missä vaiheessa päätitte lapsenne nimen?

  • Viestiketjun aloittaja "äitinen"
  • Ensimmäinen viesti
Noin raskauden puolivälissä keksittiin nimi. Toki muitakin vaihtoehtoja oli ja pidettiin takaporttia auki siinä mielessä, että voidaan vaihtaa jos poika ei olekaan nimensä näköinen, mutta oli hän. Enemmän kuin osasimme aavistaakaan nimeä miettiessämme :D.
 
Kutsumanimet valmiina jo raskauden puolivälissä, ja käytössä ihan alusta asti.

Kaksi muuta nimeä päätettiin kun lapset oli ehkä viikon tai kaksi.

Ja ristiäisiä ei oo pidetty vieläkään, eikä pidetä.
 
vv
Lopullisen nimen päätin vasta siinä vaiheessa kun pappi tuli paikalle ja antoi paperin mihin kirjoittaa lapsen nimi. Tuossa vaiheessa ensimmäinen nimi oli päätetty edellisiltana ja kolmas nimi jo kauan ennemmin. Toista nimeä arvoin ristiäisten alussa, että laitetaanko se toinen vai jätetäänkö pois.
 
"viivi"
Esikoisen kohdalla nimi oli viikko ennen ristiäisiä ja toisen kohdalla vähän ennen syntymää. Esikoisen nimi olis varmasti ollu valmiina ennen syntymää jos sukupuolen olisi tiennyt :)
 
oli
Tytölle oli valmiina eka ja toinen nimi jo n. puolivälissä raskautta. Tosin ensimmäiseksi nimeksi oli kaksi vaihtoehtoa, mutta tyttö näytti tosiaan siltä meidän suosikkinimeltä. :) Kolmas nimi tuli sitten vasta valituksi, kun oli jo syntynyt ja eka ja toka nimi olivat molemmat lyhyitä, kaksitavuisia nimiä.

Mutta kastettu ei ole... ;)
 
Esikoinen pari viikkoa syntymän jälkeen. Itse asiassa mä kutsuin lasta ihan toisella nimellä (tuli sit kolmanneksi nimeksi) mutta kaverit ja tutut jotka oli kuulleet isän suunnittelevan ko. nimeä lapselle toivat kaikkea nimeen liittyvää tavaraa ja onnittelivat nimipäivänä. En ois ikinä uskonut että mun lapsesta tulis Aku mutta niin siitä vaan tuli :D
Toisen lapsen nimen päätin pari viikkoa ennen syntymää, synnytystä seuraavana aamuna huomasin että kappas synttärit ja nimpparit on perättäisinä päivinä mutta nimi jäi. Ja sopii lapselle kuin nenä päähän.
Kolmannen lapsen nimen päätin jo raskauden puolivälissä mutta ristiäisiin asti arvoin että pitäiskö sittenkin laittaa samantapainen mutta vähän pidempi nimi, ei laitettu. Lapsi on Alisa ja kutsun kyllä edelleen joskus häntä Allisoniksi (jos oisin britti tai jenkki niin Allison siitä ois tullut :D)
Neljännelle keksittiin nimi pari kk ennen syntymää ja hän on eka ja ainoa kenellä oli jo sairaalan esitietolomakkeessa ollut ihan oikea nimi. Ja tolla jätkällä ei kans vaan vois olla mitään muuta nimeä.
Viidennen nmestä vängättiin vielä syntymän jälkeenkin ja mä jouduin tekeen kompromissin, olisin halunnut lapsesta Lydian mutta mies ei tykännyt yhtään. Sama alku- ja loppukirjain sentään on nimessä nytkin ja ihan nimensä oloinen tyttö kyllä :D
 
"kolmen äiti"
Esikoiselle nimi oli tiedossa hyvissä ajoin: mahdollinen pojan nimi oli päätetty heti, kun testiin pärähti plussa ja tytön nimikin oli selvillä noin puolessa välissä raskautta.

Toiselle nimi keksittiin lopullisesti ristiäisiä edeltävänä iltana.

Kuopukselle nimi keksittiin noin viikko syntymän jälkeen. Jännää oli se, että esikoisen aikaan "käyttämättä" jäänyt pojan nimi, ei nyt tällä pojalle enää tuntunutkaan oikealta. Vaikka olin aina ajatellut, että jos minulla joskus on poika niin sen nimi on Jere Joona.
 
"ppp"
Lopullisen nimen päätin vasta siinä vaiheessa kun pappi tuli paikalle ja antoi paperin mihin kirjoittaa lapsen nimi. Tuossa vaiheessa ensimmäinen nimi oli päätetty edellisiltana ja kolmas nimi jo kauan ennemmin. Toista nimeä arvoin ristiäisten alussa, että laitetaanko se toinen vai jätetäänkö pois.
Meillä vähän sama juttu, tosin pappi oli edellisenä viikkona käyn kotona missä paperit piti täyttää, mutta vielä kun ristiäisiin mentiin niin pyysin pappia korjaamaan nimen paperiin :) mieli kerkes muuttua.
 
"vieras"
Esikoisen nimi päätettiin 5 minuuttia ennen papin saapumista ristiäisiin, tosin se oli hänellä jo sairaalapapereiden nimenä. Kakkosen nimi päätettiin joku viikko ennen ristiäisiä, sen kertainen pappi vaati paperit etukäteen. Kolmosen nimi keksittiin sairaalan papereihin ennen syntymää ja se jäi nimeksi.
 

Yhteistyössä