mirenasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marika

Jäsen
07.04.2004
159
0
16
Käyttö ohjeessa sanotaan tiputteluvuotoa olevan ka 9 päivää. Olen vuotanut ja tiputellut 3kk. Lääkäri sanoi tiputtelun voivan kestää puol vuottakin tai sitten kierukka ei sovi. Onko kokemuksia kelllään? Joko otatan sen pois...

Jospa se rauhoittuisi.Itselläni kävi näin.Menin tk:lle kierukan laittoa varten(ensimmäinen) ja lääkäri kertoili että ihan kivuton on laittaa,vaan kävipä niin että luulin synnyttäväni.kipu oli kamala!!!!
meni n.20min ennenkuin lääkäri onnistui.
lääkäri totesi että 1/50 on niin hankala laittaa.ja sanoi ettei minun tarvitse ainakaan pelätä että tulee itsestään ulos.vuotoa ei ollut minkäänlaista ja kuukautiset olivat tyyliin 2 tippaa.olen ollut todella tyytyväinen.ainoa mikä minua kiusaa on että ihosta on tullut ÄLYTTÖMÄN rasvainen.häviääkö tämä ongelma vai onko pysyvä???

Mulle laitettiin Mirena toukokuun lopussa. Olen vuotanut lähes siitä lähtien (oisko 5 vuodotonta päivää tai päivää ilman tiputtelua). Kuukautiset ovat kestäneet yli 20 päivää- ne kolmet jotka sen jälkeen ovat olleet. Toiveikkaana vielä odottelen, sillä lääkäri sanoi, että joillakin voi tiputella/vuotaa puolikin vuotta, mutta se enteilee sitä, että kuukautiset jäävät sen jälkeen kokonaan pois. Joku kyseli noista sivuvaikutuksista - ymmärsin, että mahdolliset sivuvaikutukset tulevat ensimmäisen kuukauden aikana ja lievenevät sitten (esim. ihión rasvaisuus).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2005 klo 21:37 marika kirjoitti:
Käyttö ohjeessa sanotaan tiputteluvuotoa olevan ka 9 päivää. Olen vuotanut ja tiputellut 3kk. Lääkäri sanoi tiputtelun voivan kestää puol vuottakin tai sitten kierukka ei sovi. Onko kokemuksia kelllään? Joko otatan sen pois...
Ja mulla kun meinaa hermot mennä reilun kolmen viikon jälkeen. Vai onko sitten pitkät menkat?
Finnejäkin on ilmaantunut, mutta muuten olo on hyvä!

mulla loppu vuoto siihen paikkaan kun kierukka laitettiin. pari viikkoa oli metallinen maku suussa ja sit ohi. rasvoittumisen olen minäkin huomannut, finnejä nousee kun sieniä sateella :/ jospa se siitä ajan mittaan rauhoittuis. pelkäsin että viimesetkin halut menis mutta olenkin saanu entiset takas ja uuttakin puhtia tuntuu löytyvän. ja ihankuin tuntoherkkyys ois parempi. en ole ikinä saanu "oota" nyt tuntuu joskus olevan hilkulla. jatkamme harjooituksia =) ( meinasin siis yhdynnässä)

mulle laitettiin mirena vajaa kaksi vuotta sitten, luulin kans että
"synnyttäisin" sen ulos jo samana iltana, kyllä sen verran supisteli.
kuukautiset jatkuivat norm. reilusti yli puoli vuotta, sitten pientä
tiputtelua silloin tällöin, kunnes... n.kuukausi sitten alkoi taas vuoto,
sitä kesti n.5 päivää, jonka jälkeen alavatsa oli tosi kipee.
lääkäri epäili umpisuolta ja laitto mut jatkokokeisiin, pari päivää otettiin kokeita kunnes tulos tuli, ihan pokkana se nuori mieslääkäri vaan totes et raskaustesti on positiivinen! meinasin kyll tippua penkiltä.
kuukausi tässä on seurattu raskaushormoonitasoa, raskaus on kohdun ulkopuolinen. tällä hetkellä odottelen solumyrkyn vaikutusta,
ensi viikolla näkee auttoiko se vai joudutaanko tästä leikkaukseen.
eli ei paniikkia, harvinaistahan tää on.

Mirena on hormoonikierukka.
Otatin pois kun yhtäjaksoista vuotoa ja tiputtelua 3kk 3vkoa. En jaksanut enempää. Nyt olo ja mieliala paljon korkeampi. Kiitos kaikille kannustuksesta. Lääkari kirjoitti reseptin samaista keltarauhashormonia sisältavastä pilleristä, Cerazette. En ole vielä kokeillut.

Tuo Mirena taitaa nykyään olla yleisesti käytetty hormonikierukka. Onko siinä jotain oleellisia eroja ennen käytössä olleeseen Levonovaan ja käytetäänkö Levonovaa yleensä enää?

Tuntuu että hirveästi on tuosta Mirenasta negatiivisia käyttäjä kokemuksia, kun taas Levonova tuntui (?) olevan kovassa suosiossa, myös itselläni Levonovasta vain ja ainoastaan positiivisia kokemuksia :)

MOI ! Mulle laitettiin Mirena elokuussa -06. Menkat on tulleet normaalisti kuukausittain, vuodon määrä suunnilleen sama kuin ennen tätä kierukkaa. Tiputteluvuotoa vain vähän. Nyt yht äkkiä vuoto lisääntyi hurjasti, vaikka menkat oli jo loppumassa. Kipua ei oo. Onkohan tää normaalia?? Kierukan laittamisesta on kuitenkin jo yli puol vuotta? Oon tässä odotellut, että menkat loppuis kokonaan.... Onko kellä samanlaisia kokemuksia?

Mulle laitettiin kierukka elokuussa -04. Ensimmäinen puolivuotta melkein yhtäjaksoista vuotoa ja tiputtelua. Suunnittelin jo poistattavani koko värkin kun vuodot loppui ja muuttui säännöllisiksi ja kivut hävis.
Nyt sitten olen ollut ihmeissäni, kun välillä jäi vuoto välistä ja sen jälkeen on tullut vuotoa vähän miten sattuu. Viime kuussa tuli kahet vuodot noin 5 pv joiden välillä oli kymmenen päivää. Näistä vuodoista samaten kymmenisen päivä kun alkoi taas vuoto ja sitä on piisannut kohta pari viikkoo. Vuoto ei ole koko ajan runsasta, mutta alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää.
Lääkärille varasin aikaa, mutta sekin on vasta seuraavan kuun puolella. Onko kenelläkään vastaavasta kokemuksia? Mikähän on vialla?