Missä teillä lähtenyt lapsivedet?? (lähteekö aina kotona)

• Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on muuten yhdessä synnytyksessä puhkaistu kalvot vasta juuri kun sai alkaa ponnistamaan, oli kivuttomin synnytys ja koko ajan supistukset oli paljon pehmeämpiä. Että älkää antako puhkoa niitä sairaalassa ellei siihen ole mitään järkevää syytä ja synnytys etenee hyvin.
Minulla supistukset oli kuopuksesta kivuliaita mutta siedettäviä siihen asti kunnes vedet meni, sitten olinkin puolisen tuntia jossain muissa maailmoissa kivun takia. Jonkun muistan sanoneen samaa, että älkää antako puhkoa niitä. Mutta eikö sillä vauhditeta tapahtumaa?

Ekan aikana meni kotona tai ei siis kaikki mutta lätäkkö ehti tulla. Tokasta vasta kun puhkastiin kalvot synnytyksen nopeuttamiseksi. Ja kolmannesta meni vedet kun salissa ekan kerran ponnistin, tulva oli kyllä melkonen :D

Esikosta meni kotona. Heräsin öllä lätäköstä ja mietin et kusinko housuun vai menikö lapsevetet, mut kyllä se laps vettä oli. Toisesta vasta sairaalassa kun kalvot puhkastiin ja oli paljon kivempi niin.

Ekassa raskaudessa kotona vessanpöntöllä.

Tokalla kertaa alkoi tihkuttaa kun olin esikoisen kanssa matkalla leikkipuistosta kotiin, kunnolla "poksahti" kun olin jo ehtinyt sairaalaan(supistukset alkoivat vasta kun vedet meni kunnolla).

"vieras"
Ekalla kerralla istuin illalla kotona nojatuolissa, kun tunsin että nyt lähti jotain valumaan. Ehdin vessaankin, yhtään tippaa ei tullut housuihinkaan.

Toisella kerralla kätilö puhkaisi kalvot synnytyssalissa.

"xyz"
[QUOTE="nanne";25393910]Mä heräsin yöllä siihen, että lapsivesi meni. Jotenkin kerkesin vielä nousemaan niin reippaasti sängystä ylös, ettei tippaakkaan kerennyt sänkyyn asti. :D[/QUOTE]

Näin kävi mullakin. :)

"jep"
Mullakaan ei kertaakaan ole kalvot puhjenneet ilman apua, Keskimmäinen olisi syntynyt ehjien kalvojen kanssa, jos kätilö ei olisi tehnyt niihin reikää ponnistusvaiheessa. Kätilö siis sano, että olisivat luultavasti pysyneet ehjinä koko pään syntymän, hartiat sitten olisi vetäneet ne rikki. Eli turha sitä vesienmenoa on ennakkoon pohtia.

"vieras"
[QUOTE="nanne";25393910]Mä heräsin yöllä siihen, että lapsivesi meni. Jotenkin kerkesin vielä nousemaan niin reippaasti sängystä ylös, ettei tippaakkaan kerennyt sänkyyn asti. :D[/QUOTE]

Mullekin kävi näin, mutta synnärin sängyssä kun olin edellisenä aamuna tullut käynnistykseen. Hoitajat oli vähän ihmeissään kun hälytin, että missä ne vedet sitten on... ööö... pöntössä, ehdin wc:n asti.

Ensimmäisellä ja toisella kerralla tuli vasta kalvojen puhkaisun yhteydessä synnytyssalissa. Kolmannella kerralla tihkui ja lopulta lorahteli synnytystä edeltävän päivän (olin tuolloin jo sairaalassa raskausmyrkytyksen takia).

..
kai se on niin ett synnytys käynnistyy yleensä supistuksilla(n 70-75%) ja vain harvemmin(25-30%) vesien menolla. ja silloinkin kun ne vedet menee, niin se saattaa alkaa lirumalla, ei sieltä aina ämpärillistä kerralla holahda. uskaltaisin siis elää ihan normaalisti loppuraskaudessakin, käydä kaupassa jne.
mulla on molemmilla kerroilla menny sairaalassa, eka kerralla itsekseen heti sairaalantulon jälkeen, toisella kerralla puhkaistiin kalvot synnytyssalissa

"Vierailija"
Ekasta lähti tihkumaan kauppareissulla Prismassa. :D Mutta älä stressaa - vain tihkumaan, eli pääsin luikkimaan kotiin ilman, että kukaan huomasi. Viikkoja oli siinä vaiheessa 41+, joten tilanne ei tullut kauheana yllätyksenä.

Kahdesta seuraavasta vedet lähtivät vasta kätilön puhkaistessa kalvot.

"Vieras"
Ekassa, sairaalassa.
Tokassa, kotona. Vessasta olin yöllä tulossa kun lirahti, luulin että pissasin housuun kun tuntui pöntöllä siltä että rakko ihan täysi vaikka juuri pissasinkin. Mutta olikin ilmeisesti supistus ;) vettä valui lorahdellen, ei kaikkea kerralla. Matkalla autossakin lorahteli vähän väliä.

^^
Ekassa kotona sänkyyn, tokassa synnytys salissa puhkastiin kalvot, kolmannessa olin sairaalassa käynnistyksessä ja heräsin yöllä napakkaan supistukseen ja tuli tunne, että nyt menee vedet jos nousen ja niin nousin ja siihen ne meni sängyn viereen lattialle.. Neljännestä puhkastiin kalvot salissa..

Yhteistyössä