Missä tilanteissa käynnistyksessä niin mikä vaikuttaa siihen aloitetaanko se pillereillä vai tipalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi

Vieras
Mulla yksi käynnistys takana ja nyt mietin millaset käytönnöt on
missä tilanteissa aloittavat pillereillä ja missä tipalla??

mun edellinen aloitettiin tipalla eli aloitetaanko myös tämä?

Minulla kolme synnytystä

Ensimmäinen käynnistettiin pillereillä ja sitä käynnistettiinkin 4 päivää ennen kuin käynnistyi

toinen käynnistyi itsekseen, mutta avautumisvaihe pysähtyi 8cm ja laitettiin tippa

kolmannesta meni lapsivedet, mutta synnytys/supistukset ei alkaneet vuorokauden sisällä, joten laitettiin tippa.

mulle annettiin valittavaksi 3 vaihtoehtoa viimeksi..ekalla käynnistettiin cytotecilla,ilmeisesti sen takia kun kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään..sen valitsin kuopuksenkin kohdalla,mutta kuopus syntyikin päivää ennen käynnistysaikaa :D

yleensä sillä cytotecilla (pillereillä) siis kypsytetään kohdunsuuta eli jos ei ole yhtään kypsä tilanne ei voida aloittaa tipalla (oksitosiinilla). Jos taas olet jo valmiiksi auki jonkin verran niin voidaan puhkaista kalvot ja tippaan tai vain tippaan.

Minulla kolme synnytystä

Ensimmäinen käynnistettiin pillereillä ja sitä käynnistettiinkin 4 päivää ennen kuin käynnistyi

toinen käynnistyi itsekseen, mutta avautumisvaihe pysähtyi 8cm ja laitettiin tippa

kolmannesta meni lapsivedet, mutta synnytys/supistukset ei alkaneet vuorokauden sisällä, joten laitettiin tippa.

Minullakin tuo tilanne että lapsivedetlähti ja seuraavana aamuna tipalla käynnistys.
Nyt on ihan eri tilanne ja mietin että kun ei alapäässä välttämättä ole mitään tapahtunut niin onkohan nyt siis tapletit.

Tabletteja käytetään kun kohdunsuuta pitää vielä kypsyttää, tähän voi mennä kauankin.

Tippa laitetaan yleensä jo synnytyksen käynnistyttyä, sitä käytetään yleisemmin tukemaan synnytyksen edistymistä ei niinkään käynnistykseen.

Jos kohdunsuu on auki, kalvojen puhkaisulla saadaan yleensä synnytys käynnistymään ilman kemikaaleja.

Yhteistyössä