Missä kohtaa syön vaarin? Hoikat vastatkaa

• Viestiketjun aloittaja nhg
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Ei ole vitsi :(

Tänään söin illalla juuri tämän esimerkin hieman erinä, kuin ensin sanomani, eli näin:

Ateria:
2 perunaa
5-6 nugettia
2 rypsiporsaan valmisateria pihviä
10 minikanapalleroa (peukalonpään kokoisia)
2dl makaronialaattia (kaiser) ja 2dl raastetta
Light-mehua
No siis jos syöt yhdellä aterialla noin paljon, on se liikaa. 2 perunaa ja 2pihviä + salatti olisi se oikea määrä. Syö viisi kertaa päivässä, mutta pienempiä annoksia.

ALOITTAJA.
Mä syön paljon rehua ja jos makkaraa ni 1kpl tai jotai kalapuikkoja 2kpl. Pottua riittää 1 tai 2 riippuen muusta. Toki se nuotiomakkara joskus maistuu. Aterialla otan puoli lautasta rehua ja toiselle sitä jotain. Vaikka broilerifile. Ja paino laskee. Mehua juon vähän, vettä paljon ja maitoa joskus. hurjalle kuulostaa sun ateriamäärä.
Pitääpä pistää tämä määrä muistiin. Mä vaan pelkään, että mun mies jo nauraa mulle jo otan lautaselle vain 2 kalapuikkoa. Yhden makkaran tuo ymmärtää ehkä sormien välistä, kun 2 makkaraa ymmärtää paremmin. Mies vetää ite yleensä 2-3 makkaraa ja sen 5-8 kalapuikkoa. Yleensä mies on, että ''ota nyt ees yks makkara vielä'', otit vaan yhden. EI, hän ei ole mikään feeder. Arvostaa enemmän hoikuutta.

.vieras.
Syön myös usein graavilohta, en vain sitä tuossa maininnut. Kokkaan myös usein kotiruokaa itse: mm. keittoja ja risottoja. Jos kus kumminkin myös kalapuikkoja, einespihvejä ja nugetteja.

Monen mieletä kalapuikot, einespihvit ja nugetit kannattaisi jättää kokonaan pois. No, jos nyt kumminkin niitäkin joskus syö NIIN MONTAA KPL OLISI SOPIVA MÄÄRÄ ATERIALLA KUTAKIN?

ps. ettekö ite kokaa kaipaa nuotiolle tai ihan keägrillille makkaraa paistamaan todellakaan?
Tämä vastine kertoo melko selkeästi, että haluat jatkaa eineslinjalla. Tuo viimeinen oli varsinainen rimanalitus. Kyllä, syömme mekin makkaraa ja muita eineksiä.

Me teimme päätelmämme eilen SINUN ANTAMASI listan perusteella.

"..."
Tavallaan. Voin kuvitella ainakin, että nugetteja ja pihvejä on varmaan liikaa? Tosin en oikein tiedä monta olisi sopiva määrä. Oon ihan tosissaan, en muuten painaisi 100kg!
Perunaa tuskin on liikaa ja vihersalaatti on aina hyvä vaikka söisi puoli lautasellista, eikö niin? Fun light mehu on ok, koska lähes kaloritonta.

Tuo keittomäärä??? Tarkoitan teeman pikkukippoja lautaskokona. Ei kai se 3 kippoa ole likaa, vai onko todellakin?
Mielestäni tuo keittomäärä oli ihan ok. mutta esim nugetteja ja kalapuikkoja samalla aterialla kannattaa syödä max 6 kpl yhteensä.

ALOITTAJA.
[QUOTE="...";30660758]No siis jos syöt yhdellä aterialla noin paljon, on se liikaa. 2 perunaa ja 2pihviä + salatti olisi se oikea määrä. Syö viisi kertaa päivässä, mutta pienempiä annoksia.[/QUOTE]

Mainittakoon, että tätä ateriaa ennen olin syönyt vain 1-2rahkaa ja leivän ja juonut kahvia ja tämän jättiaterian söin illalla 18 jälkeen. Pitää syödä usemammin...

"..."
Mainittakoon, että tätä ateriaa ennen olin syönyt vain 1-2rahkaa ja leivän ja juonut kahvia ja tämän jättiaterian söin illalla 18 jälkeen. Pitää syödä usemammin...
Useimmilla ylipainoisilla ongelma on juuri siinä, että syö päivällä liian vähän, mistä johtuen illalla tulee ahmittua. Pitäisi toimia juuri päinvastoin. Aamulla heti kunnon aamupala, jotta ruuansulatus lähtee käyntiin. Sitten tasaisesti päivän aikana aterioita, ettei tule tuota ahmimishimoa.

