Mirtazapiini,kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syömishimo on älytön. Itse söin lääkkeitä ja lihoin 30 kg. Normaalipainoinen olin. Lisäksi toi tapahtui muutamassa kuukaudessa. Lääkitys vaihdettiin cipramiliin ja kuinka ollakaan nyt olen laihtunut puolessa vuodessa tuon 30 kg pois. Lisäksi lääkkeen oton jälkeen illalla muuttui ihan zombieksi.
Yäk, mikä lääke. Never!

Jatkuvan näläntunteen tosiaan huomaa jo parissa päivässä. Mä en ymmärrä miksi tuota kamalaa lääkettä määrätään. Mielialalääkkeitä on vaikka kuinka paljon, eikä niillä ole tuota karmivaa sivuvaikutusta.

Lääke sopii hyvin TOOSI alipainoisille. EI muille! Lisäksi jos ei välitä lääkkenoton jälkeen edellistä lainaten zombieksi muuttumisesta,niin sopii. Sinänsä uneen se ei vaikuta. Ajatukset vaan on stop ja yhtä puuroa.

Eka ja toka päivä unettava sitten tasaantuu. ILlalla kun ottaa niin uni tulee hyvin ja nukkuu sikeästi kunnon yöunet. Tämän takia päivällä virkumpi olo. Syömishalua riittää mutta jättää syömättä niin paino ei nouse ;)

Itselleni sopi erittäin hyvin. En lihonut yhtään, olen ihan normaali painoinen. Voi olla että ruokahalu oli parempi mutta itsehän sitä päättää paljonko sitä ruokaa sinne suuhun työntää ja ennenkaikkea minkälaista, ei se paino ilmasta tule. Puoli vuotta söin kun kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Alkuun väsytti kovasti ja huippasi hiukan mutta se meni ohi parissa viikossa. Unen laatu parani huomattavasti ja ennenkaikkea sain unenpäästä illalla kiinni. Voin suositella, itse sain elämäni takaisin.

Mä olen käyttäny ny 2 vuotta ja paino noussut 7 kg. Juuri menen nyt pari kiloa sit ylipainon puolelle.

Käytän unettomuuteen. Auttaa hyvin uneen. Mutta just tuo painonnousu ärsyttää. Laihtua ei pysty tuon kanssa. Se on mahdotonta. En tiedä mitä tehdä, koska muut lääkkeet eivät ole auttaneet unettomuuteen.

Itselleni lääkettä määrättiin (illalla 15 mg) unettomuuden hoitoon ja mm. siitä aiheutuneeseen työuupumukseen ja lievään masennukseen. Olen käyttänyt lääkettä nyt reilut 2 kk ja tunnen oloni olosuhteisiin nähden valoisaksi. En ole lihonut kiloakaan ja muutenkin oloni on kohentunut silmissä. Kun stressitasoni ei ole koholla niin nykyään minua väsyttää iltaisin. En vaihtaisi tätä lääkettä toistaiseksi toiseen, minulle se toimii.

Ensimmäinen pilleri tosin "kolisi" ja tunsin kuin olisin ollut päihtynyt. Pienensin annoksen puoleen viikoksi ja sitten nostin takaisin kokonaiseen tablettiin. Elimistö oli tottunut siinä ajassa.

Kokeiltu on unettomuuteen ja sen jälkeen olen näistä puhuttaessa kertonut kaikille, että tuosta myrkystä kannattaa pysyä kaukana. Se zombieolo oli viedä hengen, kolarissa. Vaikka lääkärin mukaan ei ole mahdollista, että niin paljon väsyttäisi.. No kyllä oli. Bentsoja vanhanaikaisesti suosin minä, kun niiden kanssa osaa toimia järkevästi niin parempaa lääkettä ei olekaan unettomuuteen. Niissä on sivuvaikutuksetkin yhtä kuin ei mitään, jos lyhytvaikutteisia käyttää. Kaikkea mahdollista siis olen kokeillut vuosien aikana ja vihdoin lääkärikin on ymmärtänyt, että yksinkertaisesti nuo muka-unettomuuteen tarkoitetut lääkkeet ei mua auta.

Suosittelen lämpimästi, että jätät nuo väliin, ylipäätään varovaisuutta noiden kanssa! Lääkärit mielellään määrää noita korvikelääkkeitä univaikeuksiin kun eivät joudu itse psyykenlääkkeiden sivuvaikutuksia kärsimään.

Kokeiltu on ja huonoksi havaittu. Nukutti kyllä hyvin, ikävä kyllä myös päivällä, olin todellinen zombie. Ruokahalu tai oikeastaan ahmimishalu oli järkyttävä. En juuri lihonut koska sairastin bulimiaa jo valmiiksi, mirtazapiini antoi sille sairaudelle aivan uudet uskomattomat mittakaavat. Söin ja oksensin, kaiket päivät. Myös alkoholi maistui jostain syystä erityisesti sen elämänjakson aikana. Öisin sain järkyttäviä sätkyjä, hyvä etten kattoon pompannut sängystä.
Kokeilin myös Seronilia mutta sivuvaikutukset oli siinäkin aika kovat. Nykyään kieltäydyn härkkimästä aivokemiaani tuollaisilla mömmöillä. Saanko kysyä määrättiinkö lääke sinulle masennukseen vai unettomuuteen?

Mulla kesti vierotus kuusi vuotta. Pahaa ainetta on , en lihonut mutta niin käy helposti. Kun nukkuu aineella 8 h ja käytön lopetuksen jälkeen 3 h on haaste iso ainakin minulle.

Yhteistyössä