Missä menee yksityisyyden raja?? uusioperhe asiaa.

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä?
Lasten ollessa etävanhemmalla tämä lähivanhempi soittaa 2-4 kertaa päivässä lapselle ja kyselee mitä on tehty, syöty, ketä kotona jne. Lapsi kumminkin on jo ala-aste ikäinen. Onko tämä oikein? Mielestäni jo yksityisyyttä rikotaan.
mielipiteitä?

"vieras"
Lasta et tosiaan voi kieltää, mutta jos olette lähivanhemman kanssa keskusteluväleissä, voit toki pyytää, ettei soittaisi montaa kertaa päivässä. Kerro, ettei se tunnu oikein kivalta ja häiritsee teidän arkea.

"..."
niin ja lapsi saattaa olla aika "kiinni" lähivanhempaansa, näin ainakin meillä kun on harvemmin isällään.. itsekin soita muutaman kerran kuulumisia ja lapselleni sanonut että voi aina soittaa jos haluaa!

Liikaa
No minusta kyllä kerran päivässä olisi ok soittomäärä.
Miksi niin usein soittaa?
Ja voisi vähän sopia, että mihin aikaan soittaa.
Minun yksityisyyttä tuo luokkaisi.
Kyllä ala-asteikäisen puhelimen käyttöä joka tapauksessa on hyvä järkeistää.

+++
Todella häiritsevää ja selkeästi seuraa teidän elämäänne. Itselläni on kokemusta ja lastenvalvojakin suositteli,että puhelinta ei tarvitse ottaa mukaan ollenkaan tai sitten sen voi sulkea viikonlopun ajaksi.Voi sopia toisen vanhemman kanssa, että lapsi voi halutessaan soittaa toisen vanhemman puhelimesta. Siinä selviää onko halu vanhemman vai lapsen. Ja koska lapsi on sen esim viikonlopun toisen vanhemman vastuulla ja he tekevät mitä haluavat,niin ei sen lähivanhemman tarvitse heidän tekemisiään kontrolloida kokoaikaa. Lapsi on teidän luonanne ja nautitte siitä ajasta ilman toista vanhempaa!!!

tervettäkö
[QUOTE="...";24016502]taitaakin olla jotain muuta vastaan tätä lähivanhempaa niinkuin yleensä, kun tuommoinen asia häiritsee.....[/QUOTE]

Tai äiti ei vaan osaa irrottaa lapsestaan

millä tavalla mielestäsi yksityisyyttä rikotaan? mun mielestä on hyvä, että lähivanhempi soittaa lapselle. soitan itsekin pari kertaa päivässä lapsilleni jos ovat isillään, vähintään hyvänyön toivotuksen. mitä muuta sen lapsen kanssa juttelisi kuin kyselisi mitä lapsi on puuhaillut yms?

Onneksi se aika ohitettiin, kun miehen exä soitti pahimmillaan jopa 12 kertaa päivässä. "lapsista kyselläkseen" Oikeasti hänen yksikään asia ei koskenut lapsia vaan mielipuolista huutoa ja välillä itkemistä suhteesta ja siitä kuinka mies ei välitä hänestä enää jne..

Lastahan et voi kieltää vastaamasta, mutta etävanhempi voisi sopia lähin kanssa jostain pelisäännöistä. Juu tiedän, että se on vaikeaa, mutta yritys kannattaa silti.

Oletteko olleet vasta vähän aikaa yhdessä? Lähivanhempi voi olla vielä kiinni etävanhemmassa muulla kuin vanhemmuuden tasolla. Ei ole välttämättä päässyt suhteesta yli jne..
Jaksamista. Vaikeaa se on, mutta anna soitella jos haluaa. Kyllä se jossain vaiheessa sen lopettaa.

+++
miksi sinun täytyy soitella lapselle parikin kertaa päivässä??? Soittaako isäkin 2 kertaa päivässä kun lapset ovat sinulla? JOs ei ole syytä huoleen,niin hellitä nyt hyvänenaika otettasi ja anna lapsen viettää aikaa isänsä kanssa se vähäkin hetki.Kyllä lapsi osaa sanoa jos haluaa soittaa sinulle!

Kumma
millä tavalla mielestäsi yksityisyyttä rikotaan? mun mielestä on hyvä, että lähivanhempi soittaa lapselle. soitan itsekin pari kertaa päivässä lapsilleni jos ovat isillään, vähintään hyvänyön toivotuksen. mitä muuta sen lapsen kanssa juttelisi kuin kyselisi mitä lapsi on puuhaillut yms?
Miksi et voi odottaa siihen kun lapsi palaa sun luo? Etkö luota lapsen isään?

"vieras"
Miksi se on hyvä että kokoajan soittelee? Miksi ei voi antaa perhe-rauhaa sinne toiseen päähän?

