Missä lapsesi ovat matkustaneet?

  • Viestiketjun aloittaja Harmaavarpunen
  • Ensimmäinen viesti
-
Tämä masuvauva on käynyt Kreikassa, Saksassa ja Ruotsissa. Ekana elinvuotena tulee käymään ainakin Espanjassa ja Thaimaassa ellei nyt sitten synnytyksen jälkeen paljastu jotain sellaista vakavaa juttua miksi ei voisi lähteä.
 
3x
Alkuperäinen kirjoittaja x:
2v ja 5v eivät ole käyneet kotimaata kauempana. Mun mielestäni alle 5-vuotiaan matkustaminen on lähinnä sitä, että muksu on pakko raahata mukana kun vanhemmat haluavat matkustaa. Ei siitä reissusta lapselle juuri muistikuvia jää. 5v:n ja sitä vanhemman kanssa matkustamisessa alkaa jo olla jotain itua, ja lapsikin saattaa jo silloin saada matkasta jotain irti.
Tosiaankin, tuo on sun mielipide, ei myöskään minun 4v lapsen mielipide! :D On ihan raivoissaan kun ei pääse mukaan kun lähden reissuun kohta. Hän oli vähän päälle vuoden ikäinen kun ekan kerran matkasi reppuselässäni Afrikassa, viime vuonna sama juttu, tosin ihan omin jaloin jo ;) ja nyt todella pettynyt kun ei pääse mukaan. Kauheaahan se olisi jos lasten takia pitäisi linnoittautua useiksi vuosiksi neljän seinän sisään!
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja 3x:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
2v ja 5v eivät ole käyneet kotimaata kauempana. Mun mielestäni alle 5-vuotiaan matkustaminen on lähinnä sitä, että muksu on pakko raahata mukana kun vanhemmat haluavat matkustaa. Ei siitä reissusta lapselle juuri muistikuvia jää. 5v:n ja sitä vanhemman kanssa matkustamisessa alkaa jo olla jotain itua, ja lapsikin saattaa jo silloin saada matkasta jotain irti.
Tosiaankin, tuo on sun mielipide, ei myöskään minun 4v lapsen mielipide! :D On ihan raivoissaan kun ei pääse mukaan kun lähden reissuun kohta. Hän oli vähän päälle vuoden ikäinen kun ekan kerran matkasi reppuselässäni Afrikassa, viime vuonna sama juttu, tosin ihan omin jaloin jo ;) ja nyt todella pettynyt kun ei pääse mukaan. Kauheaahan se olisi jos lasten takia pitäisi linnoittautua useiksi vuosiksi neljän seinän sisään!
Noh, ei ole kovin kauaa siitä kun joku ojensi minua, että perheen yhteiset metsälenkit ja vaellukset pitää unohtaa, kunnes lapsi on riittävän iso kävelemään itse. Kun kantaminen on kuulemma vaarallista.
Käytännössä siis retkeilyä harrastavat perheet pitäisivät kaikki pakollisen tauon kunnes kuopus on noin 6 v. Kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää.
 
Huiiii
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja 3x:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
2v ja 5v eivät ole käyneet kotimaata kauempana. Mun mielestäni alle 5-vuotiaan matkustaminen on lähinnä sitä, että muksu on pakko raahata mukana kun vanhemmat haluavat matkustaa. Ei siitä reissusta lapselle juuri muistikuvia jää. 5v:n ja sitä vanhemman kanssa matkustamisessa alkaa jo olla jotain itua, ja lapsikin saattaa jo silloin saada matkasta jotain irti.
Tosiaankin, tuo on sun mielipide, ei myöskään minun 4v lapsen mielipide! :D On ihan raivoissaan kun ei pääse mukaan kun lähden reissuun kohta. Hän oli vähän päälle vuoden ikäinen kun ekan kerran matkasi reppuselässäni Afrikassa, viime vuonna sama juttu, tosin ihan omin jaloin jo ;) ja nyt todella pettynyt kun ei pääse mukaan. Kauheaahan se olisi jos lasten takia pitäisi linnoittautua useiksi vuosiksi neljän seinän sisään!
Noh, ei ole kovin kauaa siitä kun joku ojensi minua, että perheen yhteiset metsälenkit ja vaellukset pitää unohtaa, kunnes lapsi on riittävän iso kävelemään itse. Kun kantaminen on kuulemma vaarallista.
Käytännössä siis retkeilyä harrastavat perheet pitäisivät kaikki pakollisen tauon kunnes kuopus on noin 6 v. Kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää.
Sittenhän se vasta vaarallista onkin metsässä vaellella kun pieni lapsi osaa kävellä!! ;) Kaikkea sitä kuuleekin... :)
 
Meillä ei niin kovasti vielä olla matkustettu
Mutta haaveissa on vaikka mitä reissuja.
Itse olen asunut parissa euroopan maassa yhteensä kuusi vuotta, nyt Suomessa yli seitsemän vuotta.. Kaukokaipuu on sisäänrakennettu juttu, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Lapset, nyt 5 ja 6-vuotiaat, ovat reissanneet Turkissa, Kreikassa, Tallinnassa ja Tukholmassa varmaan kolmisen kertaa, yleensä ollaan yövytty 3-4 yötä siellä vuokrahuoneistossa.

Kyllähän se lomailu on ekstraa, mukavaa perheen yhdessäoloa, mistä nyt en osaa sanoa että haittaa olisi. Mieheni on yrittäjä, tekee pitkää päivää, niin muutaman päivän irtiotto perheen kesken on meille luksusta. Pidempiä lomia odotellessa.

Niin ja ihan vauvasta asti lapset ovat myös telttailleet Suomessa, niin lähikansallispuistossa kuin Lapissakin pariin otteeseen. Lomaa sekin :)
 
Meillä matkustettiin ahkerasti ennen lasta, nyt ollaan käyty Ruotissa ja Virossa. Laivalla matkustaminen on ekologisempaa ja lapsen kanssa helppoa. Meidän perheelle lentämisestä on tullut kynnys, mietitäänkin jos joskus lähdettäis laivalla ja junalla reissuun läpi Euroopan.. =)
 

Yhteistyössä