Missä iässä olette tehneet ns viimmeist lapsenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"veera"

Vieras
Itsellä kriisi, olisko tämä jotain alkavaa 30-kriisiä vaikka aina olen sanonut etten ala kriiseilemään :))

Itse täytän 28 tänä vuonna. Lapsia meillä on 2. Nyt kuitenkin tähän väliin tulee opiskelua joten aloin miettimään et ehdinkö enää tekemään lapsia kun en kuitenkaan halua olla mikään vanhus kun niitä teen. Ehdinkö mä vielä ?:))

Toki eihän nuo opiskelut ota kun ehkä parisen vuotta, mut silti jotenkin mietityttää lapsi asia, vaikka voihan niitä tehdä samalla kun opiskeleekin...

Viimenen syntyi kun olin 24, mies jonossa vasektomiaan joten enää en aio poikia IKINÄ. Kaksi löytyy jo ja kyllä, olen 100% varma päätöksestäni.

Täytän pian 26...

Lisään vielä että monet mun ystävät on saaneet ekat lapsensa vasta lähempänä 35v ja oon ajatellut että ovat olleet ihan normaaleja nuoria äitejä ja vasta jälkikäteen tajunnut että ovat JO (:D) muka niin vanhoja. Olet vielä tosi nuori, monet ei vielä ton ikäsenä ole edes aloittaneet.

Viimeksi muokattu:
35 v olen kun toistaiseksi viimeinen muksu syntyy, eli kesäkuussa. En tiedä vielä, jääkö hän viimeiseksi.

27 & 29 olin kun kaksi ekaa lasta sain.

En tiedä, ehditkö sä vielä - se on niin yksilöllistä. Mulla raskaaksi tuleminen 35 v iässä oli superhelppoa: kierukka pois perjantaina, raskaus alulle la-su. Mitä jaksamiseen tulee, niin hyytymisen merkkejä ei ole näkyvissä vielä :)

No mä sain kolmannen lapseni 29-vuotiaana, mutta mä löysinkin ton elämänkumppanini jo 19-vuotiaana (22-vuotiaana sai esikoisemme). Meillä lapsiluku täysi, mutta hyvin monet minun kanssani samanikäiset ystäväni ovat saaneet esikoisensa tänä vuonna ja ikää siis löytyy 34 vuotta. Eli kyllähän sä vielä ehdit.

Viimeisen, kolmannen sain viime vuoden puolella 2 vk ennen kun täytin 36. Ekan sain kun olin täyttänyt 30v. Amk opiskelun aikana on kaks viimeistä lasta syntyny ja vielä on ainakin vuosi opiskelua jäljellä.
Se koska itse kokee olevansa vanha on täysin henkilökohtanen asia. Mä en todellakaan koe että mä olisin mitenkään vanha. Eli mun mielestä sä ehdit tehävaikka mitä, joko vauva ensin ja sitten opiskelu tai toisinpäin tai vauva kesken opiskelun.

Ensimmäiset lapset sain 19 ja 22 ja lapset piti olla tehtynä. Kas kummaa, kun moni ystävistä alkoi odottamaan esikoista, niin minullakin tuli vauvakuume. Kuumeilimme sen vuoden ja päätimme tehdä vielä yhden muksun. Nyt se puolen vuoden ikäinen poika tuhisee tuolla päikkäreillä. Ikää minulla oli kuopuksen synnyttyä 33v. Ja tämä on nyt sitten viimeinen.

esikoisen sain 18v. ja kuopuksen 20v., eli kaksi lasta, ikää nyt 27v. ja enempää tuskin koskaan enään aion tehdä, en sentään piuhoja poikki vielä halua multa tai mieheltä, mutta ollaan molemmat sitä mieltä, että nyt nautitaan tästä arjesta kun lapsetkin jo itse osaavat touhuta ja toimia, eikä tarvitse öisin heräillä ollenkaan.

Mä olin 20 vuotias kun eka ja vika syntyi. Nyt kun muksu on jo 8v. olen miettinyt, että jos sittenkin vielä yksi. Mutta hyvin mahdollista että tämä lapsi jää ainoaksi.