Missä menee mielestäsi raja, miten paljon vanhemmat auttavat rahallisesti aikuisia lapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
No joo minun mielestä kyllä pitäs pärjätä itsekseen aikuisena, joskus voi tulla ongelma aikoja ja tilanteita mut ne erikseen lainata voi jos pakko sen olen itse tehnyt kerran ja pitkin hampain, en ottaisi edes vastaan jos tarjoaisivat ja minun vanhemmat on varakkaita. minut on kasvatettu kyllä pärjäämään edes lapsille ei rahaa syydetä jotain muuta voivat kyllä tuoda esim vaatteita haluu mummo joskus shoppailla. minulle on ihan kunnia asia pärjätä heidän rahat on heidän rahoja ja meidän on meidän ; ) nauttikoon nyt eläkepäivillään niistä ; )

vieras
Minun mielestä hyvä ihminen antaa toiselle jos itsellä on liikaa eikä ahnehdi, eli ei käytä liikaa itseensä. Jos joku näkee nälkää, hyvä ihminen ei matkusta eikä osta omille kersoille ylimääräistä rättiä ja krääsää.
eli kyllä minusta on ok rahoittaaa lapsensa, mutta mielestäni hyvä ihmienn ei kuluta raha paljon ollenkaan.

mie
No, ei saa rakentaa vanhempiensa varaan elämäänsä, mutta kyllä itse lapsiani aijon tulevaisuudessa auttaa kunnes hautaan pääsen. Oma isäni auttaa aina, vaikkei sillä mitään oiskaan. Tosin tässä juuri vikaa vippiä makselin pois, joten kysymys oli vaan lainaamisesta.. tällä kertaa.

Vaikka apua aina saa, silti on kasvatettu tekee töitä ja pärjäämään ja myös kitkuttelemaan vähällä.

Yhteistyössä