Missä kunnossa hampaasi ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammaspeikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammaspeikko

Vieras
Itse juuri kyselin siitä puudutteesta, tuli samalla mieleen että kuinka moni olisi hammaslääkärin tarpeessa muttei hammaslääkäripelon takia ole saanut varattua aikaa?

Itse venytin viime tippaan ja nyt tosiaan lohkes jo pieni pala takahampaassa missä reikä :( saas nähdä joudunko juurihoitoon!!! omaa tyhmyyttä siis kun en ole saanut aikaiseksi tarkastuttaa väliajoin hampaita. mutta kun hammaslääkärissä alkaa aina ahdistamaan.. siis minulla on myös sosiaalistentilanteiden pelkoa yms.. joten ahdistaa olla siihen tuoliin "vangittuna"

Onko muilla päässyt tilanne näin pahaksi?

Hyväs ja huonos.

Kerrankin olin ajoissa ongelmieni kanssa liikkeellä ja nyt ollaan tekemässä juurihoitoa joka muuten ei koske sitten tippaakkaan :xmas: Kaks kertaa nyt ronkittu tuon yhen hampaan juuria ja melkeen meinaa nukahtaa siihen penkkiin kun lääkäri rassaa juurikanavia suuremmiksi (eikä oo ees puudutettu).

Muuten sit on ihan jees kunnossa.

Ihan sinänsä ok mutta reikiä kyllä tulee. Ei kuitenkaan mitään pahoja ole ollut. Käyn tarkastuksessa aina kun kutsu käy. Vuoden välein on ollut välilläja nyt on kahden vuoden väli eli seuraava kutsu tulee helmikuussa.

Ja pelkään niin perkeleesti aina.

Niin hyvässä kun noivat olla.
Pelkäsin hammaslekurilla menoa niin paljon et lykkäsin sitä aina vaan eteenpäin kymmenen vuoden ajan.
Sit kun keräsin rohkeutta mennä, niin päätin samalla fiksata kaikki kuntoon.
Enää yks viisuri pois ja tää turpa on kondiksessa.

Mie koitan säännöllisen epäsäännöllisesti käydä, parin vuoden välein. Vielä ei ole 25v aikana ollut yhtään reikää (koputan puuta kolmesti ) mutta hammaskiveä senkin edestä kertyy :/
Pesen iltaisin ja aamuisin hampaat.

En ehkä pelkää, mutta en pidä hammaslääkärissä käynnistä.

Todella huonossa kunnossa. Vuoden sisällä on murtunut 5-7 hammasta. Kaikkiin niihin tehdään juurihoito. Ei juurihoitoa kannata pelätä. Se ei juuri satu. En tiedä miksi ihmisiä pelotellaan juurihoidolla kun ei se niin kummallista ole.

Kunnon tarkastuksessa kävin viimeksi 6 vuotta sitten. Silloin todettiin 2 reikää joista toisen kävin vain hoitamassa. Nyt jouduin käydä hammaslääkärissä kun yksi hammas lohkesi. Siinä oli ollut reikä jo vuosia mut en uskaltanut mennä tarkastukseen. Syynä on se, että minulla puudutukset eivät tehoa. Aina vihloo ihan kauheasti vaikka puudutusta lisätäänkin. Olen synnyttänyt 2 lasta ilman kivun lievitystä ja tuo vihlova kipu on paljon kauheanpaa. Olen saanut myös huonoa kohtelua h.lääkärissä. Eivät siellä tädit usko, että voi niin paljon vihloa vaikka puudutus laitettu. Aina vähätellään ja minä melkein väännän itkua....

Joo tiedän, että hölmöä valitusta.....

Kunnossa ovat, ainoostaan vanhoja paikkoja joudutaan aika ajoin fiksaamaan. Ja ne on teinivuosien perua... :headwall:
Nykyään käyn yksityisellä kun sinne pääsee helpommin. Ennen jännitin hammaslääkäriä mutten enää kun tuo oma hammaslääkäri on niin ihana :)

Vinothan nämä on eikä kovin valkoisetkaan, mutta sillehän mä en voi mitään ilman lottopottia :D

Yhteistyössä