Missä ihmiset on ollu ihmisbiologian tunneilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Joka päivä täällä on joku kyselemässä mahdollisesta raskaudesta / ehkäsyasioista / menkkoihin liittyvistä asioista. Eikö ihmiset tosiaan ole ollu koulussa tunneilla mukana, vai eikö asiat vaan pysy muistissa?
Ja en kohdista tätä nyt kehenkään erityisesti, enkä sano pahalla, ihmettelen vaan.

Mun mielestä täällä lähinnä kysellään muiden kokemuksia, kun se ihmis keho nyt kaikilla ei toimi just niinku kirjassa ;) Ja hei ei millään pahalla. Oon saanu itekki vastauksia moneen asiaan ku joku kysyy..

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
"ihmisbiologia" :) ootko kuullu sanasta ihmisen anatomia?

Ihan meidän kouluaikana se oli biologia-niminen oppiaine, ja siihen liitty ihmisenbiologia. Peruskoulussa siis. En tiedä tän päiväsiä nimityksiä, mitä kouluissa käytetään ko aineesta

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
"ihmisbiologia" :) ootko kuullu sanasta ihmisen anatomia?

Ihan meidän kouluaikana se oli biologia-niminen oppiaine, ja siihen liitty ihmisenbiologia. Peruskoulussa siis. En tiedä tän päiväsiä nimityksiä, mitä kouluissa käytetään ko aineesta[/quot

Tänä päivänä vielä yläasteen oppikirjan nimi on : Biologia, ihminen.

Täällä monesti joku kirjoittaa että esim tuntee munasarjat, mä en oikeesti tiedä edes mitä ne ja miten ne voisi tuntea sormilla (?).

No olen verikammoinen ja suurimman osan ajasta ihmisen biologin tunneilla tein jotain muuta kun kuuntelin/katselin opettajan juttuja jotka sai mut melkeen pyörtymään. Onneksi sain mennä ulos luokasta, kun käsiteltiin hirven sydäntä (kai se jotenkin liittyi ihmisen sydämen toimintaan). Ne ihmisbiologian tunnit oli oikeesti ihan kammottavia ettei kyllä siitä aiheesta muista yhtikäs mitään.

Ja kuukautiset mulla alkoi 10-vuotiaana, aivan liian aikaisin. Olen aina niitä sydämestäni vihannut ja kieltänyt itseltäni niiden olemassaolon. Mä en tiedä paljonkaan kuukautisiin liittyviä asioita, koska mua oksettaa ajatella niitä.

Raskaudesta sentään mulla on kymmeniä kirjoja ja kyllä mä raskaudesta tiedän aika hyvin. Mutta edelleen on esim naisen kehon toimintaan liittyvien asioiden tietämys on hyvin lapsen kengissä esim tuon munasarjan osalta.

Yhteistyössä