missä päin ulkomaita olet käynyt?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pauliina76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pauliina76

Vieras
minne haluaisit matkustaa ja mikä on ollut tähän mennessä paras paikka?
Mä olen käynyt Ruotsissa ja se on ollu paras paikka, mutta haluan Englantiin :heart:
 
Mä oon käyny Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Italiassa, Unkarissa ja Venäjällä.
Italia oli ihana, olin Sisiliassa, ihan etelä-osassa. Haluaisin käydä siellä uudestaan, ja haluaisin käydä myös Islannissa.
 
Dubai on ollut ehdottomasti paras lomakohde tähän mennessä.

Toki paljon nähtävää vielä, mutta näistä 4-6h lennoista Arabiemiraatit on vieneet voiton. Tammikuussa lähdetään Egyptiin, katsotaan mitä se tuo tullessaan. Ennen lapsia reissattiin euroopassa ja välimeren/pohjois- Afrikan/lähi-idän kohteissa paljonkin. Viime vuosina lasten kanssa on käyty pisimmillään kanarialla ja keski- ja etelä-euroopassa. vuonna 2009 lapset 5 ja 3v, lähdetään viimeinkin thaimaaseen.
 
Ruotsissa asutaan nykyään. Muuten olen käynyt muinaisessa Neuvostoliitossa, Italiassa, Espanjassa, Thaimaassa ja Egyptissä.

Italiassa Rooma oli oli varmaan vaikuttavin paikka missä olen ollut. Thaimaahan kaipaisin kuitenkin eniten uudestaan.
 
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Venäjä ja Unkari.

Unkari oli aivan ihana maa. Ihastuin Budapestin yli kaiken. Se joki oli aivan upea näky korkealta. Muutenkin pidin maasta kaikin puolin =)

Toki muuallekin haluaisin, mutta minne sitä en tiedä :D
 
aika monessa maassa Euroopassa, PohjoisAmerikassa, Aasiassa ja Afrikassa on tullut käväistyä, joissakin useammankin kerran ja joissakin pidemmänkin aikaa kuin viikon tai kaksi.
Paras paikka.... hmmmm monesti se on se viimeinen eli nyt voisi sanoa vaikka irlanti tai Egypti, mutta myös puolitoista kuukautta aikanaan yksin kaukoidässä oli aikamoinen elämys kirjeystävän siskon häineen yms. Ja kai siellä Italiassakin on jotakin kun on siellä tullut useimmin käytyä jos ruotsia eli lasketa tuohon lukumäärä vertailuun.
nyt on matka tuonne Afrikkaan varattuna ja innolla koko perhe odotetaan sitä.
haaveissa on Japani, UusiSeelanti ja Peru tai sitten Islanti joka tuntuu mahdolliselta toteuttaa jopa koko perheen matkana ilman sitä kauan odotettua lottovoittoa =)
Jokainen matka ja jokainen maa antaa aina jotakin ja aina oppii jotakin uutta, jos matkaan lähtee avoimin mielin ja silmin.
 
Lontoossa ja Brightonissa, jos Englannista puhutaan. Lisäksi olen käynyt mm. Australiassa, Vanuatulla, Fiji-saarilla, Egyptissä, Espanjassa, Saksassa, Ruotsissa, Singaporessa, Kiinassa, jenkeissä Friscossa ja New Orleansissa sekä mantereen ulkopuolella Hawaijilla, Virossa ja Ranskassa. Nyt ei tule heti mieleeni muita, mutta on varmaan joku maa vielä lisäksi. Niin, Kreikassa ja Portugalissa toki ainakin.
 
Kerran olen käynyt Ruotsissa, se on ollu ehdottomasti paras paikka :D

Nyt jos miehen kans lähettäis johonkin niin me mentäis Islantiin tai Uuteen-Seelantiin...se olis kyllä ihanaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Venäjä ja Unkari.