Tämä vastine kertoo melko selkeästi, että haluat jatkaa eineslinjalla. Tuo viimeinen oli varsinainen rimanalitus. Kyllä, syömme mekin makkaraa ja muita eineksiä.

Me teimme päätelmämme eilen SINUN ANTAMASI listan perusteella.
Sama pisti silmään. "Missä kohtaa syön väärin?" -> "Ai eineksiä ei kannattaisi syödä ollenkaan.. No syön kuitenkin, paljonko olisi sopivasti?" Palstan ohjeissa ei ole vikaa, mutta aloittajan sitoutuneisuudessa elämäntapamuutokseen taitaa olla.

Pitääpä pistää tämä määrä muistiin. Mä vaan pelkään, että mun mies jo nauraa mulle jo otan lautaselle vain 2 kalapuikkoa. Yhden makkaran tuo ymmärtää ehkä sormien välistä, kun 2 makkaraa ymmärtää paremmin. Mies vetää ite yleensä 2-3 makkaraa ja sen 5-8 kalapuikkoa. Yleensä mies on, että ''ota nyt ees yks makkara vielä'', otit vaan yhden. EI, hän ei ole mikään feeder. Arvostaa enemmän hoikuutta.
Selvitä se ensin itsellesi että syötkö itsesi ja vointisi takia vai sen miellytätkö ukkoasi. Se ei oo tyhmä joka kattoo mitä syö ja paljonko vaan se joka pilkkaa toisen sapuskaa.
Kannattaa syödä säännöllisesti, riittävän monesti ja sopivasti. Ei tule sillon ahmittua ja mielihalut pysyy kurissa. Minä syön 4-5kertaa päivässä.

[QUOTE="...";30660770]Useimmilla ylipainoisilla ongelma on juuri siinä, että syö päivällä liian vähän, mistä johtuen illalla tulee ahmittua. Pitäisi toimia juuri päinvastoin. Aamulla heti kunnon aamupala, jotta ruuansulatus lähtee käyntiin. Sitten tasaisesti päivän aikana aterioita, ettei tule tuota ahmimishimoa.[/QUOTE]

Tää on ihan totta.

nyt normaalipainoinen
Tuosta annoskoosta...Minä olin ennen vähän ylipainoinen ja kun karistin extrakilot pois, minua auttoi alkuunsa ihan se yksinkertainen kikka, että vaihdoin normikoon ruokalautasen leipälautaseen. Ja siihenkin otin ensin kasvikset. Ei vaan yksinkertaisesti jää tilaa esim. liialle perunalle/pastalle :D Tosin karsin TURHAT hiilarit (esim. vaalea leipä ja pasta, sokeri) ruokavaliosta muutenkin.

Havahduin, että olin ihan huomaamattani pikkuhiljaa totuttanut itseni ihan turhan isoihin kerta-annoksiin. Silmä tottuu isoihin annoksiin (ja vatsa myös), ja sitä ikään kuin sokeutuu sille, miten paljon ruokaa tulee mättäneeksi. Sinun esimerkkiannosten koot on aika hurjat.

ok
Syön myös usein graavilohta, en vain sitä tuossa maininnut. Kokkaan myös usein kotiruokaa itse: mm. keittoja ja risottoja. Jos kus kumminkin myös kalapuikkoja, einespihvejä ja nugetteja.

Monen mieletä kalapuikot, einespihvit ja nugetit kannattaisi jättää kokonaan pois. No, jos nyt kumminkin niitäkin joskus syö NIIN MONTAA KPL OLISI SOPIVA MÄÄRÄ ATERIALLA KUTAKIN?

ps. ettekö ite kokaa kaipaa nuotiolle tai ihan keägrillille makkaraa paistamaan todellakaan?
Ateria voisi olla esim. 2 perunaa, 5 kalapuikkoa ja salaattia. TAI kalapuikkojen tilalle pihvi, tai 4 nugettia (tai en tiedä montako on sopivasti, kun en käytä). Syöt tosi paljon kerralla.

