Missä asennossa ootte synnyttäneet...ne joilla lantio löystyny pahasti?????

raskausaikana lantion nivelsiteet pehmenevät ja löystyvät,jotta lantio pystyy laajenemaan synnytyksessä....se on normaalia jos ei aiheuta paljon vaivaa....mut jos kivut ovat kovia ja haittaavat kotiaskareita tai liikkumista,kyseessä on lantion löystyminen.....
oireina ovat kivut lantiossa,epämiellyttävä tunne nivusseudulla,iskiastyyppistä särkyä ja kipuja kävellessä.

...ja kuulemma on syytä keskustella kätilön kanssa synnytysasennoista,jotka ottavat huomioon lantionlöystymisen ja huomioida se myös lapsivuodeaikana....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Mitenkä ilmenee lantion löystyminen? En oo siis kuullukkaan joten en tiiä kärsinkö mä semmosesta?!? :D
En kans tiennyt, mut tiedän et kärsin siitä esikkoa odottaessa. :D

Mä synnytin selällään maaten, pää oli vähän kohotettuna. Kätilön toiveesta koitin kyljellään, mutta siinä oli paha olla eikä tahtonut päästä kääntymään...
 
Ahhaaa... Että tommosia oireita... Mulla oli kuopuksesta kyllä tommosia oireita, mut pistin ihan liitoskipujen yms kasvujen piikkiin :D Että toistaseks ei oo liikkuminen hankaloitunu tästä raskaudesta, eikä suhteellisen suuria kipujakaan oo ollu, nyt viikkoja 18+3 =) ja kolme lasta oon synnyttäny.
Selälläni oon muut synnyttäny paitsi ton kuopuksen joka oli suhteellisen iso minuun nähden niin siinä piti jo asentojen kanssa kikkailla, kun en saanu mitään voimaa ponnistukseen selälläni.
 

Yhteistyössä