Missä menee sinun rajasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras m.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras m.

Vieras
Luin aloituksia ja mieleeni ainakin jäi et miehet ovat laiskoja ja eivät osallistu joulun rakenteluun.. Tai jos tekeevät nii ei mee aikataulut oikein?
Sillä kysymään et mikä teko sinulle mieheltäsi riittäsi et saisit onnellisen ja iloisen joulun?
Miehet varmaan onkin kokemattomimpia järjestämään joulujärjestelyjä tai nii ainakin meillä on.. mut teen paljolti ns. omat hommani (haen kuusen ja jne.)
Ja meillä on ennalta sovittu mitä jouluksi hommamme ja miten sen järjestämme nii siitä ei tarvitse riidellä.. nii ei ole määräilyä tai yksipuolisia päätöksiä ja kaikilla on mukava joulu?

Sillä kysymään et mikä teko sinulle mieheltäsi riittäsi et saisit onnellisen ja iloisen joulun?

Me ei ole sovittu työnjakoa muutenkaan, vaan yleensä kotihommia tehdään yhdessä. Ihan tasapuolisesti.

Eikä ole mitään jouluaskaretta, jolla mies erityisesti voisi ilahduttaa. Imurointi ja roskien vienti on sellaista arkea, ei mitään eritystä jouluaskaretta. Siis niitä hoidellaan muutenkin yhdessä.

Ilmoisen joulun saan, jos kaikki sujuu kuten arjessakin, yhdessä.

hmm, no mä oon kotoa tottunut että äiti ja lapset siivoaa, yhdessä haetaan kuusi ja isä pasitaa kinkun ja auttaa ruokien valmistuksessa miten töiltään kerkiää...

nyt omassa huushollissa exän kanssa totuin siihen että mä hoidin kaiken.. nyt nyksän kanssa eka joulu ja kumpikaan ei ota ressiä :D
siivoiltu on molemmat ja jouluruokia ei tehdä kun mennään aattona miehen vanhemmille syömään..
mutta jatkossa sitten odotan että mies: paistaa kinkun, auttaa jouluruokien tekemisessä, ja osallistuu about kaikkeen... (ja kinkun saa paistaa ihan itekseen, hankin jopa kinkun paisto pullon sille :D)

En mä tiedä kumpi on kokeneempi joulujärjestelijä :D Tosin meillä ei kauhean tiukkoja tämä-pitää-olla-näin perinteitä olekaan. Tosin mä taidan olla se, joka kammoaa tiukkoja perinteitä. Jos on oikein kiire, meilläkin jaetaan tehtävät etukäteen ja loput tekee se, joka ehtii ja jaksaa. Varmaan jotain on joskus jäänyt tekemättäkin, mutta kuka niitä muistaa ;)

No kun itse olen raskaana rv37 niin on kyllä jäänyt ostoksilla käynnit aika pitkälti miehelle, joka myös osti joulusiivouksen kotiimme, laittelee jouluruokia, ja vielä ohessa jaksaa touhuta esikoisenkin kanssa.

Melkein kysyisin että missä miehellä menee raja mun kans... :ashamed:

Okei on ollut aikoinaan toisinkin päin, kun tuntui että joudun kaiken tekeen itse. Mutta uskonette kun sanon, että tänään olen miehelleni niin kiitollinen kaikesta huoienpidostaan ja rakastan valtavasti :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
teen mitä teen, ei ole ketään valittamassa =)
Sama juttu. Ja käytän avukseni lapsityövoimaa. Paitsi ettei tuo enää ole mikään lapsi. Ilman ärtymystä sujuu jouluvalmistelut, kuopus on oman huoneensa jo kuurannut katosta lattiaan, joten ehtii siivoilemaan kanssani tätä muuta huushollia jahka tuolta sängystään kömpii ylös.

Kinkkuhan paistuu uunissa itsekseen tuntitolkulla. Ei kai sen "paistaminen" ole mikään varsinainen työsuoritus :whistle:

Täältä juttuja lukeneena sanoisin, että hyvä mies on se, joka kysymättä tarttuu imuriin ja imuroi kodin ja vie sen jälkeen lapset pariksi tunniksi pihalle.

Täällä pientä ongelmaa aiheuttaa se että miestä ei joulu kiinnosta lainkaan ei ole koskaan kiinnostanut ja itse olen joulu ihminen. No ei toista voi muuttaa joten olkoon sitten . Muuten kyllä on ihana mies ja isä .

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ei mulla oo mitään valittamista :)

Jatkakoon samaa rataa, eli täysin osallistuen perhe-elämään, oli joulu tai ei..

Tässä tuli kiteytetysti se, mitä minäkin tuolla ylinnä yritin solkottaa. Eli ei se joulu poikkea juuri muista päivistä. Eikä miehen pidä tsempata jouluna, vaan elää aina mukana :D

mä en tajunnut täysin kysymystä, mut meillä ei ole ennaltasovittuja juttuja. se tekee kuka ehtii ja jaksaa. mieheni on yrittäjä joten joskus tulee yllätyksiä kuten eilen illalla, pääsi kotiin vasta puoli 8 illlalla. no, mehän haettiin lasten kanssa kuusi kolmistaan sisään. kävin parin sukulaisen luona navigaattori apunani. hoilattiin ihan täysillä joululauluja autossa ja esikoinen opasti mihin ajetaan, se pitele navigaattoria käsissään ja oli niin ihanan tarkeenä sen kanssa "nyt äiti ota vasen kaista ja seuraava erkanemiskaista vasemmalle... :D hyvin äiti menee, sä osaat mennä tosi hyvin!

ja meillä on lapset sen verran isoja (kolmanluokkalainen ja eskarilainen) et voivat auttaa jo ihan oikeasti. mun miehen ei TARVII tehdä mitään, jotta mä olisin tyytyväinen, tuo onneksi kuitenkin tekee. se ei ole luokkaa "töistä suoraan sohvalle makaamaan" vaan se on puuhapete. jos se on kotona, se tekee aina jotain. ei osaa vaan olla. en muista et mun olisi ikinä pitänyt ajatella et "eiks toi ukko vois tehdä"

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kinkkuhan paistuu uunissa itsekseen tuntitolkulla. Ei kai sen "paistaminen" ole mikään varsinainen työsuoritus :whistle:

Täältä juttuja lukeneena sanoisin, että hyvä mies on se, joka kysymättä tarttuu imuriin ja imuroi kodin ja vie sen jälkeen lapset pariksi tunniksi pihalle.

Okei, mulla on sitten super hyvä mies :D
Hän on kyllä se kokeneempi joulujärjestelijä, hakee kuusen, paistaa kinkun jne. Ja nyt kun oon töissä niin tekee lasten kanssa joulusiivonkin.
Mutta pääosin siis yhdessä kotitöitä jaamme ja teemme -ja näin joulunäkin.

Mies kanto kuusen ja hoiti sen jalkaan kiinni. Jos vielä ehtii mulle jonku lahjan hakemaan niin hyvä.
Mies painaa ympäripyöreitä päiviä ku täytyy 3 päivässä tehdä 5 päivän työt + extrahommat, joten on sillä tekemistä ilman et kotiin tullessa lyötäis moppi käteen

Meillä ei kyllä mies juuri mihinkään muuten osallistu kuin nimellisesti. Täydellinen joulu olisi sellainen että mies päättäisi itse mitä HÄNEN sukulaisilleen ostetaan lahjaksi. Ainut asia mitä pyydän :D

Yhteistyössä