Missä vaiheessa kertoa sisaruksille tulevasta vauvasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halinappi

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
2 491
0
36
Missä vaiheessa muuten olette kertoneet sisaruksille tulevasta vauvasta?? Mietin kun normisti muksut tykkää aamulla hyökätä meidän viereen ja välillä tullaan niin että heittäytyvät äitin päälle niin mietin vaan että nyt en oikein voi antaa hypätä ettei sitten tule mitn ja kun on tuota öklötystäkin jo tullut. niin mietin vaan että jos vaan yhtäkkia kiellän niin se voi lasten mielestä olla outoa että miks äitin kanssa ei voikaan tehdä nyt näin tai noin...

Halinappi & masuasukki 4+2

no ei nuilla viikoilla mitään riskiä ole vaikka lapset syliin hyökkisivät, se sun alkio on vasta hyvä jos nuppineulanpään kokonen ja todella hyvin suojassa siellä sisuksissa.

Lapsi vaikka vain 3½v oli aika huolissaan kun yrjösin lakkaamatta. Joten päätettiin että kerrotaan jo melko aikaisessa vaiheessa. Oisko ollut rv 9 kun lapselle alettiin pikkuhiljaa puhua vauvasta ja siitä, että se aiheuttaa nyt aluksi äidille huonoa oloa.

Nyt on rv 20 ja yrjöily helpottanut, tuleva isovelikin käy päivittäin silittelemässä mun mahaa ja höpöttelee tulevalle sisarukselleen.

[QUOTE="mini";22137779]Lapsi vaikka vain 3½v oli aika huolissaan kun yrjösin lakkaamatta. Joten päätettiin että kerrotaan jo melko aikaisessa vaiheessa. Oisko ollut rv 9 kun lapselle alettiin pikkuhiljaa puhua vauvasta ja siitä, että se aiheuttaa nyt aluksi äidille huonoa oloa.

Nyt on rv 20 ja yrjöily helpottanut, tuleva isovelikin käy päivittäin silittelemässä mun mahaa ja höpöttelee tulevalle sisarukselleen.[/QUOTE]

noin minäkin varmaan menettelisin jos sisarus huolissaan äidistä.

[QUOTE="mini";22137779]Lapsi vaikka vain 3½v oli aika huolissaan kun yrjösin lakkaamatta. Joten päätettiin että kerrotaan jo melko aikaisessa vaiheessa. Oisko ollut rv 9 kun lapselle alettiin pikkuhiljaa puhua vauvasta ja siitä, että se aiheuttaa nyt aluksi äidille huonoa oloa.

Nyt on rv 20 ja yrjöily helpottanut, tuleva isovelikin käy päivittäin silittelemässä mun mahaa ja höpöttelee tulevalle sisarukselleen.[/QUOTE]

No tätäkin olen miettinyt kun esim. tytön(2,5) odotus aikana oksensin ihan siihen asti kun tyttö syntyi ja pahoinvointi oli tosi rajua.. Pojan (5v) odotusaikana taas ei ihan niin rajua olleut mutta oksentelin puoleen väliin asti aika railakkaastikin välillä...

No mää kerroin lapselle jo rv5. Oli ekana neuvolakäynnissä mukana ja on ollut kuuntelemassa myös sydänääniä (testattiin olenko jo paljon pidemmällä kuin ajateltiin). Ultrakuvat olen myös näyttänyt tytölle. Nyt rv 9vk meneillään.

Ja lapsi on 4v tyttö, joka on odottanut jo kauan sisarusta.

Uusimmat

Yhteistyössä