Missä tampereella tai ympäristökunnassa on lapsiperheen paras asua?

Tervetuloa ylöjärvelle. Täällä on tosi monta kuvailemaasi paikkaa. Asuntilaa, metsäkylää, haavistoa jne. Ainoa miinus kotona olevalle äidille on se, ettei täällä makseta kodinhoidontukeen kuntalisää. Muuten on kaikki mitä mainitsit ja hintataso on hyvä. Kauppakeskus keskeisellä ja helpolla paikalla. Tampereelle pääsee helposti ja nopeasti. Mitäs muuta... Ei nyt viitti ihan liikaa kehua. Täytyy kyllä myöskin sanoa että oon ollut tosi tyytyväinen terveyskeskustoimintaan kaikkine palveluineen. ei oo kertaakaan tarvinnut turvautua yksityiseen, kun on saanut ajan ja asiaankuuluvaa palvelua heti kun on tarvinnut.
 
sivukysymys
jos työpaikka on tampereen keskustassa, niin mistä seuraavista ympäristökunnista on nopein ajaa töihin:
- lempäälä
- ylöjärvi
- nokia
- pirkkala

Itse olen muuttamassa tampereelle sen paremmin paikkaa tuntematta ja tarkoituksena on muuttaa juuri ns. lähikuntaan parempien palveluiden ja turvallisemman kasvuympäristön takia. Kiitos jos joku tamperelainen viitsii vastata!
 
tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja vanha tamperelainen:
tampereella kalliita ja parempia alueita ovat mielestäni esim, petsamo, viinikka (ei nekala), koikkarista osa, nirva, pyynikki, pispalan tietyt osat, tahmela, ryydynpohjan tietyt alueet. Toi kouluvaatimus hieman hankaloittaa mutta ainahan on kysymys myös talon tarkasta sijainnista. Jos hintatasosto joustetaan niin omakotitaloalueita löytyy lisää idässä ja lännessä vaikka kuinka paljon.
Mites Järvensivu? Vuohenoja? Itse ainakin pidän niitä todella hienoina ja kalliina alueina.

Lisäksi myös Petsamo ja Kissanmaa ovat itsellä listan todella kärjessä.


 
vanha tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja sivukysymys:
jos työpaikka on tampereen keskustassa, niin mistä seuraavista ympäristökunnista on nopein ajaa töihin:
- lempäälä
- ylöjärvi
- nokia
- pirkkala

Itse olen muuttamassa tampereelle sen paremmin paikkaa tuntematta ja tarkoituksena on muuttaa juuri ns. lähikuntaan parempien palveluiden ja turvallisemman kasvuympäristön takia. Kiitos jos joku tamperelainen viitsii vastata!
ylöjärvi ja nokia ovat motissa rantaraitin kautta. Lempäälän etuna on moottoritie. Pirkkalan keskusta on lähempänä keskusta kuin moni tampereen omakotitaloalue... Unohdit listasta kangasalan ja vesilahden
 
vanha tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha tamperelainen:
tampereella kalliita ja parempia alueita ovat mielestäni esim, petsamo, viinikka (ei nekala), koikkarista osa, nirva, pyynikki, pispalan tietyt osat, tahmela, ryydynpohjan tietyt alueet. Toi kouluvaatimus hieman hankaloittaa mutta ainahan on kysymys myös talon tarkasta sijainnista. Jos hintatasosto joustetaan niin omakotitaloalueita löytyy lisää idässä ja lännessä vaikka kuinka paljon.
Mites Järvensivu? Vuohenoja? Itse ainakin pidän niitä todella hienoina ja kalliina alueina.

Lisäksi myös Petsamo ja Kissanmaa ovat itsellä listan todella kärjessä.
järvensivulla on tosiaan hyviä kämppiä mutta se rata menee ihan vierestä. Messukyläkin on kohtuu hyvä paikka?
 
nuorempi tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja vanha tamperelainen:
ylöjärvi ja nokia ovat motissa rantaraitin kautta. Lempäälän etuna on moottoritie. Pirkkalan keskusta on lähempänä keskusta kuin moni tampereen omakotitaloalue... Unohdit listasta kangasalan ja vesilahden
Pirkkalassa tuntuu neliöhinnat lähteneet käsistä täysin. Kalliimpaa kun Tampereella. Itse en kyllä noihin ympäristökuntiin lähtisi, kun ruumisarkussa. Sieltä vaunujen ja muiden kanssa kulkeminen vaatii käytännössä kaksi autoa - istut siellä sitten keskellä peltoa isolla tontilla pankin omistamassa talossa ja kiroat, kun kukaan ei vieraile siellä
 
vieras
jos työpaikka on tampereen keskustassa, niin mistä seuraavista ympäristökunnista on nopein ajaa töihin:
- lempäälä
- ylöjärvi
- nokia
- pirkkala
- kangasala

