Missä asioissa sinä olet äitinä hysteerikko?

  • Viestiketjun aloittaja vveetrsa
  • Ensimmäinen viesti
"Scully"
Hysteerikot, tehkää lapsillenne se palvelus, että koitatte mahdollisimman hyvin peittää sen hysteerisen pelkonne. Se luo todella stressaavan ja ahdistavan ilmapiirin, ja todennäköisesti lapsi ei ole ollenkaan samaa mieltä hysterian tarpeellisuudesta, vaikka tottelisikin, ja päänsisällä alkaa muodostua mielikuva äidistä joka panikoi turhasta, aiheuttaa stressiä ja jolla on tyhmiä tai jopa "vääriä" peloja ja mielipiteitä. Jos jossain asiassa liioittelee, ennemmin tai myöhemmin lapsi voi alkaa ajatella, ettei äidin juttuja kannata ottaa niin tosissaan.
Toisaalta pelot saattavat siirtyä myös lapseen, jossa ne sitten taas kaksin-, kolmin- tai kymmenkertaistuvat, ja iso osa lapsuudesta menee turhaan pelätessä.

t. hysteerikon lapsi
Minuun ne pelot siirtyivät. Isäni pelkää sairauksia ja äitini virheiden tekemistä, ja molemmat pelot siirtyivät minuun niin että ne ovat hankaloittaneet vakavasti elämääni.

Omien lasteni kohdalla pelkään vakavia sairauksia ja katoamista.
 
[QUOTE="vieras";27882187]Mä olen asunut lapsuuteni ns. huonolla alueella ja en juuri siksi pelkää niitä. Mä luulin, että ihmiset , jotka eivät ole asuneet tuollaisilla alueilla nimen omaan pelkää niitä. Juopot oli harmittomia ja kivoja kiusata eikä mulle siitä viuhahtelijastakaan traumoja jäänyt. Haluaisin lapsenikin näkevän, että kaikilla ihmisillä ei mene ihan niin kivasti kuin itsellä.[/QUOTE]

Harmittomuus on kaukana kun lapset ovat jengiläisiä, kadulla uudella mopolla ajaessasi toinen lapsi pysäyttää ja yrittää ryöstää mopon, pihaan tunkeudutaan useasti ja varastellaan kaikkea,jotkut lapset ovat jo alkkiksia 12 vuotiaina ja koulukaveri harmittelee saamaansa klamydiaa 12 vuotiaana... Lisäksi levottomien alueiden lapset kiusaavat herkemmin koska kasvavat huonommissa oloissa monesti ilman isää. Viikonloppuisin kaduilla pyörii huumeporukkaa, lapsena näin itsensäpaljastajan ihan liian monta kertaa, pelkäsin kadulla makaavan juopon olevan kuollut ja junaradan kissaraatojen takia menetin yöunia. Näin myös oikean ruumin käden palomiehen kädessä ( radan siivous kyseessä ). Kyseessä oli itsemurhan tehnyt tai vahingossa junan alle jäänyt mies ihan talomme lähellä n. 50m-100m. Yöunet taas menneet... Asuin myös pätkän Malminiityn kupeessa nuorena opiskelijana ja muistan sieltä mm. haulikkomiehen ja sen juoppokaverit. Onneksi osasin karkuun. Olin vasta 17 vuotias pentu.
En näe mitään "opettavaa" ja "positiivísesti" avartavaa sekopäämeiningin sietämisessä. Miksi pitää sietää sellaista jota ei hyväksy? Oli ihan vähällä ettei minusta kasvanut vain jatke koko meiningille. Oli tuuria että irrottauduin tietyistä ihmisistä ajoissa. Kun kasvaa keskellä huonoutta on vaikea nähdä sitä huonona jos on lapsi itse.
 
