Missä naiset pärjää miehille?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen.
  • Ensimmäinen viesti
zxcvbff
Nainen pärjää missä tahansa ammatissa, missä mieskin. Se nyt on ihan selvä asia.

Siviilissä naisella on se etu, että se voi perustaa perheen ilman turhanpäiväisiä papin aamenia. Miehen taas pitää kehittää itselleen parisuhde naisen kanssa, jos haluaa perustaa perheen, sekäänj ei aina takaa että syntynyt lapsi olisi oma, tai että lasta näkisi enää eron jälkeen.
Miehen isyys on siis huteralla pohjalla ja pitkän työn takana.
 
Vierasmiess
Naiset pärjäävät miehiä paremmin kaikissa älyä vaativissa asioissa. Naiset ovat kautta aikojen onnistuneet valjastamaan miehet hoitamaan puolestaan kaikki fyysiset, yksinkertaiset työt.
Kuten esimerkiksi johtamaan lähes kaikkia yrityksiä ja keksimään kaikki maailman keksinnöt?

Kyllä se on niin, että miehet ovat jättäneet naisille vähän älyä vaativat hommat kuten muumilaulujen laulelut ja pyykin pesun. Miehet pitävät naisia hengissä jotta saisivat lapsia poljettua naisen kautta maailmaan.
 
vierailija
1. Mikäli näin olisi, miksi evoluutiossa miehet ovat niitä, jotka taistelevat? Johtuuko tämä siitä, että olemme joskus olleet polygymisia, toisin sanoen, taistelleet naaraista ja siksi osaamme tappamisen taidon? Lisäksi: vaikka johdettavat antaisivatkin hyvää palautetta, miten se korreloi siihen, kumpi voittaa (vihollista ei tapeta kutittamalla)?
Tuleeko itsellesi mieleen yhtään asiaa mikä on voinut aiheuttaa sen, että miehet ovat taistelleet historiassa? Jos ei, niin suosittelen googlaamaan "testosteroni". Tätä kyseistä hormoonia on enemmän miehillä, kuin naisilla. Kyseinen hormoni saa aikaan agressiivista käytöstä ja se lisää voimaa. Olisiko noilla kahdella tekijällä tekemistä sen kanssa, että miksi miehet ylipäänsä lähtevät taistelemaan herkemmin ja b.) heillä on siihen fyysisesti paremmat valmiudet jos/kun taistelussa vaaditaan voimaa. Miekan heiluttaminen on vaatinut voimaa, toisin kuin nykypäivän ohjusnapin painaminen... sen jaksaa tehdä hyvin nainenkin.
 
Tuleeko itsellesi mieleen yhtään asiaa mikä on voinut aiheuttaa sen, että miehet ovat taistelleet historiassa? Jos ei, niin suosittelen googlaamaan "testosteroni". Tätä kyseistä hormoonia on enemmän miehillä, kuin naisilla. Kyseinen hormoni saa aikaan agressiivista käytöstä ja se lisää voimaa. Olisiko noilla kahdella tekijällä tekemistä sen kanssa, että miksi miehet ylipäänsä lähtevät taistelemaan herkemmin ja b.) heillä on siihen fyysisesti paremmat valmiudet jos/kun taistelussa vaaditaan voimaa. Miekan heiluttaminen on vaatinut voimaa, toisin kuin nykypäivän ohjusnapin painaminen... sen jaksaa tehdä hyvin nainenkin.
HormOnit ovat kyllä "erittäin tuttuja". Testosteroni ei ole poikkeus. Testosteroni säätelee pariutumiskäyttäytymistä (eläimilläkin), eli siinä mielessä kilpailu naaraista olisi se selittävä tekijä. En oikein keksi mitään sosiobiologista syytä sille, miksi testosteroni aiheuttaisi sotaa pelkkien uskomusten vuoksi?

Samaa mieltä olen siinä, että sotiminen on muuttunut teknisemmäksi, jolloin perinteisiä sotimistaitoja ei pitäisi tarkastella. Tällöin kyse on enempi psyykestä kuin fysiikasta.
 
vierailija
Kuten esimerkiksi johtamaan lähes kaikkia yrityksiä ja keksimään kaikki maailman keksinnöt?

Kyllä se on niin, että miehet ovat jättäneet naisille vähän älyä vaativat hommat kuten muumilaulujen laulelut ja pyykin pesun. Miehet pitävät naisia hengissä jotta saisivat lapsia poljettua naisen kautta maailmaan.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä...
 
vierailijarr
Näytätkö naisten saavutukset tieteessä, taiteessa ja kulttuurissa. Vertaa lukuja miehiin.
jokainen lukenut tai muuten maailman elämää seuraava tietää, että kovin pitkään ei ole eletty yhteiskunnassa (eikä nykyään edelleenkään eletä monessa päin maailmaa)jossa naisilla olisi ollut mahdollisuus edes ponnistella saavutuksiin joten lukuja on turha vertailla. Nykyisessä länsimaisessa yhteiskunnassa naiset pääsevät paremmin toimimaan kykyjensä ja kiinnostuksensa mukaan ja sitä myötä naisten osuus tutkijoina ja tieteentekijöinä on kasvanut.
 
vierailija
Oon ite ainakin ihan surkea ruuanlaittaja ja onnistun pilaan kaikki ruuat, nukahdan tylsyydestä pystyyn jos leikin lasten kanssa, jos mä asuisin yksin mun kämppä ois kaaos ja unohdan aina pyykit koneeseen ja värjäsin tytön balettimekon pinkistä harmaaksi pesukoneessa just pari päivää sitten. Sen sijaan olen korkeammin koulutettu ja pärjään paremmin opinnoissa kun mieheni, lisäksi omaan enemmän pelisilmää ja olen sosiaalisesti paljon lahjakkaampi kun mieheni. Ilmeisesti olen siis mies, löytyy vähän väärät värkit jalkovälistä
 

Yhteistyössä