Missä asioissa teillä on muuttunut mielipide täysin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Kannabisvastaisuus muuttui kun kykenin turhalta tunteilulta ensin perehtyä faktoihin. Ja ei, en polttele jos nyt joku kysyy

Olin joskus 16-vuotiaana aborttivastainen, tosin taisin olla sitä vain kettuillakseni. Olisin mä varmaan silloinkin sen tehnyt, jos olisi sattunut väärään paikkaan tulemaan raskaaksi.

Ekassa raskaudessa selitin jotain ihan outoa hormonikuohuissa, mutta en nyt mitään radikaalin päinvastaista kuitenkaan. Huvitti vaan jälkikäteen lueskella. :ROFLMAO:

En muista muuta, ei mulla ihan kauheasti ole muuttunu päinvastaiseksi. Olen pohtinut aina kantojani (vähän liikaakin), mutta ainahan sitä jotain pientä on.
 
vierailija
Ehkä liiallinen mustavalkoisuus mielipiteissä on alkanut häviämään ja luulo että kaikki on itsestä ja omasta toiminnasta kiinni. Moni asia tapahtuu ihan vaan sattumalta.
 
vierailija
Ehkä liiallinen mustavalkoisuus mielipiteissä on alkanut häviämään ja luulo että kaikki on itsestä ja omasta toiminnasta kiinni. Moni asia tapahtuu ihan vaan sattumalta.
 
vierailija
Ennen äänestin vihreitä, nykyään en voi ymmärtää niitä ituhippejä maailmanhalaajia.

Ennen vieroksuin halveksin kommunisteja ja Venäjää. Nykyisen muslimisoitumisen takia olen alkanut arvostamaan Venäjää ja entisiä itäblokin maita, jotka pitävät omiensa puolta.

Ennen olisi laittanut parisuhteen kerrasta poikki, jos mies olisi pettänyt. Enää en ajattele niin mustavalkoisesti, enkä lämpene muiden asettamille ehdottomille moraalisäännöille.

Ennen olin neutraali homoja kohtaan. Nyt ovat änkeämässä joka paikkaan esille ja se tuntuu lähinnä ärsyttävältä.

Lapsena ajattelin naiivisti, että Afrikan nälkäänäkevät voisivat tulla tänne runsaiden lihapatojen ääreen, mutta olen ymmärtänyt, että tuovat ongelmansa mukanaan tännekin, joten se ei ole ratkaisu.

Ennen pidin ruskeasilmäisiä italiaanoja komeina. Nykyään pidän suomalaisia miehiä maailman komeimpina ja fiksuimpina.
 
Ei missään. Ehkä joissakin asioissa näkee hieman harmaan sävyjä entisen mustan ja valkoisen lisäksi, mutta pääosin kantani ja mieltymykseni ovat ennallaan. Ympäröivä maailma on sen sijaan muuttunut.
 
vierailija
Monissa. Mutta ennen kaikkea ajattelusta on hävinnyt mustavalkoisuus ja oman navan ympärillä pyöriminen.

Monissa tutuissa 60+ vuotiaissa naisissa olen havainnut ajattelun kääntyneen todella mustavalkoiseksi ja vain heidän kantansa voi olla oikea. Toivon todella etten itse muutu tuollaiseksi.
 
vierailija
Nuorena ajatusmaailma oli vasemmalla. Se johtui piireistä joissa tuli pyörittyä. Aatteeseen nyt vain kuului vastustaa suuryhtiöitä, varakkaita ja suosia kaikkea underground kulttuuria. Vanhemmiten mieli muuttui kun pitikin mennä itse töihin ja alkaa maksamaan verojen muodossa sitä toisten ideologiaa. Nyt inhoan vasemmistolaisuutta jossa yhdet tekee ja maksaa, kun toiset vain on tai näpertelee ja ruikuttaa rahaa itselleen.
 
vierailija
Ainakin asumiseen liityen sellainen, että joskus muutama vuosi sitten en olisi voinut kuvitellakaan asuvani pk-seudulla. Perhesyistä jouduin kuitenkin muuttamaan. Nyt olen oppinut jopa viihtymään täällä ja kohta, kun poismuutto edessä, tulee jo ikävä takaisin.
 
vierailija174
Aika turhaa listata kaikkia asioita mitkä ihan nuoruudesta asti muuttuneet. Kyllä ajattelevan ja kasvavan ihmisen mielipiteet muuttuvat aina. Vanhempana kenties hitaammin.

Itsellä viimeaikaisia muutoksia on se, että rasismiin on alkanut tulla nollatoleranssi. Ennen sitä itsekkin vaan hymähteli kaikille neekerivitseille tms. Mutta nyt tajuaa, että osalle ihmisistä tuo ei ole mitään "kaikesta voi laskea leikkiä" vaan hyvin tietoista rasistisen agendan ajamista. OK, valtaosa tuskin miettii ihmeemmin, mutta osallistuu samaan.

