Missä kohtaa syön vaarin? Hoikat vastatkaa

  • Viestiketjun aloittaja nhg
  • Ensimmäinen viesti
nhg
Syönkö oikeasti liikaa? Korjaa ateriani.

Nämä ovat eri päivien esimerkkejä yhdestä ateriasta. Syön siis päivän aikana enemmänkin.


Ateria:
2-3 perunaa
5-8 nugettia
5-8 kalapuikkoa
3-4dl vihersalaattia
Light-mehua

Ateria:
2-3 makkaraa
2-3 perunaa
Light-mehua

Ateria:
3 teemakippoa hernekeittoa runsaalla sinapilla
 
ALOITTAJA.
Ei ole vitsi :(

Tänään söin illalla juuri tämän esimerkin hieman erinä, kuin ensin sanomani, eli näin:

Ateria:
2 perunaa
5-6 nugettia
2 rypsiporsaan valmisateria pihviä
10 minikanapalleroa (peukalonpään kokoisia)
2dl makaronialaattia (kaiser) ja 2dl raastetta
Light-mehua
 
ALOITTAJA.
Etkö tosiaan itse näe, mitä korjattavaa syömisissäsi on?
Tavallaan. Voin kuvitella ainakin, että nugetteja ja pihvejä on varmaan liikaa? Tosin en oikein tiedä monta olisi sopiva määrä. Oon ihan tosissaan, en muuten painaisi 100kg!
Perunaa tuskin on liikaa ja vihersalaatti on aina hyvä vaikka söisi puoli lautasellista, eikö niin? Fun light mehu on ok, koska lähes kaloritonta.

Tuo keittomäärä??? Tarkoitan teeman pikkukippoja lautaskokona. Ei kai se 3 kippoa ole likaa, vai onko todellakin?
 
ehdotus
Perunaa todellaki on liikaa, jos laihtua meinaat. Ellet sitte harrasta tosi rankkaa liikuntaa myös. Pyri saamaan kalorit enemmän proteiineista ja rasvoista, vähemmän hiilareista.

Nugetit, kalapuikot ja mehut kannattaa heivata menemään, ne ei ole kunnon ruokaa. Ainaki jos tavoitteena on myös hyvä terveys niin kannattaa valita ravinteikasta, oikeaa ruokaa.
 
.vieras.
Tavallaan. Voin kuvitella ainakin, että nugetteja ja pihvejä on varmaan liikaa? Tosin en oikein tiedä monta olisi sopiva määrä. Oon ihan tosissaan, en muuten painaisi 100kg!
Perunaa tuskin on liikaa ja vihersalaatti on aina hyvä vaikka söisi puoli lautasellista, eikö niin? Fun light mehu on ok, koska lähes kaloritonta.

Tuo keittomäärä??? Tarkoitan teeman pikkukippoja lautaskokona. Ei kai se 3 kippoa ole likaa, vai onko todellakin?
Jos nyt ensin otetaan ilmeisesti suuri herkkusi kananuggetit, et ehkä niitä himoitse luettuasi linkin jutun: Kammottavaa! Kananugettien sisältö selvitettiin: Verisuonia, hermoja ja luita - The Voice

Syö perunoita maltillisemmin, vaihda kalapuikot oikeaan kalaan. Niissä on suurin osa sitä jauho-korppujauhokuorrutetta.

Ylipäätään: opettele kokkaamaan ja jätä einekset suurimmalta osaltaan kauppaan.

Läskisi koostuvat lähinnä hiilareista mikäli kertomasi pitää paikkansa. Ei niitä tarvitse poistaa, mutta voisit vähän kääntää painotusta niistä hyvien rasvojen(kalojen rasva, pähkinät, voi, rasvaiset juustot ja maitotuotteet sekä oliiviöljy) suuntaan, niin ahmiminen rajoittuisi.

Light-mehut on käytännössä makeutettu aspartaamilla. Yhden koulukunnan mukaan se on myrkkyä, toisen mukaan hyvä korvike sokerille. Tähän en ota enempää kantaa.
 