"elias"
Mä söisin puoli perunaa, 1-2 nugettia ja puolikkaan tomaatin, ehkä puoli viipaletta näkkileipää. Se olis päivän ateria. Muuten pelkkää kahvia aamulla, päivällä ja illalla. Olen mies 162cm 43kg. Kaikki sanoo että syön liian vähän mutta ei mulla mitään anoreksiaa ole kun paino ei kiinnosta mua. Jos pärjään tällä niin miksi söisin enemmän?

nohh
Normaali ateria olisi esim. 2 perunaa ja 4-5 kalapuikkoa tai 2 perunaa ja 1 pihvi (ehkä 2, jos pieniä. Vaikea sanoa, kun en tiedä mitä pihvejä tarkoitat). Yhden makkaran pitäisi riittää, jos tarjolla on muutakin lisuketta. Nuotiolla grillatessa esim. hiihtoretkellä tai mökillä syön kyllä 2 makkaraa.

laiha pitää olla
[QUOTE="elias";30661812]Mä söisin puoli perunaa, 1-2 nugettia ja puolikkaan tomaatin, ehkä puoli viipaletta näkkileipää. Se olis päivän ateria. Muuten pelkkää kahvia aamulla, päivällä ja illalla. Olen mies 162cm 43kg. Kaikki sanoo että syön liian vähän mutta ei mulla mitään anoreksiaa ole kun paino ei kiinnosta mua. Jos pärjään tällä niin miksi söisin enemmän?[/QUOTE]

Tässä palstan mukaan oikea määrä ruokaa päivässä. Painoa kyllä saisit tosin vielä vähän pudottaa. Jätä vaikka ne nugetit kokonaan pois.

en ole ammattilainen mutta...
Ei ole vitsi :(

Tänään söin illalla juuri tämän esimerkin hieman erinä, kuin ensin sanomani, eli näin:

Ateria:
2 perunaa
5-6 nugettia
2 rypsiporsaan valmisateria pihviä
10 minikanapalleroa (peukalonpään kokoisia)
2dl makaronialaattia (kaiser) ja 2dl raastetta
Light-mehua
Itse söisin ennemmin näin:

1-2 perunaa
1 pihvi
1 dl salaattia
vettä / maitoa

Eihän nyt millään voi kaikkea tuota syödä...

.vieras.
Tarkoitin näitä pihvejä.
Ihan oikeasti nyt, vaihtoehdot ovat tässä: sinä et oikeasti halua laihtua vaan jatkaa tuon paskan syömistä. Tai sitten jos haluat, jätät tuon roskaruuan todella vähälle käytölle, mielellään kaupan hyllyyn jonkun muun noukittavaksi.

On ihan turha elätellä illuusiota, että laihtuisit, kun syöt ihan pikuuisen vähemmän ravintoköyhää ruokaa.

ALOITTAJA.
Mitkä liha-, kala-, kanaruuat olisivat sitten hyviä mulle?

Ihan oikeesti en kysyis näitä ehkä jonkun mielestä tyhmiä kysymyksiä jos tietäisin.

Linkkejä, kuvia, esimerkkejä? Ja ei ole varaa ostaa useiden kymppejen hintaista pihviä ainakaan joka viikko, valitettavasti.

Näitä ostaisin jos olisivat edullisia käyhän kukkarolle :p

.vieras.
Mitkä liha-, kala-, kanaruuat olisivat sitten hyviä mulle?

Ihan oikeesti en kysyis näitä ehkä jonkun mielestä tyhmiä kysymyksiä jos tietäisin.

Linkkejä, kuvia, esimerkkejä? Ja ei ole varaa ostaa useiden kymppejen hintaista pihviä ainakaan joka viikko, valitettavasti.

Näitä ostaisin jos olisivat edullisia käyhän kukkarolle :p

Taidat olla melkoisen yksinkertainen. Sinulle on moneen kertaan sanottu, että jätä EINEKSET hyllyyn. Sen jälkeen voit valita suunnilleen mitä tahansa lompakollesi sopivaa ruokaa kärryysi.

Visiitti esmes lihahyllyille pitkästä aikaa voisi avata silmiä, mitä voit syödä.

Ei tarvitse kumminkaan ruveta ilkeäksi.
Ei tarvi kymppien lihaa ostaakaan. Mee tosiaan sinne lihatiskille ja kalatiskille. Meillä syödään jauhelihaa, kanaa ja kalaa. Eivät maksa kauheasti kun ei osta niitä kalleimpia pihvilihoja ja kalleinta kalalaatua. Einesten sijaan saa kyllä muutakin. Ja kun syö riittävästi kasviksia yms, ei tuota lihapuolta mene semmosia määriä kun nyt teillä menee nugetteja yms.

mä...
Itse syön paljon eineksiä (en tykkää laittaa ruokaa), mutta olen hoikka. Joten ei ne einekset lihota vaan se määrä. Ei ne ehkä kaikista terveellisimpiä ole, mutta ei ne nyt ihan niin sontaa ole, kuin täällä annetaan ymmärtää. Sellaista ei tässä maassa saisi edes myydä.

Aamupala, lounas ja illallinen kohtuumäärillä.

Yhteistyössä