Nokialta pääsee nopeasti, jos ei tarvitse ajaa Treen keskustaan juuri kahdeksaksi. Meidän 19 km taittuu ennen puolta kahdeksaa 20 minuutissa. Voi myös valita ajaako Rantatien tai Pirkkalan kautta, riippuu kellonajasta kumpi kannattaa. Lempäälästä on kuulemma nopea tulla tuon motarin takia. Ylöjärveltä käsittääkseni pahimmat ruuhkat, Kangasalta ei ihan niin paha.
 
messukylä
Alkuperäinen kirjoittaja vanha tamperelainen:
järvensivulla on tosiaan hyviä kämppiä mutta se rata menee ihan vierestä. Messukyläkin on kohtuu hyvä paikka?
Se rata on kyllä tosi hyvin aidattu, itse en näkisi sitä hirveäksi ongelmaksi.
Messukylä on kokonaisuudessaan kyllä hienoa aluetta, paljon ulkoilualueita, ihana päiväkoti ja golf-kenttä, jos sellainen sattuu kiinnostamaan.

Sitten tosiaan siinä kulmilla on myös Palvaanniemi, jota jo täällä eilen kyseltiin.

 
Rauhallisia alueita ja lähellä kaupat, koulut ja päiväkodit : atala, tasanne, leinola yms siellä suunnalla.. pirkkala erittäin mukavaa seutua myös mutta niinkun edellä mainittu että melko kallista nykyään..
 
tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Toijalasta ajaa Treen keskustaan 25 minuutissa motaria :) Matkaa noin 40 km.
Siinä on lapsiperheen kiva olla, kun vie lapset 6.30 hoitoon, ajelee kahdella autolla kohti Tamperetta räntäsateessa ja pääsee heti perään rapian yhdeksän tunnin päästä hakemaan niitä takaisin.

Autoon kertyy vaan sellainen 20k kilometriä vuodessa per auto, joka autoliiton keskihinnalal on sellainen 6000e/auto vähän riippuen ritsan tyylistä. Eli noin tuhat euroa kuussa ..

Itse en ikinä muuttaisi mihinkään, josta tarvitsee ajaa noin pitkiä matkoja töihin ..
 
vanha tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja nuorempi tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha tamperelainen:
ylöjärvi ja nokia ovat motissa rantaraitin kautta. Lempäälän etuna on moottoritie. Pirkkalan keskusta on lähempänä keskusta kuin moni tampereen omakotitaloalue... Unohdit listasta kangasalan ja vesilahden
Pirkkalassa tuntuu neliöhinnat lähteneet käsistä täysin. Kalliimpaa kun Tampereella. Itse en kyllä noihin ympäristökuntiin lähtisi, kun ruumisarkussa. Sieltä vaunujen ja muiden kanssa kulkeminen vaatii käytännössä kaksi autoa - istut siellä sitten keskellä peltoa isolla tontilla pankin omistamassa talossa ja kiroat, kun kukaan ei vieraile siellä
pirkkalassa kulkee bussit useammin kuin esim täällä ehdotettuun olkahisiin. Parhaimmillaan 10minuutin välein. Meillä ei ole kahta autoa eikä tarvita. Ihan sama asia kuin asua tampereella. Paitsi paremmat palvelut terveydenhuollon tai koulujen suhteen. Sama lienee asuinpaikasta riippuen myös muissakin lähikunnissa bussireitin varrella.
 
