Missä meni lapsivedet?

3 kertaa synnytyssalissa, kun kalvot puhkaistiin. Viimeisimmässä tuli vähän aamulla kotona, sit matkalla ihan vähän ennen synnäriä tuli kaikki loput. Poika syntyikin sitten synnytyssairaalan ulko-oven viereen, sairaalan sisäpuolelle kuitenkin kerettiin.
 
Kotona meni aamulla lapsivedet. Ensin lorahti vähän vessanpönttöön, hetkisen kuluttua aamupalaa syödessä alkoi tihkutteleen pikkusen ja vessaan päästyäni lorahti oikein kunnolla lattialle =) Sit eiku siivoileen ja sairaalaan =)
 
Mä en muuten edes tiedä missä vaiheessa vedet meni. Ei ainakaan autoon, oli onneks penkki kuiva eikä niitten supistusten voimassa mitään sellasia edes tullu ajateltua. Synnytyssalissa en missään vaiheessa huomannu lorinoita enkä lirinöitä, en edes ponnistusvaiheessa. Olisko ollu alapää sit niin puutuneena spinaalista ja pudendaalista :/ Mut en kyl huomannu, että kätilökään olis paikkoja kuivaillu. Sit vasta kun vauva oli maailmassa ja kätilö painoi mun mahaa, niin tunsin selvän hulahduksen. Mä luulin, että se oli pissaa. Ihan kun kätilökin olis sanonu, että rakko tyhjeni. Ai niin ja niin muuten luki papereissakin. Viimesten viikkojen ultrissakin oli lapsivettä kuitenkin ihan ok etten usko sen niin vähissäkään olleen. Enpä saanu selvyyttä asiaan, kun tuota kysyin hoitsulta, kun käytiin synnytyskertomus läpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 22:25 Maarika kirjoitti:
Kotona puolen yön aikaan hampaita harjatessa... Kunnon lätäkkö, ambulanssilla sairaalaan ja siellä sitten pari vuorokautta tylsistyneenä oottelin että alkais supistuksetkin. Vettä lorahteli aika ajoin ne pari vuorokautta ennen kuin lopulta homma alkoi!
öö, miks ambulanssilla???
Mun siskoki meni ampparilla sairaalaan. Lähin sairaala missä voi synnyttää ku on 200kilsan päässä
 
Onko kukaan käyny turhaan synnärillä lapsivesitestissä, kun on luullut et vettä tihuttelee, mut sit se ei olekaan ollut lapsivettä (vaan jotain muuta kuten pissaa :ashamed: )? Tässä tulee ihan vainoharhaiseksi, kun on koko ajan pissahätä!
 
Mä tunsin aamuyöstä kipeän "napsahduksen" ja juoksin vessaan. Sinne ne vedet sitten tuli. Piti lähteä myös ambulanssilla, kun vauva oli perätilassa eikä siis kiinnittynyt. Sitä vettä muuten tulee kuulemma siksi monesti ja paljon, kun sitä muodostuu koko ajan lisää..
 
Ekalta puhkaistiin kalvot sairaalassa. Kakkoselta meni vedet anoppilassa ja 50min päästä tyttö syntyi ambulanssiin. Kolmoselta makasin kotona omassa sängyssä, kun tuntui kaksi napsahdusta, ehdin kumminkin vessaan, ennenku vedet meni. Siitä 56min päästä poika syntyi, sairaalaan onneksi. :whistle:
Nyt neloselta jo vähän jännittää, et miten tällä kertaa.. :x
 
Kävin yöllä ja vessassa. Juuri kun pääsin takaisin sänkyyn, tuli tunne, että taas on pissahätä. Kerkesin vessan kynnykselle. Jäin vielä hölmistyneenä seisomaan siihen, ennenkuin tajusin siirtyä parketilta laattalattian puolelle :LOL:

Eikun luuttuamaan lattia ja matka kohti synnäriä alkoi...
 
Mulla meni yöllä (02.00) palatessani vessasta kotona, sängyn viereen pääsin kun alko lorista... en tiedä avittiko hetkeä ennen tapahtuneet petipuuhat...
rv oli 38+6 ja seuraavana aamuna klo.07.45 syntyi ihana poikalapsi 3350g & 49cm

Onnea tulevasta vauvasta :flower:
 
Esikolla salissa kun puhkastiin kalvot, Veikasta eteisen lattialle, kun olin just lähdössä Neidin kanssa elokuviin (rv 37+2) Jos olisivat menneet reilua varttia myöhemmin, olisin laskenu kunnon lammikon leffateatterin aulaan B)
Näiltä toivottavasti vedet pysyvät sisällä vielä 20 viikkoa.
 
Mökillä hampaita pestessä. Ja automatkalla ja sairaalassa lisää.

Eipä se niin kamalaa olisi ollut, vaikka olisi mennyt ostoksilla tai edellispäivänä juhannustansseissa. Samalla tavalla siitä olisi lähdetty rauhassa ajelemaan kohti kotia ja sairaalaa.
 
Kimppa
Esikoisesta synnytys käynnistyi vesien menolla kun heräilin aamulla sängyssä. Siitä sitten menin suihkuun ja lähdettiin rauhallisissa tunnelmissa sairaalaa kohti..

Kuopuksesta synnytys käynnistyi supistuksilla ja vedet meni kun ajeltiin autolla sairaalaan. Siitä laskien vauva oli maailmassa vähän reilun tunnin kuluttua..
 
Esikoisesta heräsin yöllä vessaan ja pissan jälkeen lorina vaan jatku...Sit huutaan ukolle et hei,musta valuu jotain ylimäärästä... :LOL: kovat supistukset alko melkein heti perään.siitä 3h35min ja poika oli maailmassa. Tämä tapahtu rv 38+5. nyt odottelen josko tässäkin kävis samanlailla,oli niin selkeetä se lähtö kun ei tarvinu miettiä yhtään.

Onkohan se niin et jos ekasta menee vedet niin samanlailla voisi käydä tulevissakin??..Jostain kun oon lukenu et vaan noin 10% lähtee käyntiin vesien menolla,siis ettei mitään "oireita", supistuksia tms.ennen sitä...Tiedä sit häntä...

yksäiti+ hippu rv 37+3
 

Yhteistyössä