Ja itse olen yhä ns. "maahanmuuttokriittinen", joskin sanaa ei voi käyttää koska se on nykyään sama asia kuin rasisti. Vikaa on molemmissa äärilaidoissa. Minun tapauksessani maahanmuuttokriittisyys tarkoittaa sitä, että tajuan, että Eurooppaan ei voida ottaa kovin montaa miljoonaa ihmistä Afrikasta ja/tai Lähi-Idästä vuosittain.

Se ei silti tarkoita, että pitäisi heittää YHTÄÄN MITÄÄN rasismiläppää. Pikemminkin päinvastoin. Ja on aivan eri puhua joidenkin kansanryhmien keskimääräisistä ongelmista kuin mainita, että jonkun ryhmän jäsen on esim. rikollinen "aina". tms...

Mielipiteeni on muuttunut myös ympäristöasioissa. Nuorena ajattelin ympäristöä, mutta sitten tuli sellainen "pisara meressä"-ajattelu. Kenties ruuhkavuosina tuntui siltä. Nyt olen uudestaan alkanut ajatella, että varakkaampien (ihan tavallisten suomalaistenkin) pitäisi kyetä huomioimaan ympäristö ja olla edelläkävijä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tää on muuten pakko mainita kanssa. Aiemmin en missään tapauksessa suostunut ajamaan automaattivaihteisella autolla. Ja enää en muuta huoli, ellei pakko ole.
Automaattivaihteinen auto on lysti ajaa. Vallan harmittaa, että tämä nykyinen auto on manuaali. Mulla oli sama, että katsoin kieroon automaattivaihteista. Kun minun vasen jalka oli kipsissä, harjoittelin ajamista automaatilla ja ihastuin siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: 0roosa0
Isoimmat muutokset on tapahtuneet kolmenkympin jälkeen. Monet asiat on aika samoja, mitä täällä jo näytti olevan muillakin.
Ylipäätään minusta on tullut ehkä armollisempi itseäni ja muita kohtaan. En yritä enää kieltää tosiasioita vain siksi, että minulla on tarve kapinoida kaikkea vastaan.

Huomasin, että joka hemmetin kerta, kun sitä vakuuttelee itselleen, että "EN MINÄ VAAN IKINÄ NOIN" Se perkeleen asia kalahtaa omille nilkoille ja sitten siten huomaakin tekevänsä justiinsa NOIN
 
Monissa. Mutta ennen kaikkea ajattelusta on hävinnyt mustavalkoisuus ja oman navan ympärillä pyöriminen.

Monissa tutuissa 60+ vuotiaissa naisissa olen havainnut ajattelun kääntyneen todella mustavalkoiseksi ja vain heidän kantansa voi olla oikea. Toivon todella etten itse muutu tuollaiseksi.
Mä olen luullut tuon liittyvän vaihdevuosiin... toisinaan sitä esiintyy jo 50+.
Itse olen vakuuttuunu, että musta tulee aivan psyko, kun pääsen vaihdevuosivaiheeseen.
 
vierailija
Rasva oli ennen hyi, nyt on nam. Liha etenkin.
Sokeri oli ennen nam, nyt on hyi.
Kananmunat olivat ennen hyi, nyt on nam.
Voi oli ennen hyi, nyt on nam.
Einekset oli ennen nam, nyt on hyi.
Lanttu oli ennen hyi, nyt on nam.
Vehnä oli ennen nam, nyt on hyi.
Ruis oli ennen nam, nyt on hyi.
Tattari oli ennen hyi, nyt on nam.
Kvinoa oli ennen hyi, nyt on nam.
Rasvaton maito oli ennen nam, nyt on hyi.
jne jne.
 
vierailija
Olen muuttanut mielipiteeni ihan kaikesta. :) Asioita ei ymmärrä, ennen kuin on itse samassa tilanteessa. Sitten vasta tajuaa, että monet asiat ovat paljon monimutkaisempia kuin miltä ne ulkoapäin katsottuna näyttivät.
 
vierailija
Tässä on älykkyyseroja valtavasti... Kyllä älykkäämpi kykenee ymmärtämään asioita kokematta niitä kaikkia itse...
Älykkyyteen kuuluu myös kriittisyys omia uskomuksia kohtaan.
Itse en pidä kovin älykkäänä ihmistä, joka kuvittelee tietävänsä kaiken kaikesta. Omahyväisenä kylläkin. Ja kokemattomana. Elämää kokemattomana, ensisijaisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä