Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
en tiedä mistään "riski-iästä", mutta itse en tee lapsia sen jälkeen kun 25v on mittarissa. ihan jo sen takia että sitten kun lapset on muuttamassa kotoa pois, olen itse "vasta" n. 40v.
en missään nimessä haluaisi tilannetta että nuori lapseni joutuisi hautaamaan minut juuri kotoa muutettuaan, näitä tapauksia esiintyy nyt ala-aste kavereillani, he juuri saaneet opiskelut päätökseen ja muuttaneet omilleen tässä parin vuoden sisällä, yhdeltä kuoli isä ja toiselta äiti, 65-74v molemmat.
Mä en tiedä miten pitkään sun lapset ajatteli kotona asua, mutta aika pitkään saa asua jos on vasta sit muuttamassa pois kun vanhemmat 65-74v.. Mun vanhemmat on saaneet mut 28v ja siskon 31v ja ollaan molemmat asuttu jo vuosia pois lapsuudenkodista ja vanhemmat nyt 60v. Mun mielestä ei ole normaalia jos asutaan yli kolmekymppiseksi vanhempien helmoissa.
Ajatella, jos saa lapsen 40 vuotiaana ja lapsi muuttaa kotoa 25 vuotiaana niin äiti on silloin 65. Joku on silloin jo toinen jalka haudassa, joku toinen juoksee maratoonia...
Toisaalta, meidän tuttavaperheen isä sai aivoinfakrtin 42 vuotiaana ja niin siinä kävi, että juuri kotoa pois muuttaneet 21 v ja 19v lapset joutuivat hautaamaan isänsä.
Elämässä kun ei koskaan tiedä mitä se tuo eteensä, kun elää hieman vanhemmaksi ymmärtää senkin...