Missä teillä lähtenyt lapsivedet?? (lähteekö aina kotona)

• Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Mun pahinpainajaiseni on että jos lapsivedet lähtee jossakin nolossa paikassa.

Missä teillä lähtenyt?? ( Olen lukenut palstoja ja monella taitaa onneksi turvallisesti lirahtaa sänkyyn tai kotiin) mutta entä jos ei...

Kahdesti sairaalassa, kolmesti kotona. Viimeksikin onneksi kotona, olin just tullut Sittarista kotiin ja ovella lähdössä hakemaan poikia jäähallilta... :D

Ois tullut kamala siivo autoonkin jos sinne ois tullut.

Viimeksi muokattu:
"pömppis"
Mulla lorahti Tampereen citymarketissa ( Olin just päässyt kärryn kanssa sisälle kauppaan kun lapsivedet lävähti lattialle.. eka iski paniikki mutta sitten tuli se hävettäminen. Joka askelmalla kuin liikuin vettä lorahteli lattialle (sellanen kiva vesi vana ja housut märkänä) Lyllersin vaan äkkiä vessaan ja jätin ukon selvittään tilannetta =)

tokassa raskaudessa lapsivedet pärskähti hoitajan kasvoille. Menin sairaalaan ja piti katsoa paljonko paikat on auki. siinä samassa ne tuli.. hoitajakin tais vaan todeta oho ja 10cm auki..

"Tintti"
Vain kerran vedet on mennyt itsekseen (kuopus) ja silloinkin olin jo sairaalassa (oli juuri tultu ja laitettu käyrälle)
Muilla kerroilla kätilöiden on tarvinnut puhkaista kalvot.

Mulla on muuten yhdessä synnytyksessä puhkaistu kalvot vasta juuri kun sai alkaa ponnistamaan, oli kivuttomin synnytys ja koko ajan supistukset oli paljon pehmeämpiä. Että älkää antako puhkoa niitä sairaalassa ellei siihen ole mitään järkevää syytä ja synnytys etenee hyvin.

"juu"
[QUOTE="pömppis";25393891]Mulla lorahti Tampereen citymarketissa ( Olin just päässyt kärryn kanssa sisälle kauppaan kun lapsivedet lävähti lattialle.. eka iski paniikki mutta sitten tuli se hävettäminen. Joka askelmalla kuin liikuin vettä lorahteli lattialle (sellanen kiva vesi vana ja housut märkänä) Lyllersin vaan äkkiä vessaan ja jätin ukon selvittään tilannetta =)

tokassa raskaudessa lapsivedet pärskähti hoitajan kasvoille. Menin sairaalaan ja piti katsoa paljonko paikat on auki. siinä samassa ne tuli.. hoitajakin tais vaan todeta oho ja 10cm auki..[/QUOTE]

Mullakin lensi tokasta kätilön päälle, joutui kaikki vaatteet vaihtamaan...

Ekasta meni kans sairaalassa.

"vieras"
1. kotona sängyssä
2. synnytyssalissa sisätutkimusta tehdessä
3. puhkaistiin kalvot synnytyksessä ja sanottiin, että nyt saat ponnistaa, tämän enemmän ei kivun lievitystä ehditä antaa

Mentiin tarkastukseen sairaalaan, kun epäiltiin että poika olisi isokokoinen..Kohdunsuu oli rv 38 jo 6cm auki, joten kalvot puhkaistiin siinä "lavetilla" samantien :) Eipä ollut silti mikään jättiläinen meidän rakas; 3150g painoi :)

Yhteistyössä