Unkari oli aivan ihana maa. Ihastuin Budapestin yli kaiken. Se joki oli aivan upea näky korkealta. Muutenkin pidin maasta kaikin puolin =)

Toki muuallekin haluaisin, mutta minne sitä en tiedä :D

Mulla samat maat, lisäksi Kreikka ja Italia. Johonkin lämpimään rantakohteeseen kaipaisin perheen kanssa. Kaukomaat kiehtoo jossain määrin, mutta ehkä se on enemmän sellasta haaveilua vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
aika monessa maassa Euroopassa, PohjoisAmerikassa, Aasiassa ja Afrikassa on tullut käväistyä, joissakin useammankin kerran ja joissakin pidemmänkin aikaa kuin viikon tai kaksi.
Paras paikka.... hmmmm monesti se on se viimeinen eli nyt voisi sanoa vaikka irlanti tai Egypti, mutta myös puolitoista kuukautta aikanaan yksin kaukoidässä oli aikamoinen elämys kirjeystävän siskon häineen yms. Ja kai siellä Italiassakin on jotakin kun on siellä tullut useimmin käytyä jos ruotsia eli lasketa tuohon lukumäärä vertailuun.
nyt on matka tuonne Afrikkaan varattuna ja innolla koko perhe odotetaan sitä.
haaveissa on Japani, UusiSeelanti ja Peru tai sitten Islanti joka tuntuu mahdolliselta toteuttaa jopa koko perheen matkana ilman sitä kauan odotettua lottovoittoa =)
Jokainen matka ja jokainen maa antaa aina jotakin ja aina oppii jotakin uutta, jos matkaan lähtee avoimin mielin ja silmin.

Joskus ainakin matka Islantiin on ollut ihan tuhottoman kallis? Mulla haaveena, enkä ole "uskaltanut" edes katsella hintoja.... Siis sinnekkö pääsee nykyään ilman lottovoittoa?? Koko perhe?? Pitääkin kai googlettaa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
aika monessa maassa Euroopassa, PohjoisAmerikassa, Aasiassa ja Afrikassa on tullut käväistyä, joissakin useammankin kerran ja joissakin pidemmänkin aikaa kuin viikon tai kaksi.
Paras paikka.... hmmmm monesti se on se viimeinen eli nyt voisi sanoa vaikka irlanti tai Egypti, mutta myös puolitoista kuukautta aikanaan yksin kaukoidässä oli aikamoinen elämys kirjeystävän siskon häineen yms. Ja kai siellä Italiassakin on jotakin kun on siellä tullut useimmin käytyä jos ruotsia eli lasketa tuohon lukumäärä vertailuun.
nyt on matka tuonne Afrikkaan varattuna ja innolla koko perhe odotetaan sitä.
haaveissa on Japani, UusiSeelanti ja Peru tai sitten Islanti joka tuntuu mahdolliselta toteuttaa jopa koko perheen matkana ilman sitä kauan odotettua lottovoittoa =)
Jokainen matka ja jokainen maa antaa aina jotakin ja aina oppii jotakin uutta, jos matkaan lähtee avoimin mielin ja silmin.

Joskus ainakin matka Islantiin on ollut ihan tuhottoman kallis? Mulla haaveena, enkä ole "uskaltanut" edes katsella hintoja.... Siis sinnekkö pääsee nykyään ilman lottovoittoa?? Koko perhe?? Pitääkin kai googlettaa...

no pientä säästämistä kyllä vaatisi mutta kuitenkin on niitä IcelandAirin lentotarjouksia ja jos siellä vaikka vuokraisi auton ja yöpyisi jossakin muualla kuin viiden tähden hotelleissa.
icelandAirin lennot about 700 per naama veikkaisin... ja majoitukseen koko perheelle varmaan saa miettiä jonkun 150 - 200 euroa per yö (siis kaksi lasta meillä ).
googasin icelandairin hintoja, nyt näyttäisi olevan talvitarjousta reykjavikiin 339 euroa....
Halvemmaksi Islanti kuitenkin tulisi kuin Japani tai UusiSeelanti...

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
aika monessa maassa Euroopassa, PohjoisAmerikassa, Aasiassa ja Afrikassa on tullut käväistyä, joissakin useammankin kerran ja joissakin pidemmänkin aikaa kuin viikon tai kaksi.
Paras paikka.... hmmmm monesti se on se viimeinen eli nyt voisi sanoa vaikka irlanti tai Egypti, mutta myös puolitoista kuukautta aikanaan yksin kaukoidässä oli aikamoinen elämys kirjeystävän siskon häineen yms. Ja kai siellä Italiassakin on jotakin kun on siellä tullut useimmin käytyä jos ruotsia eli lasketa tuohon lukumäärä vertailuun.
nyt on matka tuonne Afrikkaan varattuna ja innolla koko perhe odotetaan sitä.
haaveissa on Japani, UusiSeelanti ja Peru tai sitten Islanti joka tuntuu mahdolliselta toteuttaa jopa koko perheen matkana ilman sitä kauan odotettua lottovoittoa =)
Jokainen matka ja jokainen maa antaa aina jotakin ja aina oppii jotakin uutta, jos matkaan lähtee avoimin mielin ja silmin.

