Missä kohdassa/millaisina liikkeet tuntuu, jos vauva perätilassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ainaki tuntuu navan alapuolella, tooooosi alhaalla yleensä, tuola häpyluun tietämissä melkeenpä. Mutta tää ipana ja koko massu on muutenki kyllä tosi alhaalla.

Minä olen rv 35 menossa, ja perjantaina todettiin vauvan olevan perätilassa. Jalat on suoraan alaspäin, joten tuolla ihan alavatsalla ja virtsarakkoon tuntuu liikkeet. Jos vauva on peppu alaspäin, niin silloinhan ne liikkeet voi tuntua myös kyljissä.

Itse on tuota asentoa osannut edes arvata, kun edellispäivänä oli vielä pää alaspäin.

Kälyni keksi lapsen olevan perätilassa siitä, että tunsi hikan hyvin korkealla. En kyllä muista tarkemmin kun tästä on jo monta vuotta. Kälyllä sekä omalla äidilläni myös vauvan pää oli niin epämiellyttävästi kylkiluissa kiinni että oma liikkuminen ja hengitys oli tosi hankalaa. Itselläni vauvan pylly kyllä riitti siihen.

Kälyni keksi lapsen olevan perätilassa siitä, että tunsi hikan hyvin korkealla. En kyllä muista tarkemmin kun tästä on jo monta vuotta. Kälyllä sekä omalla äidilläni myös vauvan pää oli niin epämiellyttävästi kylkiluissa kiinni että oma liikkuminen ja hengitys oli tosi hankalaa. Itselläni vauvan pylly kyllä riitti siihen.

Juu, tämä myös. Pää tuntuu isona mollukkana tuossa rintojen alla.

Itselläni lapsi oli koko raskauden perätilassa ja tunsin jalkojen heiluttelun tosi alhaalla, jossain häpyluun takana. Napanuora oli 3 kertaa lapsen kaulan ympäri, joten hän ei muuten sitten juurikaan päässyt kiemurtamaan, vaan istui kohdussa "löysässä hirressä"

Lopussa kallo hiersi kylkiluita ja siitä tunsin, mutta ikänsä synnärillä töissä olleet kätilötkään eivät vatsan päältä tunteneet lapsen olevan perätilassa. Omassa neuvolassa terveydenhoitaja mukamas tunsi lapsen olevan oikeinpäin eli pää alaspäin. Liikkeitä tunsin molemmilla sivuilla ja niitäkin aika vähän. Oli laiska vauva eikä se paljon liikkunut vaikka kaikki kunnossa.

[QUOTE="vieras";23253879]Liikkeistä en niinkään tunnistanut,mut peppua en löytäny tunnustelemalla.
Hikka tuntui rintojeni alla,se oli se merkki perätilasta:D[/QUOTE]

mulla hikka taas on tuntunu tosi alhaalla. samoin sydänäänet löyty aina alhaalta. pää tosin tuntu isona pallona oikeen puoleisten kylkiluitten alla.

Yhteistyössä