Missä vaiheessa raskautta teille on tullut eniten painoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Mulla tippui alkuraskaudessa n. 5 kiloa ja loppukesästä sitten pääsin takaisin siihen lähtöpainoon ja nyt kun on rv38+1 menossa, niin painoa tulee 700-800g viikkoa kohden. Jos tää raskaus menee 2 viikkoa yli, kuten esikoisella, niin tällä tahdilla kiloja kertyy yhteensä vajaa 10kg elikkä melkein yhtä paljon kuin esikoisestakin.

Mulla on nyt useamman viikon tahti ollut tuo n 800g/vko

Alkuraskaudessa, kun vertaa miten lyhyessä ajassa paino nousi. Keskiraskaudessa onneksi sain pidettyä painon nousun pitkään kurissa. Mutta siis ekat 12 viikkoa +10kg ja siitä tasaisesti koko loppuraskauden ajan +10 lisää.

Ekan kanssa eka kolmannes oli ihan ok-rajoissa, ja tokalla ja vikalla kolmanneksella tuli joskus 1kg per viikko. Yhteensä 20kg. Nyt tän tokan kanssa oon helisemässä jo viikolla 16, kun painoa on tullut niin paljon, et mietin, tuleeko yhteensä 30kg vai loppuuko tää jossain vaiheessa tai hilliintyy :/ No sit vaan kunnolla hommiin kun tää on ohi ;) Niin varmaan :D

painoa on tullut jo +20 kg raskausviikkoon 22 mennessä. Syynä on vieläki jatkuva raskauspahoinvointi, joka pakottaa syömään jotain (=terveellistä) vähintään tunnin välein. Vaikka syön terveellisesti niin syön liikaa, ja syömättä ei voi jättää ellei sitten halua istua koko päivää pää oksennusämpärissä. Jatkuva ahtaminen on ainoa asia mikä pitää lento-oksennuksen kurissa. Arvatkaa huutavatko nivelet ja polvet...

Selvennykseksi vielä että aikaisemmalla kerralla mitään tällaista pahoinvointia ei ollut jolloin ei painoakaan tullut. On todella turhauttavaa kun neuvolassa sanotaan että "rajoita syömistä". Sitä ei voi rajoittaa vaikka haluaisikin! Ne joilla on ollut todella paha raskauspahoinvointi ja oksetuksen/heikotuksen jatkuva 24/7 -olotila ymmärtänevät mitä tarkoitan....

Terkka kysyi tällä kertaa että onko mulla turvotusta, mutta kun sitäkään ei ole ollenkaan, vaan ihan vaan paino nousee. Tosin se lähti nousuun kun työt lopetin ja ajokortin sain, liikkuminen on vähentynyt ihan hirveästi viimeisen 2 kuukauden aikana, tosin syynä siihen on myös ihan järkyttävät vihlaisut alapäässä, ettei oikein aina pystynyt paljon liikkumaan. Esikoisen aikana pystyin liikkumaan ihan hyvin loppuun asti, nyt on pitänyt hidastaa aika paljonkin.

Yhteistyössä