Joskus ainakin matka Islantiin on ollut ihan tuhottoman kallis? Mulla haaveena, enkä ole "uskaltanut" edes katsella hintoja.... Siis sinnekkö pääsee nykyään ilman lottovoittoa?? Koko perhe?? Pitääkin kai googlettaa...

no pientä säästämistä kyllä vaatisi mutta kuitenkin on niitä IcelandAirin lentotarjouksia ja jos siellä vaikka vuokraisi auton ja yöpyisi jossakin muualla kuin viiden tähden hotelleissa.
icelandAirin lennot about 700 per naama veikkaisin... ja majoitukseen koko perheelle varmaan saa miettiä jonkun 150 - 200 euroa per yö (siis kaksi lasta meillä ).
googasin icelandairin hintoja, nyt näyttäisi olevan talvitarjousta reykjavikiin 339 euroa....

Apua, meitä on 7... Vaikka taidetaan tarvita sitä lottovoittoa, mentäisiin ihan mihin vaan:( Mutta jos vaan isompien kanssa niin sitten... Olis kyllä ihanaa päästä!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
aika monessa maassa Euroopassa, PohjoisAmerikassa, Aasiassa ja Afrikassa on tullut käväistyä, joissakin useammankin kerran ja joissakin pidemmänkin aikaa kuin viikon tai kaksi.
Paras paikka.... hmmmm monesti se on se viimeinen eli nyt voisi sanoa vaikka irlanti tai Egypti, mutta myös puolitoista kuukautta aikanaan yksin kaukoidässä oli aikamoinen elämys kirjeystävän siskon häineen yms. Ja kai siellä Italiassakin on jotakin kun on siellä tullut useimmin käytyä jos ruotsia eli lasketa tuohon lukumäärä vertailuun.
nyt on matka tuonne Afrikkaan varattuna ja innolla koko perhe odotetaan sitä.
haaveissa on Japani, UusiSeelanti ja Peru tai sitten Islanti joka tuntuu mahdolliselta toteuttaa jopa koko perheen matkana ilman sitä kauan odotettua lottovoittoa =)
Jokainen matka ja jokainen maa antaa aina jotakin ja aina oppii jotakin uutta, jos matkaan lähtee avoimin mielin ja silmin.

Joskus ainakin matka Islantiin on ollut ihan tuhottoman kallis? Mulla haaveena, enkä ole "uskaltanut" edes katsella hintoja.... Siis sinnekkö pääsee nykyään ilman lottovoittoa?? Koko perhe?? Pitääkin kai googlettaa...

no pientä säästämistä kyllä vaatisi mutta kuitenkin on niitä IcelandAirin lentotarjouksia ja jos siellä vaikka vuokraisi auton ja yöpyisi jossakin muualla kuin viiden tähden hotelleissa.
icelandAirin lennot about 700 per naama veikkaisin... ja majoitukseen koko perheelle varmaan saa miettiä jonkun 150 - 200 euroa per yö (siis kaksi lasta meillä ).
googasin icelandairin hintoja, nyt näyttäisi olevan talvitarjousta reykjavikiin 339 euroa....

Apua, meitä on 7... Vaikka taidetaan tarvita sitä lottovoittoa, mentäisiin ihan mihin vaan:( Mutta jos vaan isompien kanssa niin sitten... Olis kyllä ihanaa päästä!!


Minä innostuin Islannista joskus kauan kauan sitten kun joku radiotoimittaja (Blomberg? ) meni jollakin kalastajalaivalla Islantiin ja sitten radiossa kertoi siitä matkastaan. mutta Islannissa on käsittääkseni halvempaakin majoitusta, jotakin makuupussijuttua joissakin "majoissa" ilman kaikkia mukavuuksia tai jaetut makuusalit retkeilymajatyyliin.
 

Yhteistyössä