Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tässä vielä pari raamatunkohtaa, jotka kannattaa lukaista.
Matt.7:21-23
2.Kor.11:14,15
Tuossa korintilaisten paikassa mielenkiintoinen tuo että "itse saatana muuttaa itseään jatkuvasti valon enkeliksi"
eli en yhtään ihmettele vaikka rupeisivat puhumaan oikeitakin kieliä. Niinkuin tuo rukous ranskaksi.
Jos raamattua on yhtään tarkemmin tutkinut, niin tietää ettei nykyään ole enää ihmeparannuksi ja kielilläpuhumisen lahjoja, jotka olisivat lähtöisin Jumalasta.
Sitten me luetaan eri Raamattua. Mun Raamattu opettaa, että Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna. Ihmeparantumisia tapahtui silloinkin ja tapahtuu nytkin, samoin kielilläpuhumista. Tiesitkö että se on yksi Jumalan armolahjoista?
Saanko kysyä mistä näin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?
Kyllä noi kohdat löytyy sunkin raamatusta.
Miten niin kriittinen suhtautuminen kaikkeen?
Raamattua tutkineena olen vaan tullut siihen tulokseen, että näitä ihmelahjoja tapahtui Jumalan lähteestä vain 1.vuosisadalla ja silloin sillä oli tarkoitus. Tiedän kyllä että tapahtuu nykyäänkin, mutta se ei ole Jumalasta eikä sillä ole mitään muuta tarkoitusta kuin johdattaa ihmisiä harhaan.
Tämä nyt on kyllä jotain sellaista, jota en ymmärrä. Olen ollut uskossa 30 vuotta, puhunut kielillä jne. Olen ollut aktiivisesti seurakunnassani tuon koko ajan. Olenko sitten ollut harhaan johdettu kaikki nämä vuodet?! Enpä usko
Usko on jotain sellaista mitä ei järjellä pysty kunnolla selittämään. Siksi se onkin uskoa. Uskon Jeesukseen pelastajanani. Uskon Raamatun sanaan sellaisena kun se on kirjoitettu. Otan sen antamat varoitukset todesta, ne on tarkoitettu meille suojaksi, mutta musta tuntuu, kuin sinulta olis jäänyt sisäistämättä Raamatun perimmäinen sanoma.
Mun mielestä uskon on oltava myös järkevää.
Raamattu itse sanoo uskosta Heprealaiskirjeen 11:1 näin:
"Usko on sen vakuuttunutta odotusta, mitä toivotaan, selvä osoitus todellisuuksista vaikka niitä ei nähdä"
Tosi usko ei ole herkkäuskoisuutta, ts.valmiutta uskoa jotakin ilman järkeviä todisteita tai vain siksi, että toivoo asian olevan niin. Aito usko vaatii perustietoja, todisteiden tuntemista ja sen arvostamista sydämestään, mitä todisteet ilmaisevat. Vaikka on siis mahdotonta omata tosi uskoa ilman täsmällistä tietoa raamattu sanoo, että ihminen uskoo sydämellä.
En usko että, multa on jäänyt sisäistämättä raamatun perimmäinen samoma. Mikä sulle on Raamatun perimmäinen sanoma?