nuorempi tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja vanha tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja nuorempi tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vanha tamperelainen:
ylöjärvi ja nokia ovat motissa rantaraitin kautta. Lempäälän etuna on moottoritie. Pirkkalan keskusta on lähempänä keskusta kuin moni tampereen omakotitaloalue... Unohdit listasta kangasalan ja vesilahden
Pirkkalassa tuntuu neliöhinnat lähteneet käsistä täysin. Kalliimpaa kun Tampereella. Itse en kyllä noihin ympäristökuntiin lähtisi, kun ruumisarkussa. Sieltä vaunujen ja muiden kanssa kulkeminen vaatii käytännössä kaksi autoa - istut siellä sitten keskellä peltoa isolla tontilla pankin omistamassa talossa ja kiroat, kun kukaan ei vieraile siellä
pirkkalassa kulkee bussit useammin kuin esim täällä ehdotettuun olkahisiin. Parhaimmillaan 10minuutin välein. Meillä ei ole kahta autoa eikä tarvita. Ihan sama asia kuin asua tampereella. Paitsi paremmat palvelut terveydenhuollon tai koulujen suhteen. Sama lienee asuinpaikasta riippuen myös muissakin lähikunnissa bussireitin varrella.
Joo, toi ei koskenut Pirkkalaa. Sitä kommentoin vain hintatason suhteen.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Toijalasta ajaa Treen keskustaan 25 minuutissa motaria :) Matkaa noin 40 km.
Siinä on lapsiperheen kiva olla, kun vie lapset 6.30 hoitoon, ajelee kahdella autolla kohti Tamperetta räntäsateessa ja pääsee heti perään rapian yhdeksän tunnin päästä hakemaan niitä takaisin.

Autoon kertyy vaan sellainen 20k kilometriä vuodessa per auto, joka autoliiton keskihinnalal on sellainen 6000e/auto vähän riippuen ritsan tyylistä. Eli noin tuhat euroa kuussa ..

Itse en ikinä muuttaisi mihinkään, josta tarvitsee ajaa noin pitkiä matkoja töihin ..
No, toiset pystyy järjestämään asiansa hiukan eri lailla eikä tuo ole mikään matka, toiset kulkee jopa Toijalasta Helsinkiin päivittäin.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Toijalasta ajaa Treen keskustaan 25 minuutissa motaria :) Matkaa noin 40 km.
Siinä on lapsiperheen kiva olla, kun vie lapset 6.30 hoitoon, ajelee kahdella autolla kohti Tamperetta räntäsateessa ja pääsee heti perään rapian yhdeksän tunnin päästä hakemaan niitä takaisin.

Autoon kertyy vaan sellainen 20k kilometriä vuodessa per auto, joka autoliiton keskihinnalal on sellainen 6000e/auto vähän riippuen ritsan tyylistä. Eli noin tuhat euroa kuussa ..

Itse en ikinä muuttaisi mihinkään, josta tarvitsee ajaa noin pitkiä matkoja töihin ..
Mun laskuopilla 6000 eur jaettuna 12 kuukaudelle ei ole tonni kuussa vaan 500.
Mutta samapa tuo.
 
vanha tamperelainen
Alkuperäinen kirjoittaja tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Toijalasta ajaa Treen keskustaan 25 minuutissa motaria :) Matkaa noin 40 km.
Itse en ikinä muuttaisi mihinkään, josta tarvitsee ajaa noin pitkiä matkoja töihin ..
tampereella 25 minuuttia menee hetkessä kaupungin ruuhkissa. Itse en halua asua teollisuusalueen kupeessa. Mutta kaikilla on omat prioriteetit.

Työpaikan hankkiminen on hankalaa jos vaatimuksena on 5minuuttia...
 
peruskouluun
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Toijalasta ajaa Treen keskustaan 25 minuutissa motaria :) Matkaa noin 40 km.
Siinä on lapsiperheen kiva olla, kun vie lapset 6.30 hoitoon, ajelee kahdella autolla kohti Tamperetta räntäsateessa ja pääsee heti perään rapian yhdeksän tunnin päästä hakemaan niitä takaisin.

Autoon kertyy vaan sellainen 20k kilometriä vuodessa per auto, joka autoliiton keskihinnalal on sellainen 6000e/auto vähän riippuen ritsan tyylistä. Eli noin tuhat euroa kuussa ..

Itse en ikinä muuttaisi mihinkään, josta tarvitsee ajaa noin pitkiä matkoja töihin ..
Mun laskuopilla 6000 eur jaettuna 12 kuukaudelle ei ole tonni kuussa vaan 500.
Mutta samapa tuo.
Lueppa uusiksi. 6000e per auto. Kaksi autoa = 2*6000e. Siitä kun jaat uusiksi, niin se on melko tarkkaan tonni.
 

Yhteistyössä