Missä vaiheessa raskautta teille on kertynyt painoa eniten ja kuinka paljon?

Vikalla viikolla 700 gr ja viikolla 23 833gr (olin sitä ennen laihtunut pahoinvoinnin takia, joten kun huono olo hellitti, niin paino tuli takasin kohisten). Muuten nousut 180gr, 300gr, 400gr ja 600gr per viikko

Mulla nousi paino viimesten 10n viikon aikana reippaasti. :snotty:
Mulla huiteli verenpaine aika korkeella ja turvotusta oli ihan kamalasti. Onneks suurinosa jäi jo sairaalaan! =)

Mulla on noussut siellä viimeisen kuukauden aikana se paino kaikkein eniten :/
Toistaiseksi painan ehkä kilon verran enemmän mitä ennen raskautumistani. Mutta mulla paino putosi alussa 4 kg. Edellisessä raskaudessa paino putosi aluksi 6kg.
Maha tosin alkaa olla jo nyt valtava. Joten saas nähä millasta tynnyriä tällä kertaa joudun raahaamaan mukanani synnärille :whistle:

Älkää nyt pelästykö, mutta eniten kiloja on tullut vasta kuopuksen hoitovapaan aikana. Kävellään kauppaan yms, mutta semmosta etanavauhtia, että liikuntaa ei tule oikeasti yhtään. Pienempi on semmonen vilpertti, että sen voi päästää "vapaaksi" vain aidatulla alueella.

Yritän siis sanoa, että raskausaikana paino nousi 10 kg ja kaikki (paitsi lapsi itse) jäi laitokselle. Mutta siitä se painonnousu vasta alkoi...

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Metakka:
Loppuraskaudessahan se useimilla eniten nousee.

Kääk, paljonkohan se tässä sitten vielä tulee nousemaan..? :o
Nyt jo tuntee kantavansa ylimääräistä elopainoa.

:D Voi nousta ihan kiloakin viikossa, mut varmaan harvemmin kumminkaan. Eikä se hurja nousu välttämättä kestä kauaa, tai sitten semmosta ei tule lainkaan. Vauvat vaan lihottavat itteensa enää sillon loppuvaiheessa niin tietty sitten painokin nousee. :)

Lopussa mullekin tuli, alussa laihduinkin. Normaalipainoinen olen ja kiloja tuli yht. 8kg. Vain sen verran mitä vauva+tykötarpeet vei.
Turvotusta ei ollut yhtään, sormukset meni synnytykseen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:
Täällä kans yks ylipainoinen. Ekassa raskaudessa paino putosi noin 18 kiloa. Nytkin on pudonnut muutama kilo, en tarkkaan tiedä kuinka paljon kun en ole neuvolassa käynyt vähään aikaan. Rv 21 lähti juuri käyntiin.

Kuinka voi pudota18kg,siis kaikkien nl käyntien aikana??Minäkin ylipainoinen mutta ihan pari kilo tippunut..kuinka sä söit?Paljonko sun pituus ja paino oli alussa?

Mulla tuli 19 lisäkiloa ja ihan tasaisesti kertyivät raskauden alusta asti. Nyt olen taas raskaana ja viikko 22 tulee kohta täyteen. Kiloja tullut jo lähemmäs 10...

Mulla tuli painoa heti alussa muutama kilo, sitten tasaisesti paino nousi 200g/viikko. Jossain vaiheessa laski/nousi/laski ja nyt viimeisen kuukauden aikana tullut taasen vähän enempi n. 2kg. Yhteensä raskauden aikana 10,5 kg ja nyt rv40+5. eli vielä ehtii tulla jos vielä viikon päästä vauva mahassa.

Miulla on paino noussut nyt sen parikymmentä kiloa, viikko 38 menossa. Jostain syystä miulla paino nousi 1,5 kiloa PER VIIKKO viikkojen 25-28 aikana. Normaalisti tullut sen 500-700 grammaa/vko, tosin nyt loppuraskaudessa painonnousu on hidastunut (viimeeksi oli jopa laskenutkin).

Yhteistyössä