tapa tappaa bakteereja. Eri asia sitten kun kuume nousee 40 asteeseen ja lapsi alkaa mennä veltoksi.

No jos elimistössä on bakteereja tarvitaan antibiootteja!!! Ne tappaa bakteerit,eikä kuume!

Mä sairastin 2viikkoa, menin lääkäriin sain antibiootit ja kurja olo helpottui 1,5vrk aikana niin paljon että en enään yskinyt oksentamiseen asti!

Ja kyllä meillä saa lapset heti kuumetta alentavaa lääkettä kun menee 38lämpö, joskus aiemminkin jos ovat kipeitä=valittavat oloaan. Mä en kaipaa mitään kuumekouristuksia,eikä oo mitään järkee ottaa riskii niille.

Yhteistyössä