Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras1234:
Se on vanhemman tehtävä olla kokoajan sillätavoin läsnä ettei pienet lapset vahingoita itseään tai toisiaan. Siinä ei liene mitään epäselvää. 3v ei ole ollenkaan korostan OLLENKAAN vastuussa teoistaa koska on vielä aivan liian pieni ymmärtämään syy-seuraussuhteita teoistaa tavalla, että voisi olla niistä konkreettisesti vastuussa. Vastuu on siis sinulla äitinä PISTE.
Pitäisikö mun hengittää niiden niskaan koko ajan? Asioita sattuu, vaikka olisin ihan vieressä, koska en ehdi reagoida kaikkeen. Toki jossain määrin pystyn ehkäisemään vahinkoja lapseni tuntien. En olekaan väittänyt, että lapsi olisi vastuussa. Ja koska vastuu on minulla, niin mietin, että pitäisikö sisarukset erottaa kokonaan toisistaan.
Se ei ainkaan olisi hyväksi tälle 3vuotiaalle,jos siis tarkoitats itä että hän joutuisi vanhemmistaan eroon:/
Ei ole hyväksi tietenkään 2vuotiallekaan,mut enemmän tuo 3v sua tarttee..äitiään..
Joskus tuntuu siltä, ettei tuo vanhempi kaipaa meitä pätkän vertaa. Vanhempiaan siis. Kyllä se sisaruksensa perään kyselee. Nuorempi taas kyselee jatkuvasti poissaolevan vanhemman perään. Ainakin haluaa varmistaa, että on vielä olemassa, ja tulossa vielä kotiin.
Molemmat lapset tarvitsevat vanhempiaan ihan yhtä paljon mun mielestä. Molemmat tarvitsevat myöskin turvallisen kasvuympäristön. Toinen on vaaraksi itselleen ja muille. Mä näin kerran unessa, että esikoinen kuristi mut, kun mä nukuin.