Missä viipyy kuukautiset??

13.08.2007
192
0
16
Kysymykseni ei ehkä ole ihan oikealla aihealueella tänne sivustolle, mutta ajattelin että täällä kuitenkin imettäviä äitejä niin..

Eli kuukautiset alkoivat melko pian jälkivuodon loppumisen jälkeen (synnytys 3.4, sujui hyvin jne.) Jälkitarkastuksessakin kaikki ok.. Ja nyt jo kahdet menkat jääneet väliin.. Raskaustestejä tehty pari kertaa ja negaa näyttää..

Voiko menkat siis jäädä pois vaikka olisivatkin jo synnytyksen jälkeen alkaneet imetyksestä johtuen?

Tyttö ei edes ole täysimetyksellä koska maitomäärä lopahti samoihin aikoihin kun menkat jäi pois..

Joitakin raskausoireita on ollut, mutta niin on toisaalta kuukautisoireitakin..
Vuotoa en vaan saa aikaiseksi..

Osaako kukaan neuvoa missä vika???

Hei! Oletko varma, että kysymyksessä olivat kuukautiset? Mulle sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa, kun kerroin kuukautisten tulleen heti, kun jälkivuoto oli loppunut, että luultavasti kyseessä on ollut vielä jälkivuoto, vaikka tuota taukoa siis oli ehkä pari viikkoa. Olipa epäselvästi selostettu, mutta toivottavasti tästä oli jotain apua. :wave:

Mulla oli muuten sama juttu. Jälkivuoto loppui ja siitä parisen viikkoa tuli noin viikon vielä vuotoa, jota luulin kuukautisiksi. Varsinaisesti menkat alkoi hyvin epäsäännöllisinä 9 kk kuluttua synnytyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja minerva81:
Kysymykseni ei ehkä ole ihan oikealla aihealueella tänne sivustolle, mutta ajattelin että täällä kuitenkin imettäviä äitejä niin..

Eli kuukautiset alkoivat melko pian jälkivuodon loppumisen jälkeen (synnytys 3.4, sujui hyvin jne.) Jälkitarkastuksessakin kaikki ok.. Ja nyt jo kahdet menkat jääneet väliin.. Raskaustestejä tehty pari kertaa ja negaa näyttää..

Voiko menkat siis jäädä pois vaikka olisivatkin jo synnytyksen jälkeen alkaneet imetyksestä johtuen?

Tyttö ei edes ole täysimetyksellä koska maitomäärä lopahti samoihin aikoihin kun menkat jäi pois..

Joitakin raskausoireita on ollut, mutta niin on toisaalta kuukautisoireitakin..
Vuotoa en vaan saa aikaiseksi..

Osaako kukaan neuvoa missä vika???

Itselläni alkoivat kk 8vkoa jälkeen synnytyksen, siitä asti joka kk. Mutta ei säännöllisesti, heittoja on suuntaan ja toiseen. Se ei käsittääkseni ole outoa että imettävällä kuukautiset tulevat miten sattuu ja hormonitoiminta ei aivan ole reilassa. Luulin itse yhdessä vaiheessa että napsahdus on tapahtunut kun ei kuulunutkaan menkkoja ajallaan.

Kiitokset vastanneille..

Esikoisen jälkeen kuukautiset tuli aina ajallaan ja melko pian synnytyksen jälkeen alkoivat niin siksi nyt niin outo tilanne tämä..

En muistanut ekaan kirjoitukseeni laittaa että nyt molempina pois jäänti kertoina yhtenä päivänä tullut aivan olemattoman vähän verta yhden kerran, eli lähinnä paperiin on pyyhkiessä jäänyt pikku tippa haalean väristä vuotoa, mutta en sitä nyt oikein menkoiksi laskisi..

Noh kaipa ne sieltä.. Toivottavasti..

itsellä vähän eri tilanne kun syön minipillereitä mutta siis mulla tuli menkat jälkivuodon jälkeen ja nyt oli just 2 päivän niukat menkat eli 3 kk tauon jälkeen.mulla tyttö rintamaidolla+kiinteillä eli sikälikin tilanne eri. mutta käsittääkseni palautuminen voi viedä aikaa ja mullakin kroppa käyttäytyy eri tavalla nyt kun esikoisen synnytyksen jälkeen.kuitenkin ihan samaan tapaan on menny imetys ja kiinteä-asiat kun esikoisen kanssa ja molemmilla kerroilla minipilsujakin syöty.

Yhteistyössä