Missä meni lapsivedet?

Mimosa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 17:10 lapsivedet sänkyyn kirjoitti:
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa, että lapsivesi ei mene ikinä missään kaupungilla ollessa. Sitä on jo niin pitkällä raskaus, ja synnytyksen tunne, että ei enää jaksa eikä voi lähteä silloin minnekään. Yleisimmin lapsivedet menee sängyssä nukkuessa. Minulla alkoi tihkuttaa aamuyöstä ja vasta seuraavana yönä tuli tulva sänkyyn. Ja siitä se synnytys sitten vasta käynnistyi. =)
Kuulostipa aikamoiselle yleistykselle... Tutulla meni muuten juuri viime viikolla töissä...


 
kaikki mahdollista
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 17:10 lapsivedet sänkyyn kirjoitti:
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa, että lapsivesi ei mene ikinä missään kaupungilla ollessa. Sitä on jo niin pitkällä raskaus, ja synnytyksen tunne, että ei enää jaksa eikä voi lähteä silloin minnekään. Yleisimmin lapsivedet menee sängyssä nukkuessa. Minulla alkoi tihkuttaa aamuyöstä ja vasta seuraavana yönä tuli tulva sänkyyn. Ja siitä se synnytys sitten vasta käynnistyi. =)
[/quote
]Oltiin esikoisen kanssa itäkeskuksessa ostoksilla rv.39 ja sinne lorahti keskelle Piazzaa... Tyttö syntyi pari tuntia myöhemmin
 
Miss Elvis harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 20:55 Mimosa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 17:10 lapsivedet sänkyyn kirjoitti:
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa, että lapsivesi ei mene ikinä missään kaupungilla ollessa. Sitä on jo niin pitkällä raskaus, ja synnytyksen tunne, että ei enää jaksa eikä voi lähteä silloin minnekään. Yleisimmin lapsivedet menee sängyssä nukkuessa. Minulla alkoi tihkuttaa aamuyöstä ja vasta seuraavana yönä tuli tulva sänkyyn. Ja siitä se synnytys sitten vasta käynnistyi. =)
Kuulostipa aikamoiselle yleistykselle... Tutulla meni muuten juuri viime viikolla töissä...
Joo en mäkään ihan tohon luottaisi... Että vedet menee vasta kotona, kun on jo niin raskas olo, ettei jaksa liikkua. :whistle: Toiset jaksaa paremmin, toiset ei.
 
Tulipas mieleen vaan, että jos vedet menee jossain keskellä ostoskeskusta, niin mitä silloin ootte tehneet? mä oisin varmaan ihan pallo hukassa... :eek: Tähän mennessä, kun on puhkaistu vaan kalvot sairaalassa, jossa kuulemma kuitenkin menee 85% lapsivesistä(onneksi).
 
Sussoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 12:21 muumimamma75 kirjoitti:
Kotona meni lapsivedet, nousin "pahaa aavistamatta" sohvalta ja ajattelin lähteä vessaan- kun pääsin ylös, kävi holahdus ja sanoin miehelleni, että "lapsivedet" meni. Mies katsoi minua ja luulin mun juksaavan (laskettuun aikaan vielä reilu 2 vkoa), mutta lattialla oli lätäkkö todistusaineistona.

Omalla autolla sairaalaan mentiin ja sairaalan pihassa kun nousin ylös autosta, taas holahti vettä- housut märiksi. Ihmettelin miten sitä niin paljon riittääkin...aina kun nousi ylös tai pinnisteli niin vettä vaan tuli ja tuli- en enää muista milloin veden tulo loppui. Oli muuten kauhea tunne kun joka kerta noustessa holahti eikä itse voinut asialle mitään- nolo tunne vaikka se onkin ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Siinä sitä huomas miten kroppa toimii itsestään eikä sitä voi hallita...
Ihan samoinn täällä. Tosin pelasin esikon kanssa Kimbleä upo-uudella olkkarin sohvalla. Yhtäkkiä tuli kumma tunne ja onneksi nousin sohvalta. Siihen paikkaan olkkarin lattialle vedet tuli. Laskettuun aikaan yli viikko. Me mentiinm myös omalla autolla sairaalaan. Ja vettä tuli joka askeleella autolta sairaalaan sänkyyn asti. Oli siinä sitten lattiat märkänä sekä kotona että sairaalassa.
 
krisse-80
Kotona puli tuntia nukkumaanmenon jälkeen. Tyttö syntyi tosin sitten vasta iltapäivällä kahen jälkeen. (Vedet meni siis puoli yhen aikoihin yöllä.) Mulla synnyts pistettiin käyntiin tipalla aamupäivällä, eli synnytyksen kesto oli kyllä vaan vajaa neljä tuntia, vaikka vesien menosta oliki mennyt yli puoli vuorokautta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 22:25 Maarika kirjoitti:
Kotona puolen yön aikaan hampaita harjatessa... Kunnon lätäkkö, ambulanssilla sairaalaan ja siellä sitten pari vuorokautta tylsistyneenä oottelin että alkais supistuksetkin. Vettä lorahteli aika ajoin ne pari vuorokautta ennen kuin lopulta homma alkoi!
öö, miks ambulanssilla???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 17:10 lapsivedet sänkyyn kirjoitti:
Meille kerrottiin synnytysvalmennuksessa, että lapsivesi ei mene ikinä missään kaupungilla ollessa. Sitä on jo niin pitkällä raskaus, ja synnytyksen tunne, että ei enää jaksa eikä voi lähteä silloin minnekään. Yleisimmin lapsivedet menee sängyssä nukkuessa. Minulla alkoi tihkuttaa aamuyöstä ja vasta seuraavana yönä tuli tulva sänkyyn. Ja siitä se synnytys sitten vasta käynnistyi. =)
no just... kyllä meikäläinen ainakin hengili viimeseen asti yleisilläkin paikoilla. Mulla ei menny lapsivedet missään, sitä oli niin vähän että kalvojen puhkaisujen jälkeen tuskin mitään märkää tuli.
 
Paupeli
vedet meni klo.14 kotona ollessa,heräsin päikkäreiltä kun luulin et pissaan housuun(ensisynnyttäjä =) ) ja sitä tuli litratolkulla vielä seuraavana yönäki kun vaeltelin sairaalan käytävillä.Loiskahtipa oikein mojovat lätäköt myös sisätutkimusta tehneelle lääkärin silmille :LOL: Rillit oli aivan siinä itessään :LOL: kyllä hävetti.Typykkä syntyi kiireellisellä sektiolla seuraavana päivänä klo.12.49.Rv tuolloin 34+2.
 
Aamulla juuri herättyäni tunsin että jotain alkaa tulla ja vettä tuli hieman sänkyyn ja lattialle matkalla vessaan. Noin tunti myöhemmin tuli lisää olohuoneen lattialle. Loput vesistä tulivat sairaalan ovella kun oltiin siellä supistusten kanssa oltu jo pari tuntia ja laittoivat ulos "ottamaan vauhtia". Lähdin siis ulos kävelemään ja noin 200 metrin jälkeen supistukset kovenivat ja kun ehdittiin takaisin ovelle niin loput vedet valui pitkin jalkoja maahan. Onneksi oli keskikesä ja hellemekko päällä niin ei tullut pahoja kosteusvahinkoja. Siitä muuten meni sitten vielä melkein 12 tuntia ennen kuin poika oli maailmassa.

Ja vielä tuosta ettei missään muka enää loppuraskaudesta liiku. Itse olin vielä edellisenä iltana kaverin tupareissa, eli ne vedet olisivat voineet alkaa valua sielläkin. Onneksi kotona.
 

Yhteistyössä