Minä olen aina ihmetellyt että mikä siinä perunassa on niin ihmeellistä että sillä pitää aina aloittaa.. pottu ja maissikin on myös aikamoista tärkkelyspyttyä ja maissi on aivan kamalan makuistakin, ainakin valmissoseet. En itse aloittaisi kummallakaan ettei heti ole suolisto tukossa! On niin paljon muitakin kasviksia, jotka maistuvat jollekin ja ovat paljon parempia ravintoarvoiltaan ja sisältävät kuituja.
Meidän tyttö vielä ole kumpaakaan edes saanut, perunan ajattelin lisätä vasta 8 kk iässä, kuten pasta ja riisikin. Meillä aloitettiin bataatilla ja luumulla, sitten vihanneksista palsternakka, kukkakaali, kesäkurpitsa, maa-artisokka, parsakaali etc.. ja hedelmiä/marjoja oli ensimmäisinä ruusunmarja, vadelma, mansikka, mango ja persikka. Lihat aloitin kanalla, sitten lohi ja seuraavana tulee kalkkuna. Ummetusta ei ole vielä ollut, 8 vkoa on syöty kiinteitä ja kaurapuurokin ollut kuvioissa jo monta viikkoa. Olen kyllä lisännyt ruoka-aineita aika nopsaan tahtiin kuin ei kummallakaan vanhemmalla eikä sukulaisillakaan ole oikein mitään allergioita.
Minä teen ruokasoseet itse, hedelmät ostan purkissa ja marjat omasta pakkasesta. Kerran yritin syöttää tytölle kaupan jotain broileri-kasvishässäkkää mutta ei oikein uponnut. Yritin itse syödä sitä lisättyäni suolaa ja pippuria mutta maistui ihan p:ltä... siitä lähtien olen pitänyt ohjenuorana että vauvalle en syötä mitään mikä ei omassa suussa maistu hyvälle. Suolattomuus ei ole ongelma, vain se jos mössössä ei ole tunnistettavissa yhtään oikeaa makua!