"oho"
Miksi juoda aterialla mehua? Juo vettä.
Perunoita 1. Jos ihan pieniä niin sitten 2.
3 kippoa keittoa on ahmimista. Yleensä riittää 1.
Kalapuikot, nuggetit, makkarat on huonoja vaihtoehtoja.
 
mä...
Ei ole vitsi :(

Tänään söin illalla juuri tämän esimerkin hieman erinä, kuin ensin sanomani, eli näin:

Ateria:
2 perunaa
5-6 nugettia
2 rypsiporsaan valmisateria pihviä
10 minikanapalleroa (peukalonpään kokoisia)
2dl makaronialaattia (kaiser) ja 2dl raastetta
Light-mehua
Jösses mikä määrä! Tuossa on neljä eri ateriaa ja sä ahdat ne itseesi kerralla? 2 perunaa ja yksi pihvi sekä raastetta. Se on normaalimäärä aterialla. Tai 2dl makaronisalaattia ja raastetta. Light-mehu, joopajoo...

Ja 2-3 makkaraa? Yksi kokonainen on ehdoton maksimi, miten joku pystyy edes ahmimaan enempää.
 
  • Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
"Minna82"
Ihan hyvät ateriat sulla on mutta kannattaa vaihtaa noi perunat ranskalaisiin.
perus perunassa on lihottavaa tärkkelystä.
Makkaraa jos syöt niin valitse hk sininen joka on terveellistä.
Mehun ja salaatin jätät vielä pois niin kyllä laihtuu.
 
ALOITTAJA.
Syön myös usein graavilohta, en vain sitä tuossa maininnut. Kokkaan myös usein kotiruokaa itse: mm. keittoja ja risottoja. Jos kus kumminkin myös kalapuikkoja, einespihvejä ja nugetteja.

Monen mieletä kalapuikot, einespihvit ja nugetit kannattaisi jättää kokonaan pois. No, jos nyt kumminkin niitäkin joskus syö NIIN MONTAA KPL OLISI SOPIVA MÄÄRÄ ATERIALLA KUTAKIN?

ps. ettekö ite kokaa kaipaa nuotiolle tai ihan keägrillille makkaraa paistamaan todellakaan?
 
Syön myös usein graavilohta, en vain sitä tuossa maininnut. Kokkaan myös usein kotiruokaa itse: mm. keittoja ja risottoja. Jos kus kumminkin myös kalapuikkoja, einespihvejä ja nugetteja.

Monen mieletä kalapuikot, einespihvit ja nugetit kannattaisi jättää kokonaan pois. No, jos nyt kumminkin niitäkin joskus syö NIIN MONTAA KPL OLISI SOPIVA MÄÄRÄ ATERIALLA KUTAKIN?

ps. ettekö ite kokaa kaipaa nuotiolle tai ihan keägrillille makkaraa paistamaan todellakaan?
Toki! Nuotionammaraa siis. Mutta jos on pakko syödä moisia ihan kotioloissakin, niin söisin sit pelkkää makkaraa/kalapuikkoja/nugetteja ja niiden seurana salaattia tai höyrytettyjä kasviksia. Niissä on jo hiilihydraatteja itsessään, potut ovat siis ihan turhia niille aterioille.
 
Syön myös usein graavilohta, en vain sitä tuossa maininnut. Kokkaan myös usein kotiruokaa itse: mm. keittoja ja risottoja. Jos kus kumminkin myös kalapuikkoja, einespihvejä ja nugetteja.

Monen mieletä kalapuikot, einespihvit ja nugetit kannattaisi jättää kokonaan pois. No, jos nyt kumminkin niitäkin joskus syö NIIN MONTAA KPL OLISI SOPIVA MÄÄRÄ ATERIALLA KUTAKIN?

ps. ettekö ite kokaa kaipaa nuotiolle tai ihan keägrillille makkaraa paistamaan todellakaan?
Mä syön paljon rehua ja jos makkaraa ni 1kpl tai jotai kalapuikkoja 2kpl. Pottua riittää 1 tai 2 riippuen muusta. Toki se nuotiomakkara joskus maistuu. Aterialla otan puoli lautasta rehua ja toiselle sitä jotain. Vaikka broilerifile. Ja paino laskee. Mehua juon vähän, vettä paljon ja maitoa joskus. hurjalle kuulostaa sun ateriamäärä.
 
ALOITTAJA.
Seuraava kysymys kuuluu: Kun usein teen erilaisia keittoja (liha, nakki, kala, kana, herne...) monta grammaa keittoa olisi hyvä määrä? Usein syön keittoa semmoisen 500g lautasellisen ja otan joskus ehkä puolet lisääkin.
 

Yhteistyössä