Oli mukava löytää tämä ketju, vaikka itse aihe ei todellakaan ole mukava
Meillä on poika 2v1kk ja refluksioireet alkoivat n.viikon ikäisenä. Kaikki mahdolliset ns.helpotukset kokeiltiin, mm.vyöhyketerapiaa yms., mutta mikään ei auttanut. Meillä poika huusi kurkku suorana 7h putkeen ja yöt ollaan valvottu melkein tähän päivään asti :'( Surullista on myös se, että meitä vanhempia ei uskottu missään ja minua jopa syyllistettiin.....en anna tarpeeksi ruokaa, ei ole tarpeeksi rintamaitoa, väärät asennot, ei rytmejä yms. Voin sanoa ihan suoraan että se vauva-aika oli yhtä helvettiä.
Monen mutkan ja erittäin kovan taistelun jälkeen pääsimme käymään Oulussa, jossa ei tehty oikeastaan mitään, mutta lääkäri kyllä uskoi että kyseessä on todellakin refluksi. Poika sai Losec Mups-nimisen lääkkeen käyttöön ja oli tuolloin 10kk ikäinen.
Olisin halunnut että tekevät tähystyksen tai ph-mittauksen, mutta sanoivat että poika on liian pieni niihin vielä. Monesti soittelin tuonne sairaalaan että joko sen nyt voisi tehdä, mutta aina sanottiin että ei tehdä mielellään näin pienille tms.syitä. Käskettiin vain käyttää Losecia ja sitäkin kuulemma vain silloin kun tarve vaatii.
Poika siis nyt jo 2v1kk ja nukkuu edelleen TODELLA huonosti ja refluksivaivaa on, vatsa ei ole toiminut normaalisti koskaan, kakka on kivikovaa pientä papanaa. Ihmeellistä tässä on se, että meillä saattaa mennä viikko jopa kaksi, niin ettei ole mitään ongelmia nukkumisen ja refluksin kanssa ja sitten taas yhtäkkiä kaikki räjähtää käsiin ja valvotaan yöt.
Viimeisin tutkimus joka pojalle tehtiin, oli anografia, mutta siinä ei ollut mitään poikkeavaa. Losecia käytämme edelleen, mutta olen stressaantunut jatkuvasti kun mietin että mikä tähän kaikkeen on todella syynä. Haluaisin että poika tähystettäisiin, koska ikää on kuitenkin jo 2v1kk ja edelleen vaiva on näin suuri.