"liinis"
En kyllä käsitä miten yksityisyyttä tuossa rikottaisiin, mutta tulee mieleen, että äidin olisi hyvä hiukan löysentää napanuoraa ihan jo lapsen takia. Lapselle voisi tulla huono mieli tuollaisesta, tietää ehkä äidin ikävöivän ja tämä muistuttaa siitä koko ajan puhelimitse. Jos ehdottaisitte, että soittaisi vaikka hyvänyöntoivotuksen illalla ja lapsi saisi soittaa äidille aina halutessaan.

"mä"
Kyse on yleensä vain huonosta tavasta.
Ei kenenkään tarvitse häiritä esim. meidän kotia soittamalla monta kertaa päivässä.
Enemmän taitaa olla äidillä hätä kuin lapsella.
Kai sillä äidillä on muutakin tekemistä kuin roikkua puhelimessa.
Jos äidillä on ikävä lasta, ei riitä syyksi häiritä toisen perheen elämää.
Jos lapsi on ihan turvassa etävanhemman luona.
Äiti terapiaan :D

"vieras"
Mun mielestä sillä lapsella pitäisi olla oikeus soittaa äidilleen jos niin haluaa, mutta ei äidin tarvi lapsen perään useaa kertaa päivässä soitella. Kyllä se jo häiritsee lapsen ja koko isän perheen viikonloppua. Mä en usko että tollaisessa soittelussa on kyse lapsen tarpeesta kuulla äitinsä ääntä van ihan äidin tarpeesta kontrolloida lasta ja koko isäviikonloppua. Paha mieli tulee lapsen puolesta, pahimmillaan hän joutuu tuntemaan syyllisyyttä siitä kun on hyljännyt äitinsä noin useaksi päiväksi, puhumattakaan jos hänellä olisi vielä hauskaa isän perheen kanssa.

Sinänsä siinä, että soittaa lapselleen tämän ollessa etävanhemman luona ei ole mitään vikaa.
Mutta itse voisin ajatella, etten soittaisi montaa kertaa päivässä. Ehkä iltasella hyvän yön toivotus puhelun ja siinä samalla kyselisin kuulumisia.
Hyvin tiuhaan soittelu kuulostaa hivenen sellaiselta kyttäämiseltä. Toki, jos on aihetta epäillä että lapsi olisi jotenkin haitallisissa olosuhteissa on ehkä syytäkin kontrolloida päivän kulkua. Mutta jos lapsi saa elää etävanhemmankin luona ns. ihan normaalia elämää, olisi jatkuva soittelu ehkä kyttäystä.

Kenen yksityisyyttä rikotaan? Jos lapsella on oma puhelin, lienee hänen valintansa vastaako vai eikö vastaa.

Vanhin on ollut reilu viikon pois ja pari kertaa olen hänelle soittanut ja kysellyt hänen kuulumisiaan :) Hän on itse soittanut kerran. Itse soitan ja tarkistan, että vanhin on muistanut lääkkeet.

Tuollaisessa tapauksessa pyrkisin toisen vanhemman kanssa sopimaan puhelinajoista.

Kyllä tuo mun mielestä on jo kyttäämistä. Mä ottaisin tuossa tilanteessa asian lähivanhemman kanssa puheeksi.

Ensinnäkin: viikonloppu on TODELLA lyhyt aika. Ja lyhyemmältä tuntuu jos tapaamiset on esim.joka toinen vkl. Lapsen tulee saada halutessaan soittaa lähivanhemmalle, mutta lähivanhemman pitäisi ainakin yrittää hillitä itsensä ja soitteluhalunsa jos ei jotain oikeasti tärkeää asiaa ole. Lapsen pitää saada viettää aikaa rauhassa myös toisen vanhempana seurassa ilman että pitää tuntea huonoa omatuntoa lähivanhemman takia.

+++
Tuohon taas pakko kommata :) Eli siis ei tosiaan ole lapsen oma asia vastaako :) Lapsi iältään joku 7v,niin ei tosiaan ole vastuussa siitä vastaako vai ei jos toinen häiriköi jatkuvasti. Asian voi hoitaa hienotunteisesti ja sanoa lapselle,että voit soittaa äidille koska vaan,jos haluat,mutta sovitaan,että puhelin on muuten vaikka tässä lipaston päällä äänettömällä. Ja jos äiti sitten manipuloi lastaan. Tai siä,niin lastensuojelu voi kertoa käytännön järjestelyistä enemmän., Ei tarvitse ap:n perheen kärsiä moisesta niitä hetkiä kun lasta näkevät. Lapsi on teidän vastuulla sen ajan ja te määräätte silloin puhelimen käytöstä. Voitte myös sanoa äidille,että ette ota puhelinta mukaan,koska lapsi saa halutessaan soittaa teidän puhelimella.

Yhteistyössä