Missä menee yksityisyyden raja?? uusioperhe asiaa.

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti
Miksi et voi odottaa siihen kun lapsi palaa sun luo? Etkö luota lapsen isään?
kyllä luotan. soitan, koska meillä on sellainen tapa eikä se ole ketään häirinnyt. lapset soittavat myös ihan itse, toinen omasta puhelimestaan, toinen isänsä puhelimesta, koska omaa ei vielä ole. ei ole kukaan sanonut että soitot häiritsisi. soitti toinen juuri äsken täältä kotoakin isälleen, eli toimii myös toisinpäin. saavat soittaa isilleen niin paljon kuin ikinä tahtovat.

no emme koko ajan soittele, soitan esim päivällä kerran pienemmälle lapselle (isompi soittaa itse kun tahtoo) ja illalla hän soittaa hyvää yötä jollen ole itse jo muistanut soittaa. en usko, että häiritsee heidän perherauhaansa mitenkään, ainakaan kukaan ei ole tällaista koskaan sanonut ja heidät tuntien oletan, että sanoisivat, jos häiritsisi.

Kylläpä se 7v osaa itse päättää vastaako vai ei. Hänet voi opettaa myös siihen, että kaikkiin puheluihin ei tarvitse vastata tai opettaa vastaamaan puhelimeen ja pyytää soittamaan myöhemmin. Meillä lapset ilmoittavat kohteliaasti, että soitellaan myöhemmin, nyt on huono hetki. He voivat sanoa myös suoraan, jos tuntuu häiritsevältä.

herätys
No miksei saisi soittaa omalle lapselleen? Jos ovat läheisiä ja ei tuo erossa oleminen ole niin helppoa :(
Idiootti!

Jos lähivanhempi soittaa 4 kertaa päivässä ja utelee koko ajan mitä etävanhemmalla tekevät, sehän on selvä tapaus, että lähivanhempi yrittää vieraannuttaa etävanhempaa lapsista. Ja samalla hän yrittää olla se ykkösvanhempi, olemalla koko ajan läsnä jopa niin, että lapset olisivat täysin riippuvaisia hänestä. Tiedostamalla tai tiedostamatta.

Etävanhemmalle ja lapsille pitää antaa rauhaa olla keskenään, viettää laatuaikaa, sopeutua tilanteeseen jos ero on tuore...

Yhteistyössä