Missä tampereella tai ympäristökunnassa on lapsiperheen paras asua?

ev
Me asumme Sastamalassa, entinen Mouhijärvi. Täällä maalla lapsen on hyvä kasvaa. Tampereelle on matkaa 40 km, ei matka eikä mikään. Lähellä ovat myös Hämeenkyrö, Nokia ja Sastamalan keskusta, Vammala. Poriinkaan ei ole kuin 70km matka.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja peruskouluun:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Toijalasta ajaa Treen keskustaan 25 minuutissa motaria :) Matkaa noin 40 km.
Siinä on lapsiperheen kiva olla, kun vie lapset 6.30 hoitoon, ajelee kahdella autolla kohti Tamperetta räntäsateessa ja pääsee heti perään rapian yhdeksän tunnin päästä hakemaan niitä takaisin.

Autoon kertyy vaan sellainen 20k kilometriä vuodessa per auto, joka autoliiton keskihinnalal on sellainen 6000e/auto vähän riippuen ritsan tyylistä. Eli noin tuhat euroa kuussa ..

Itse en ikinä muuttaisi mihinkään, josta tarvitsee ajaa noin pitkiä matkoja töihin ..
Mun laskuopilla 6000 eur jaettuna 12 kuukaudelle ei ole tonni kuussa vaan 500.
Mutta samapa tuo.
Lueppa uusiksi. 6000e per auto. Kaksi autoa = 2*6000e. Siitä kun jaat uusiksi, niin se on melko tarkkaan tonni.
Jos työpaikka on keskustassa, Toijalasta on helppo kulkea junalla.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja peruskouluun:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja tamperelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Toijalasta ajaa Treen keskustaan 25 minuutissa motaria :) Matkaa noin 40 km.
Siinä on lapsiperheen kiva olla, kun vie lapset 6.30 hoitoon, ajelee kahdella autolla kohti Tamperetta räntäsateessa ja pääsee heti perään rapian yhdeksän tunnin päästä hakemaan niitä takaisin.

Autoon kertyy vaan sellainen 20k kilometriä vuodessa per auto, joka autoliiton keskihinnalal on sellainen 6000e/auto vähän riippuen ritsan tyylistä. Eli noin tuhat euroa kuussa ..

Itse en ikinä muuttaisi mihinkään, josta tarvitsee ajaa noin pitkiä matkoja töihin ..
Mun laskuopilla 6000 eur jaettuna 12 kuukaudelle ei ole tonni kuussa vaan 500.
Mutta samapa tuo.
Lueppa uusiksi. 6000e per auto. Kaksi autoa = 2*6000e. Siitä kun jaat uusiksi, niin se on melko tarkkaan tonni.
Mietipä itse uusiksi. jos molemmilla sama työmatka ja työaika, miksi kulkea kahdella autolla?
Jos ei, miksi lasten pitäisi olla hoidossa aamuvarhaisesta iltamyöhään?
Aika jännä että kovin moni kulkee täältä Treelle töihin ilman ongelmia.
Ja 6000 eur vuodessa on aika pieni raha kun vertaa asuntojen hintoja Toijala- Tampere.
 
v
Mä olen asunut Härmälässä 6vuotta eikä mitään pahaa sanottavaa. Päiväkodit ja koulu vieressä.
Pirkkalan kaupat . sittari. s-market. Lidli ja Veskan kauppakeskus vieressä. Bussit kulkee Keskustaan hyvin myös Pirkklan Paunu ajaa.
Pyörällä pääsee nopeesti myös.
Uimaranta lähellä.
En muuttaisi täältä muualle , mutta jos joskus muutan muutan vaan joen toiselle puolelle eli Pirkkalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
mä sanon Muotiala..tää on ihan rauhallista aluetta ja ala-aste,tarha ja neuvola on tässä ihan vieressä.
Mutta muotialan vieressä on asevelikylä ja Nekalan moottorisahamurhaajat. :saint:
Ai,on vai??En ole tuommosesta ennen kuullutkaan..no eihän me ollakkaa kuin jotain 3kk täällä vasta asuttu.

 
vieras
Itse voin ainakin suositella Holvastin aluetta Tampereella. :) Ei ole mitään pahaa sanottavaa vielä ollut täällä asumisesta ja ei kyllä maahanmuuttajia ole näkynyt, eikä muutenkaan ole levotonta ollut asua. Tykkään kovasti! Myös hyvät ulkoimaastot lähellä.
 
21 v. Hervannassa
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
:kieh:
älä viitsi
asun täällä nyt ja haluan pois!

älkää loukkantuko kaverit. täällä on muutamia ihania perheitä, mutta muuten en alueella viihdy :|
mäkin oon asunut hervannassa,ja muuttasin takasinkin,ei ne mustat ihmiset ja muutamat pulsut haittaa
..enkä voi kyllä pahemmin valittaa! kirjasto on parempi täällä kuin Treen keskustassa, uusine tietokoneineen ja monipuolisine lastenkirjoineen, uusi kauppakeskus Duo mistä saa mitä vaan, koko ajan tulee uusia kauppoja ja palvelut ovat paremmat kuin monella Treen keskustassa asuvalla..! sen lisäksi on Suolijärven luontoalue ja lenkkeilyreitit ja pyörätiet, uimahalli, jäähalli, kolme uimarantaa. mitä muuta vielä tarvitaan??!! :eek:
 
no
Ehdottomasti lempäälä. Mutta liekö kallis nykyään kuulemma? Junalla pääsee Tampereelle 15 minuutissa ja silti kaikki palvelut vieressä. Ei tarvi mennä merta edemmäs kalaan.
 

Yhteistyössä