M
"Mietteliäs"
Vieras
Siinäpä kysymys. Tarkoitan tällä sitä, että missä vaiheessa kertominen tulee ns. niin myöhäisessä vaiheessa, että ystävä voi pahastua siitä miksei ole kuullut asiasta aiemmin? Siis jos tyyliin kertoisi vaikka vasta sitten kun lapsi on syntynyt, tai vaikkapa kuukauden sisällä syntymässä. Ystäväni, jolle kertominen siis tuntuu pulmalliselta asuu vieläpä ulkomailla, joten välttämättä emme edes ehdi tavata livenä ennen lapsen syntymää.
Hankalalta tämä kertominen tuntuu siksi, että jo edellisen lapsen syntymän jälkeen ystäväni jossain vaiheessa kysyi: "Ettehän te enää tämän jälkeen tee enempää lapsia?" Eli tiedän, etten varmasti tule sieltä suunnasta ainakaan iloisia onnitteluja kuulemaan. Ystäväni on itse lapseton, ja on tainnut kokea aika harmillisena sen, miten kasvava perhe rajoittaa minun vapaa-aikaani ja matkusteluani.
Hankalalta tämä kertominen tuntuu siksi, että jo edellisen lapsen syntymän jälkeen ystäväni jossain vaiheessa kysyi: "Ettehän te enää tämän jälkeen tee enempää lapsia?" Eli tiedän, etten varmasti tule sieltä suunnasta ainakaan iloisia onnitteluja kuulemaan. Ystäväni on itse lapseton, ja on tainnut kokea aika harmillisena sen, miten kasvava perhe rajoittaa minun vapaa-aikaani ja matkusteluani.