Harmittomuus on kaukana kun lapset ovat jengiläisiä, kadulla uudella mopolla ajaessasi toinen lapsi pysäyttää ja yrittää ryöstää mopon, pihaan tunkeudutaan useasti ja varastellaan kaikkea,jotkut lapset ovat jo alkkiksia 12 vuotiaina ja koulukaveri harmittelee saamaansa klamydiaa 12 vuotiaana... Lisäksi levottomien alueiden lapset kiusaavat herkemmin koska kasvavat huonommissa oloissa monesti ilman isää. Viikonloppuisin kaduilla pyörii huumeporukkaa, lapsena näin itsensäpaljastajan ihan liian monta kertaa, pelkäsin kadulla makaavan juopon olevan kuollut ja junaradan kissaraatojen takia menetin yöunia. Näin myös oikean ruumin käden palomiehen kädessä ( radan siivous kyseessä ). Kyseessä oli itsemurhan tehnyt tai vahingossa junan alle jäänyt mies ihan talomme lähellä n. 50m-100m. Yöunet taas menneet... Asuin myös pätkän Malminiityn kupeessa nuorena opiskelijana ja muistan sieltä mm. haulikkomiehen ja sen juoppokaverit. Onneksi osasin karkuun. Olin vasta 17 vuotias pentu.
En näe mitään "opettavaa" ja "positiivísesti" avartavaa sekopäämeiningin sietämisessä. Miksi pitää sietää sellaista jota ei hyväksy? Oli ihan vähällä ettei minusta kasvanut vain jatke koko meiningille. Oli tuuria että irrottauduin tietyistä ihmisistä ajoissa. Kun kasvaa keskellä huonoutta on vaikea nähdä sitä huonona jos on lapsi itse.
Aivan kaamealta meiningiltä kuulostaa.
Jonkun tutkimuksen mukaan ympäristö vaikuttaa lapsiin enemmän kuin perheolot:
Huonoista perheoloista hyvällä asuisalueella tulee todennäköisemmin menestyviä ja onnellisia aikuisia kuin hyvistä perheoloista huonolla asuinalueella.

Tämän takia esim. jos pitäisi valita pieni asunto hyvällä alueella tai iso asunto huonommalla alueella, valitsisin sen pienen asunnon (tai/ja vähemmän rahaa ylimääräiseen)
 
[QUOTE="hmmm";27882066]pelkään, että lapset kolhivat itsensä esim pöydän kulmaan ja tulee haava. tämä mamma soittaa silloin ambulanssin koska minä pyörryn veren näkemisestä.
toinen on pään kolhiminen, pelko vakavammasta aina älytön.[/QUOTE]

Onko kivaa ruuhkauttaa hätäkeskusta pienien haavojen takia, joita varmasti tulee useasti kun lapset kyseessä? :headwall:
 
"kolmen mamma"
Ulkoillessa pelkään lumipenkkoja nuohoavien lasten hierovan itsensä koirankakkaan tai pissaan. Rautatieaseman hississä pelkään lasten seisovan pultsareiden kusessa ja paskassa.
 
lucifer
[QUOTE="hmmm";27882066]pelkään, että lapset kolhivat itsensä esim pöydän kulmaan ja tulee haava. tämä mamma soittaa silloin ambulanssin koska minä pyörryn veren näkemisestä.
toinen on pään kolhiminen, pelko vakavammasta aina älytön.[/QUOTE]tämä on muuten mielenkiintoinen juttu, itse pyörryn aina kun minulta otetaan verinäyte ja näen siinä yhteydessä verta. ja mietin että mitäs sitten kun muksuista vuotaa... siinä kuitenkin olen mennyt jonkinlaiseen "tilaan" , pysyn rauhallisena, putsaan haavat ja tarvittaessa olen ajanut autollakin kuskatessani vertavuotavaa lasta päivystykseen. vapinat, pahoinvointi ym tulee vasta sitten kun muksu on paketoitu ja kaikki on ok. kertaakaan en ole lasten verenvuodon takia pyörtynyt vaikka pahaa teki kun nuorimmaisen otsaan tuli hoidossa syvä haava josta kallovilkkui ja lääkäri tuikkas metrisen sormenpaksuisin neulan siihen kun laittoi puudutetta ja ompeli sen parimetrisellä neulalla. ( siis tuolta ne kaikki näytti minun silmissäni.) tuon jälkeen piti istua odotushuoneessa vartti ja koota itseään.
 
No en voi sanoa että mikään sais hysteerikseksi. Olen varsin järkiperänen tyyppi. Mutta lapseen kohdistuva kiusaaminen jne saa emon puolustamaan omaansa. Ei meinaa sitä etteikö tuokin osaisi käyttäytyä väärin.
 

Yhteistyössä